65 de ani de experienţă pentru Târnava Sighişoara

01.05.2014

Compania realizeză produse la comandă, produse de înaltă calitate pentru mărci renumite din Europa şi uniforme pentru corporații, aeroporturi, licee naționale sau cabinete medicale. Cu o experință puternică, compania Târnava S.A. din Sighișoara se menține de zeci de ani în topul celor mai cunoscute societăți de creații vestimentare din România, câștigând în același timp cotă de piață și peste granițe. Țări precum Germania, Italia, Marea Britanie sau Belgia sunt doar câteva dintre statele unde ajung creațiile realizate în inima României. “Societatea comercială Târnava S.A. Sighișoara a fost fondată în anul 1949 ca o cooperativă meșteșugărească cu numele <16 Februarie>. În anul 1962, cooperativa a trecut la sectorul de stat și, în același timp, și-a majorat capacitatea de producție prin construirea unei noi clădiri de fabricație, cu dotare tehnică la cel mai înalt nivel din aceea perioadă. În paralel, societatea și-a definit profilul de activitate prin specializarea, în exclusivitate, pe confecțiile ușoare: cămăși și pijamale, iar ulterior și alte produse similare. Societatea comercială Târnava S.A. Sighișoara a luat ființă în anul 1990, în conformitate cu prevederile Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unităților economice de stat în

Cristina Cecilia Hancu, director general Tarnava SA

Cristina Cecilia Hancu, director general Tarnava SA

regii autonome și societăți comerciale, prin Hotărârea Guvernului nr. 1224/23.11.1990, precum și în baza legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale”, ne-a declarat Cristina Cecilia Hâncu, directorul general al companiei Târnava S.A. Sighişoara.

În anul 1996, compania s-a privatizat și, odată cu acest lucru, a continuat să se dezvolte și să investească în angajați și tehnologie. “Ultimele investiții au fost reprezentate de achiziționarea, în 2013, a unui Plotter, a unor mașini de cusut și mașini de călcat. Am dorit să retehnologizăm liniile de producție, să reînnoim parcul de mașini”, ne-a povestit directorul general Târnava.

Uniforme celebre, made in România

Compania produce colecții, prototipuri, mostre în sistem full business și cu materialul și acesoriile clientului. O gamă largă de produse personalizate sau la comandă sunt oferite pentru companii și nu numai, iar produsele pot fi realizate în funcție de dorințele clienților până la cele mai mici detalii, precum broderiile sau imprimările. În prezent, producția se ridică la zeci de mii de produse pe lună. “Producția lunară este acum de 30.000 produse, comparativ cu producția lunară de acum 10 ani care era de 130.000 produse. Materiile prime le procurăm din Uniunea Europeană, inclusiv România. Producem uniforme pentru corporații, pentru direcții vamale din diferite țări, pentru aeroporturi, pentru companii de zbor, licee naționale, cabinete medicale. Aproximativ 75% din produse se exportă în țări ca: Germania, Italia, Franța, Danemarca”, ne-a declarat Cristina Cecilia Hâncu, directorul general al companiei Târnava Sighişoara. Având în vedere că lucrăm pentru clienți renumiți, cu standard de calitate foarte înalt, produsele noastre sunt la același nivel de calitate. Suntem tot timpul preocupați de calitate și acordăm mare atenție detaliilor”, a adăugat directorul general Târnava.

Cu certificările ISO 9001și ISO 14001, comenzile ridicate nu sunt o problemă pentru compania din Sighișoara. În prezent, aproximativ 300 de angajați lucrează în fabrica companiei, iar experiența și profesionalismul acestora, împreună cu livrarea rapidă și flexibilitatea oferită partenerilor de afaceri, fac ca Târnava să fie pe lista producătorilor de încredere pentru multe instituții și companii din România și de peste granițe.

Pentru comercianți

Uniformele de lucru nu sunt singurele produse pe care le oferă compania. Târnava produce și comercializează confecții textile, pe segmentul de piață îmbrăcăminte exterioară pentru femei, bărbați și copii, de la bluze, la cămăși, pijamale sau veste și multe alte produse. Printre cei mai cunoscuți parteneri de afaceri se numără nume precum Wappen, Hauber (Germania), Benetton, Max Mara, Marella, TRS Evolution (Italia), sau Bill Tornade (Franța) . “Cel mai de succes segment de produse este reprezentat de produsele de damă, deoarece doamnele cheltuie mai mult pe îmbrăcăminte. Străinii nu sunt așa reticenți la noile tendințe în modă. La noi, durează aproximativ un an pentru a fi acceptate de către clienți schimbările în materie de modă”, este de părere Cristina Cecilia Hâncu.

Prezență online

Compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de 1.5 milioane de euro, iar pentru anul 2014 se preconizează o cifră de afaceri în creștere, care să ajungă la 1.8 milioane de euro. Planurile de viitor presupun, creşterea numărului de clienţi din segmentul premium,  creşterea producţiei în sistem full business, a vânzărilor online  a produselor personalizate, în țară și în afara granițelor României, pe lângă reorganizarea și retehnologizarea liniilor de producție. “Magazinul online a fost lansat în 2009. La început a fost foarte dificil, românii nu erau obișnuiți să achiziționeze produse online și îl vedeau doar ca pe o platformă de prezentare. Am investit aproximativ 7.000 de euro”, ne-a povestit directorul general Târnava S.A..

Pentru companii aflate la început de drum

Oficialii Târnava S.A. consideră că pentru a stimula activitatea companiilor care activează în domeniul confecțiilor, aflate la început de drum, autoritățile ar trebui să ofere cursuri de calificare pentru o forță de muncă specializată și nu numai. “Ar trebui acordate facilități fiscale, ar trebui organizate seminarii pe diverse teme pentru pregătirea antreprenorilor și, de asemenea, cursuri pentru calificarea forței de muncă”, ne-a declarat Cristina Cecilia Hâncu, directorul general al companiei Târnava.

 

Citiți și despre: