19 ani de experiență și dezvoltare pentru Bendkopp

30.10.2013

Bendkopp: “Au fost ani grei, dar am trecut cu bine examenul crizei”. De peste 19 ani, pentru partenerii de afaceri, Bendkopp este furnizorul de încredere de șuruburi și tehnică de asamblare. Drumul de la o întreprindere regională către o adevărată afacere internațională nu a fost ușor, dar acum compania se poate mândri cu numărul impresionant de articole care pot fi livrate imediat din depozitele proprii, cu o puternică reţea de distribuţie  şi cu un număr important de parteneri: mai mult de 10.000 de magazine şi societăţi din diferite ramuri ale industriei.

Bendkopp este așadar unul din cei mai importanţi furnizori de organe de asamblare şi soluţii de fixare din România. Afacerea a început în anul 1994 ca o mică firmă locală, în judeţul Cluj, iar în prezent, Veres Károly, directorul general al Bendkopp, este de părere că „printr-o creştere continuă s-a transformat într-o afacere internaţională”.

Brandul Bendkopp a fost înregistrat șase ani mai târziu, în anul 2000, şi a început să fie în atenția unui număr tot mai mare de parteneri de afaceri. În 2008 compania a luat decizia de a dezvolta afacerea și  a început construcţia unui nou punct de lucru, iar în vara lui 2009 între localităţile Gilău şi Căpuşu Mare inaugura deja noul complex Bendkopp, format din sediul companiei şi un depozit de 2.200 de metri pătraţi, capabil să „găzduiască” peste 3.000 de tone de marfă.

Anul trecut, compania s-a extins cu un nou punct de lucru aproape de București, în comuna Bragadiru. „În 2012 ne-am extins cu un nou centru în Bucureşti, acesta având deja rezultate remarcabile şi dorim să-l dezvoltăm în viitorul apropiat”, ne-a declarat Veres Károly, managing directorul Bendkopp. Centrul activităţilor rămâne, însă, în continuare în vestul ţării, în judeţul Cluj, de unde Veres Károly afirmă că va continua dezvoltarea Bendkopp. „Bineînţeles că activitatea principală este condusă de la centrul din Cluj la care nu dorim să renunţăm pentru că centrul din localitatea Gilău are premizele unei dezvoltări durabile”, a adăugat directorul Bendkopp.

 Profit pentru al treilea an consecutiv

Veres Károly ne-a declarat că anii de criză s-au simţit şi în activităţile companiei. În 2012 climatul politic şi-a spus şi el cuvântul. Cu toate acestea, oficialul companiei ne-a dezvăluit că Bendkopp a reuşit să treacă de încercările crizei, ba chiar efectele negative s-au transformat în experiență utilă. „Au fost ani grei, dar s-a trecut cu bine acest examen al crizei economice. Bineînţeles că s-au simţit şi efectele crizei politice din 2012. Printre aceste efecte cele mai deranjante sunt cele pe plan moral, atât la beneficiari cât şi la furnizori şi chiar în rândul angajaţilor. Dar am ieşit din această criză mai puternici şi mai rezistenţi la şocuri economice”, ne-a declarat Veres Károly, managing directorul Bendkopp.

Bendkopp a reuşit în ultimii doi ani să se menţină pe profit, iar pentru acest an, directorul companiei anticipează o creştere a cifrei de afaceri.

Cele trei firme din grup Bendkopp Electro, Bendkopp Mob şi Bendkopp Fasteners Import Export au avut în 2011, potrivit datelor furnizate Ministerului de Finanţe, afaceri combinate de aproape 18 milioane de lei şi un profit de peste 370.000 de lei. În 2012 afacerile cumulate s-au menţinut la acelaşi nivel, iar grupul a punctat un nou an profitabil, cu un câştig net de 317.000 de lei.

Menţinerea pe profit nu a fost, însă, un obiectiv uşor de realizat, compania fiind nevoită să recurgă la măsuri specifice crizei. „Trebuie să rămâi pe profit, altfel un business nu poate exista. Băncile nu te mai sprijină. Pentru a rămâne pe profit, am restructurat cheltuielile. O altă măsură a vizat reducerea cu 25% din personal, timp în care ne-am menţinut nivelul vânzărilor”, ne-a explicat managing directorul Bendkopp.

„Suntem pe o traiectorie de creştere şi sperăm să ne menţinem pe acest traseu. Pentru acest an anticipăm o nouă creştere a vânzărilor şi menţinerea pe profit”, a adăugat directorul general, Veres Károly, explicând că Bendkopp mizează pe un aport sporit al industriei mobilei, a industriei auto şi a celei miniere.

România, o piaţa plină de provocări

Conducerea Bendkopp ne-a declarat că în România sunt multe provocări. Din punctul de vedere al unui furnizor, al unui operator logistic, infrastructura este unul din marile impedimente în acest sens. În acelaşi timp, din punctul de vedere al afacerilor, în ultimii șapte ani mediul concurenţial a devenit tot mai aspru. „Printre cele mai importante provocări pentru noi sunt autostrăzile şi drumurile care trebuie modernizate. Odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, Benkopp a trebuit să facă faţă noilor concurenţi. Mediul concurenţial s-a schimbat mult”, a subliniat Veres Károly. Acesta a explicat că în alte ţări guvernele se preocupă ca mediul concurenţial să fie unul echilibrat între companiile autohtone şi cele străine. Aceasta nu este însă singura problemă pe plan concurenţial. „În ultimul timp din nefericire a apărut şi acest segment al produselor «la negru» care tulbură relativ stabilitatea pieţei”, mai declară oficialul Bendkopp.

Cea mai mare dificultate este, în opinia managing directorului de la Bendkopp, legea insolvenţei, care afectează încasările companiei. „În Romania avem multe aşteptări. Sperăm că legea insolvenţelor se va mai corecta, pentru că azi, prea mulţi se ascund în spatele acestui procedeu, de multe ori incorect pus în aplicare. Aştept ca statul să devină mai responsabil cu promisiunile de plată sau să fie posibilă compensarea între stat şi firme”, a punctat Veres Károly, directorul Bendkopp.

Parteneriate solide

Referitor la componenta internaţională a afacerii, Veres Károly ne-a declarat că aproape toate produsele distribuite de companie vin de la partenerii din ţările occidentale ale Europei care privesc Bendkopp ca un partener de încredere. „Produsele livrate de noi sunt în proporţie de 90% din Europa de Vest, unde suntem apreciaţi ca un partener serios şi de calitate. Avem parteneriate de peste 15 ani cu firme din Franţa, Belgia, Danemarca ş.a.m.d.”, declară Veres Károly, managing directorul Bendkopp.

25.000 de produse și creștere constantă

Peste 25.000 de produse – acesta este portofoliul Bendkopp. Odată cu trecerea anilor, gama de produse a fost constant modificată și îmbunătățită, diversificându-se pe multe ramuri ale industriei, dintre care un loc important este destinat industriei construcțiilor civile. Organele de asamblare pentru lemn, tablă, autoforante, confecții metalice, construcții civil-industriale, amenajări interioare, industria alimentară/chimică/energetică/electrotehnică/petrochimică/a gazelor fac parte din portofoliul companiei. În completare vin gamele de unelte și scule de mână electrice, pneumatice, adezivi, izolanți și consumabile industriale sau echipamente de protecție.

Gama amplă și diversificată de produse este corelată cu un sistem informatic avansat, creat pentru a îndeplini toate cerințele clienților, astfel că 15 zile lucrătoare sunt de ajuns pentru a onora comenzile speciale venite din import, perioada fiind însă mult redusă dacă este vorba despre produsele care sunt în stocul companiei.

Compania şi-a propus pentru viitor să-şi consolideze poziţia de lider pe piaţa şuruburilor profesionale şi speciale şi totodată creşterea portofoliului de clienţi comerciali, dar şi a investiţiilor în acelaşi timp.‘’A investi în alte ţări este o provocare la care ne gândim serios’’, a mai adăugat Veres Károly, directorul general al Bendkopp.

 

 

Citiți și despre: