2015, anul în care cererea de noi programe malware a ajuns la saturație

10.12.2015

2015 poate fi considerat anul în care cererea de noi programe malware a ajuns la saturație, numărul de fișiere malware detectate în fiecare zi scăzând cu 15.000, de la 325.000 în 2014, la 310.000, conform Kaspersky Lab.

Experții Kaspersky Lab consideră că aceasta se datorează în special costului mare al codării de malware nou. În plus, infractorii cibernetici au înțeles că pot obține rezultate la fel de bune folosind programe de anunțuri publicitare sau semnături digitale legitime, în atacurile lor. Această abordare pare să funcționeze, pentru că rezultatele arată că, în ciuda tăierilor de costuri în creația de malware, numărul utilizatorilor atacați de infractorii cibernetici a crescut cu 5% în 2015.

Între 2012 și 2013, numărul de fișiere malware noi detectate zilnic de Kaspersky Lab a crescut rapid de la 200.000, la 315.000 în 2013. Apoi, lucrurile s-au temperat. Anul trecut, numărul total a crescut cu numai 10.000 de fișiere, iar în 2015 a scăzut de la 325.000 la 310.000.

„Infractorii cibernetici în căutare de venituri rapide par să fi decis că efortul pentru a coda instrumente complexe precum cele de tip rootkit, bootkit sau de replicare a virușilor poate da rezultate, dar cu anumite costuri, care le reduc marjele de profit și veniturile. În plus, aceste programe complexe, a căror dezvoltare poate costa zeci de mii de dolari, nu protejează programul malware de software-ul anti-virus, obișnuit să detecteze și să analizeze malware mult mai complex”, au explicat experţii Kaspersky Lab.

Din acest motiv, în 2015 a crescut numărul anunțurilor publicitare, în esență inofensive, dar deseori deranjante, întâlnite mult mai des printre detecțiile făcute de programele anti-virus. Această schimbare de tactici printre infractorii cibernetici îi transformă pe aceștia aproape într-o companie, implicată în vânzarea de software cvasi-legitim și de alte produse.

“Infracționalitatea cibernetică și-a pierdut și ultima urmă de romantism. Astăzi, programele malware sunt create, cumpărate și revândute în scopuri bine definite. Piața de malware a fost stabilită și merge câtre simplificare, iar aceeași tendință este vizibilă și printre operatorii atacurilor cu țintă predefinită”, a spus Vyacheslav Zakorzhevsky, Head of Anti-Malware Team at Kaspersky Lab.

 

 

Citiți și despre: