Constructii

Romstal, de aproape 20 de ani universul instalaţiilor

30.10.2013

Cifra de afaceri Romstal a depășit în ultimii 2 ani pragul de 500 de milioane de euro. Aproape 20 de ani. Aceasta este istoria Romstal pe piaţa de instalaţii termice, hidro, sanitare şi electrice din România, timp în care compania s-a dezvoltat de la un singur magazin în Bucureşti, într-o prezenţă în mai multe ţări din Europa de Est şi activând pe tot mai multe sectoare economice. Compania a reușit să mărească cifra de afaceri în ultimii doi ani peste pragul de 500 de milioane de euro. Așa a devenit cea mai dinamică şi mai importantă companie din piaţa de profil din România. Romstal a devenit un reper pentru clienţii din România, ca fiind locul unde pot găsi orice pentru proiectele lor. Potrivit reprezentanţilor companiei sunt cinci argumente majore pentru care românii aleg Romstal şi care ar trebui să-i determine şi pe ceilalţi să vină în magazinele din reţea.

Cel mai extins portofoliu de produse

Romstal deţine un portofoliu impresionant de articole, împărţite pe şapte mari categorii, produse de cele mai importante companii locale şi internaţionale. „Oferim peste 50.000 de articole recunoscute la nivel internaţional de cea mai bună calitate, o politică pe care Romstal şi-o impune în activitatea sa pe piaţă. Avem un portofoliu structurat pe şapte categorii majore de produse: Hidro, Termo, Sanitare, Electrice, Ceramice, Corpuri de iluminat şi Piese de schimb. Pentru fiecare client oferim servicii de garanţie, post garanţie, consultanţă tehnică şi un serviciu de distribuţie la domiciliu extins la nivel naţional susţinut de o flotă importantă şi de o reţea largă de depozite”, ne-au explicat oficialii companiei.

În portofoliul Romstal se regăsesc peste 300 de producători şi furnizori locali şi internaţionali de echipamente şi produse pentru toate cele şapte categorii pe care Romstal le comercializează în ţară şi în străinătate.

Expertiză îndelungată pe plan local şi european

Oficialii Romstal au mai explicat că cei care intră în magazinele companiei se pot baza pe o experienţă locală de aproape 20 de ani şi o experienţă internaţională de 11 ani. Romstal are magazine proprii sau deschise în sistem de franciză în toate judeţele ţării, dar şi în Republica Moldova, Ucraina, Bulgaria, Serbia şi Italia. „Dezvoltarea cunoştinţelor, a expertizei şi competenţelor angajaţilor este esenţială în dezvoltarea companiei noastre. Unul din obiectivele noastre pe termen lung este să devenim cea mai mare reţea de distribuţie din Europa de Est. Achiziţia de noi depozite şi dezvoltarea reţelei de magazine deschise în regim de franciză rămâne principala noastră strategie de extindere în regiune”, ne-au mai spus reprezentanţii Romstal.

Call center, la dispoziţia clienţilor

Compania are o gamă largă de servicii de garanţie şi post garanţie susţinută de o echipă de angajaţi bine pregătiţi şi de un call center care este tot timpul la dispoziţia clienţilor, atunci când au nevoie de informaţii şi de suport. „Inaugurat în 2006, Serviciul Naţional de Call Center a fost primul de acest fel, în acest domeniu. Construit pe cea mai bună infrastructură furnizată de cei de la CISCO, serviciul de call center Romstal este disponibil 24/7 pentru cei care au nevoie să ne contacteze. În 2011 centrul a preluat peste 300.000 de apeluri din partea clienţilor”, ne-au dezvăluit oficialii Romstal.

În 2012 Romstal avea 15 operatori în Serviciul Naţional de Call Center. „Sunând la Serviciul Naţional de Call Center clienţii pot rezerva produsele pe care vor să le cumpere, să solicite servicii de garanţie şi post garanţie, pot solicita produse la teste, dar şi pe specialiştii noştri pentru verificări tehnice”, au adăugat reprezentanţii companiei.

Școala profesioniștilor

Un alt element de mândrie al celor de la Romstal este Academia. În Academia Romstal instructorii oferă perfecţionare tehnică pentru angajaţii din reţeaua Romstal şi pentru firmele colaboratoare, dar şi formare iniţială pentru noii angajaţi ai companiei. Academia oferă atestare tehnică pentru specialiştii din firmele partenere Romstal, se asigură pregătirea operatorilor de service etc. Cursanţii au parte de cursuri de pregătire tehnică, de cursuri autorizate de către ISCIR pentru firmele de instalaţii, cursuri de vânzări, consultanţă dar şi cursuri pentru studenţii Facultăţii de Instalaţii a Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti (UTCB).

Academia nu este disponibilă doar pentru români. Potrivit companiei, Academia Romstal susţine şi organizează cursuri în România (Bucureşti, Constanţa, Deva şi Suceava), dar şi în Republica Moldova (Chişinău) şi Ucraina (Kiev şi Lvov).

Academia Romstal a fost inaugurată în anul 2000 şi are în prezent 9 lectori, la sediul din Şoseaua Vitan-Bârzeşti, sector 4 Bucureşti. Până în 2012 Academia pregătise peste 5.000 de instalatori.

Cumperi şi susţii proiectele sponsorizate de Romstal

Romstal este şi o companie implicată social, iar activitatea de responsabilitate socială (CSR – Corporate Social Responsability) dovedeşte implicarea într-o serie largă de proiecte sociale. În 2007 compania a sponsorizat 17 astfel de proiecte, pentru care Romstal a alocat o sumă de 111.000 de euro, iar în anul următor numărul acestor proiecte aproape s-a dublat, la fel ca şi suma alocată de companie (30 de proiecte şi 200.000 de euro). În 2009, compania a susţinut derularea a 54 de proiecte sociale, furnizând susţinere financiară de peste 220.000 de euro. În 2010 HHC România a beneficiat de o donaţie din partea Romstal, care a oferit sisteme igienco-sanitare, materiale de construcţii şi corpuri de iluminat. În 2011 Romstal a continuat să sprijine şi cluburi sportive, spitale, ONG-uri şi anumite instituţii cu sponsorizări de peste 1150.000 de euro. „Romstal este o companie care s-a preocupat dintotdeauna de ceea ce se întâmplă în comunităţile în care activează”, au declarat oficialii grupului.

Din 2009 Romstal împreună cu Federaţia Română de Tenis de Masă (FRTM) a demarat un proiect prin care toate cluburile înregistrate oficial au primit echipamente termice, sanitare şi instalaţii din partea companiei. Investiţiile au avut rolul de a crea cele mai bune condiţii pentru creşterea performanţei sportive, a unei discipline la care România a dat numeroşi campioni europeni şi mondiali.

Accent pe online

Grupul Romstal este prezent în șapte ţări şi are o reţea de peste 150 de magazine şi francize. Pe lângă acestea clienţii Romstal pot accesa magazinul online (www.romstal.ro), locul de unde pot găsi toate produsele pe care nu le pot găsi în altă parte. Magazinul a fost reactualizat pe 1 martie 2011 şi este cea mai uşoară cale de informare pentru cei care au nevoie de echipamente de instalaţii termo-hidro-sanitare, ceramice şi electrice.

Într-o perioadă în care timpul este din ce în ce mai prețios, magazinul online este un adevărat “must have” al producătorilor și distribuitorilor, indiferent de domeniile în care activează. Magazinul online Romstal este unul dinamic, astfel încât navigarea să permită vizualizarea rapidă a mai multor categorii. Informațiile sunt accesate ușor, într-un timp scurt, pentru eficientizarea timpului petrecut în magazinul online. “Conceptul noului portal a fost construit pe baza criteriilor moderne de selectare a unui shop online, care solicită rapiditate, claritate și eficiență în utilizarea site-ului, alături de un efort minim al utilizatorului și, evident, siguranța tranzacțiilor efectuate” au spus oficialii companiei.

Sfaturi pentru iarnă

Întrucât sezonul rece este la început, specialiștii Romstal recomandă revizia centralelor termice sau a cazanelor ori instalațiilor de încălzire cât mai rapid, asta în cazul în care acest lucru nu a fost realizat deja. Acestea se realizează doar de către firme autorizate ISCIR conform Prescripţiei Tehnice PT A1/2010. Reviziile prelungesc durata de viață a echipamentelor și asigură, desigur, funcționarea optimă a acestora.

Costurile aferente reviziilor:

  • Revizia microcentralei – 30-40 euro
  • Revizia cazanului pe lemne standard – 80-100 euro
  • Revizia cazanului pe lemne cu gazeificare – 150-200 euro