2016, un an bun pentru piaţa de call center din România. Ce urmează anul viitor?

25.10.2016

BestCall Sales & Marketing, compania furnizoare de servicii de call-center, a reuşit să-şi dubleze cifra de afaceri şi numărul de angajaţi până la finalul trimestrului al treilea, în contextul unei pieţe aflate în continuă dezvoltare, România situându-se în prezent pe locul patru în topul celor mai mari pieţe de call center din lume.

BestCall Sales & Marketing este specializată atât pe cereri de servicii externalizate de in-bound – customer service, customer care şi product support, şi outbound – promovare şi vânzare produse sau servicii IT, imobiliare, asigurări, bancare B2B, cât şi B2C, sondaje de opinie generice sau punctuale, setări întâlniri, colectări date sau debite.

„BestCall Sales & Marketing a înregistrat la final de 2016 o creştere a cererilor de servicii de call center şi implicit a numărului de angajaţi. Prin dezvoltarea proiectelor actuale şi atingerea unor industrii diferite cu contracte de lungă durată, am reuşit să dublăm cifra de afaceri a anului precedent. În principal, cererea de astfel de servicii a venit de la firme mici şi mijlocii, care au înţeles importanţa activităţii de call center şi o privesc acum că pe un centru de profit şi creştere. Cele mai solicitate servicii anul acesta au fost cele de generare de lead-uri, stabilire de întâlniri, virtual assistant, a campaniile de SMS-uri, dar şi cele de vânzare efectivă a produselor şi a serviciilor prin telefon”, explica Viorel Gîţă, director general BestCall Sales & Marketing.

Estimări pentru 2017

Pentru anul 2017, BestCall Sales & Marketing vizează o dezvoltare pe acelaşi trend ascendent de creştere dublă a afacerii şi deschiderea unor noi locuri de muncă. Acest trend ascendent este susţinut, în primul rând, de o maturizare a pieţei, atât din perspectiva cererii, cât şi a ofertei. Se prefigurează, de asemenea, din ce în ce mai multe cereri pe segmentul de servicii de inbound prin care se preiau apeluri telefonice pentru a răspunde la întrebările clienţilor despre produsele sau serviciile companiei. Prin acest serviciu se pot oferi informaţii sau suport tehnic, dar, de asemenea, se pot prelua comenzi şi efectua plăţi prin telefon, într-un mod profesionist.

Competiţia de pe piaţă şi o uşoară scădere în numărul de clienţi a firmelor de pe plan local, a determinat companiile să acorde o mai mare atenţie fidelizării comunicării eficiente cu clienţii, prin gestionarea unor interacţiuni mixte cu aceştia prin telefonie, e-mail, chat sau chiar aplicaţii mobile, contribuind la dezvoltarea pieţei de call center.

„Avantaje precum preluarea apelurilor rapid, cu durate mici de aşteptare, rezolvări rapide ale solicitărilor cât şi o comunicare proactivă, fac diferenţa calitativă a serviciilor oferite de către personalul nostru, cu ajutorul serviciilor Infoline, Preluare Comenzi, Customer Support, Up & Cross Selling şi Virtual Assistant”, explică Loredana Stănescu, Executive Manager BestCall Sales & Marketing.

România se menţine o piaţă extrem de atractivă din punct de vedere al existenţei talentelor şi al unui nivel ridicat de pregătire al tinerilor. Este o piaţă tentantă şi din punct de vedere al numărului de limbi străine cunoscute şi vorbite la un nivel extrem de înalt de către populaţia activă, educaţiei şi gradului de profesionalizare ridicat. În acelaşi timp, tinerii au foarte bine dezvoltate şi abilităţile de interacțiune cu clienții – un aspect esenţial atunci când eşti vocea unor companii sau branduri. Profilul angajatului include atât studenţii cu specializare la filologie sau limbi străine, dar şi cei de la Politehnică, care optează pentru roluri de help desk sau suport tehnic.

Salariile

Salariile din domeniu depind de mai mulţi factori, printre care şi numărul de ore lucrate, dar şi activitatea propriu zisă din segmentul call-centerului. Astfel, salariul pentru opt ore de muncă se va încadra, în general, între 1.000 lei şi 1.500 de lei pentru cei fără experienţă, cu sporuri şi suplimente funcţie de respectarea indicatorilor de performanţă. Dacă, însă, în centrul respectiv se derulează şi activităţi de vânzări (cunoscute sub numele de outbound) la salariul de bază se pot adăuga comisioane şi bonusuri consistente care pot ajunge să dubleze sau tripleze salariul.

„Din experienţa noastră de peste 10 ani, angajaţii preferă segmentul de customer support, în pofida celui de vânzări, unde deşi câştigurile sunt mai mari, şi expunerea la unele atitudini negative din partea clientului este semnificativă. Studenţii care se angajează în call-centere sunt predominant influenţaţi în decizie de reputaţia de angajator a call-centerului – echitate, tratament corect, condiţii de lucru, condiţii salariale. În cazul nostru, cei mai numeroşi sunt operatorii call center şi desigur persoane de suport, middle management (supervizori) proporţional cu numărul operatorilor. Echipa noastră este una tânără, entuziastă, cu elan de muncă şi mai ales cu ambiţii spre o nouă promovare”, adaugă Loredana Stănescu.

În 2017, BestCall Sales & Marketing are în vedere creşterea forţei de muncă cu peste 30%, prin intermediul platformelor dedicate anunţurilor sau prin recomandarea internă.

 

Citiți și despre: