18% din tranzacțiile de e-commerce se efectuează pe dispozitive mobile, în regiune

24.06.2016

În statele din Europa Centrală și de Est, 18% din tranzacțiile de e-commerce se efectuează pe dispozitive mobile, un procentaj situat mult sub media globală de 38%, conform unui studiu realizat de Criteo, lider internațional în marketing performance.

Raportul evidențiază faptul că utilizatorii au din ce în ce mai multă nevoie de mobilitate, 38% din toate tranzacțiile globale fiind efectuate deja cu ajutorul unui dispozitiv mobil. În plus se estimează că acest procent va creşte în perioada următoare, în condițiile în care, în țări precum Japonia și Marea Britanie, peste 50% dintre tranzacțiile online sunt finalizate deja de pe un dispozitiv mobil.

„Ceea ce vedem tot mai des este că dispozitivele mobile sunt din ce în ce mai importante când vine vorba de cumpărături online, majoritatea consumatorilor cautând produse și cumpărând într-un proces ce poate utiliza mai multe dispozitive”, a menționat Alexander Gösswein, Managing Director Central Europe, Criteo.

Creșterea importanței dispozitivelor mobile în e-commerce este evidentă și prin faptul că, acum, valoarea unui coș de cumpărături de pe un dispozitiv mobil reprezintă 85% din valoarea unui coș de cumpărături de pe desktop.

Utilizatorii de dispozitive mobile din Europa Centrală și de Est folosesc preponderent terminale cu sistem de operare Android și preferă să facă cumpărături de pe smartphone

În plus, martphone-urile devin dispozitivele mobile preferate când vine vorba de cumpărăturile online, majoritatea tranzacțiilor mobile la nivel global finalizându-se pe un smartphone. În special în Europa Centrală și de Est, 57% din toate tranzacțiile electronice mobile sunt realizate de pe smartphone-uri și doar 43% de pe tablete. La nivel regional, dispozitivele cu Android sunt mai populare decât terminalele cu iOS – 75% din toate tranzacțiile mobile în Europa Centrală și de Est sunt finalizate pe dispozitive cu Android.

Studiul mai arată că aplicațiile mobile generează mai multe vânzări la nivel global, în timp ce numărul utilizatorilor care folosesc mai multe dispozitive mobile pentru a finaliza o tranzacție crește.

 

 

Citiți și despre: