70% din vânzările Romcarbon sunt datorate ambalajelor

01.05.2014

Exportul reprezintă 15% din vânzări, iar compania mizează pe creșterea procentului în viitor. Primii pași ai companiei Romcarbon au fost realizați în anul 1952, când cei dintâi muncitori intrau pe poarta fabricii “Chimica”, pentru a produce țesături de bachelită și aminoplaste. La doar câțiva ani, denumirea fabricii s-a schimbat în “Uzina de Mase Plastice”, ca mai apoi să poarte numele de “Intreprindere de Mase Plastice”. De-a lungul timpului, compania a cunoscut o dezvoltare și o expansiune continuă, astfel că fabrica a devenit cunoscută nu doar în interiorul granițelor, ci și în afara României. Din anul 1990, transformările mari din țara noastră au venit cu o reorganizare a fabricii de la Buzău și o nouă strategie pentru compania care poartă astăzi numele Romcarbon.

Societatea își desfășoară acum activitatea pe piața ambalajelor, a filtrelor auto și industriale, materiilor prime secundare și a compound-urilor plastice, dar are în portofoliu și materiale de protecție a căilor respiratorii. “În ceea ce privește evoluția pieței ambalajelor, aceasta este strâns legată de evoluția sectorului industrial, alimentar, agrar. Este bine-cunoscut faptul că anii 2012 și 2013 au fost ani cu producție agricolă foarte bună, ba chiar anul 2013 a înregistrat un maxim istoric, agricultura aducând în economie un maxim istoric de 18,5 mld. euro. Acest fapt a avut mai departe urmări pozitive în industrie, astfel că vânzările de ambalaje au crescut. De menționat însă ca un trend mai puțin îmbucurător este orientarea omului către produse ieftine, indiferent de calitatea acestora”, ne-a declarat Radu Andrei, directorul general al companiei Romcarbon. Acesta ne-a povestit și despre celelalte produse ale companiei. „Există trei direcții: pe de o parte, în calitate de producător de materiale de protecție ale căilor respiratorii, depindem foarte mult de licitațiile care se organizează de către autoritățile de stat, așadar, depindem de bugetul pe care statul îl alocă în acest sens. Pe de altă parte, în ceea ce privește producția de filtre auto, piața de piese de schimb cunoaște o regresie, corelată cu prezența în piață a unor produse de foarte slabă calitate, preferate însă din punctul de vedere al prețurilor. Cât privește piața compound-urilor plastice și a materiilor prime regenerate, aceasta trebuie privită în primul rând prin comparație cu cea a materiilor prime virgine, materii care au cunoscut creșteri de preț repetate în ultimii ani. Din acest motiv, producătorii de repere din plastic se orientează, în număr din ce în ce mai mare, către materiile prime reciclate, mai ieftine decât cele virgine și prietenoase cu mediul”, ne-a explicat conducerea Romcarbon. Radu Andrei este de părere că, per ansamblu, semnalele din piață nu sunt unele pozitive în prezent, poziția companiilor fiind în continuare delicată, din cauza pieței volatile.

Produse cu tradiție

Cele mai multe dintre produsele Romcarbon sunt unele cu o tradiție de zeci de ani, asta deși tehnologia și producția au fost unele îmbunătățite în permanență. “Avem o tradiție de peste 60 de ani în prelucrarea polietilenei, polipropilenei, PVC-ului, polistirenului, dar și a filtrelor și materialelor de protecție. În prezent, în portofoliul nostru de produse se regăsesc peste 2.000 de tipo-dimensiuni. Putem spune că, deși s-au achiziționat tehnologii moderne, iar gama de produse s-a diversificat permanent, în proporție de 90% produsele noastre sunt produse cu tradiție. Cele mai noi produse care poartă girul Romcarbon sunt compound-urile plastice și materiile prime regranulate. Nici în acest domeniu nu suntem novici, ci ne servește experiența de peste jumătate de secol căpătată în domeniul procesării polimerilor. Produsele au însă un mare element de noutate, nu doar pentru Romcarbon, dar și pentru piața de profil din România. Lăsând deoparte <giganții> mondiali din domeniu, tehnologia implementată de Romcarbon pe acest segment este în acest moment cea mai competitivă din țară. Dacă adăugăm și calificarea inginerilor și operatorilor noștri, putem spune că reușim să realizăm produse complexe, care se adresează aplicațiilor mai <sofisticate> din industria automotive, industria de electronice și electrocasnice, industria farmaceutică”, ne-a povestit , directorul general Romcarbon.

Pe lângă gama diversificată de produse, compania oferă și asistență pentru clienți. “Este foarte important pentru clienții noștri să știe că Romcarbon își diversifică permanent gama de produse, adaptându-se la cerințele pieței. Oferim clienților noștri asistență în vederea alegerii produsului celui mai potrivit. Efectuăm livrări prompte, avantaj dat de faptul că suntem producători locali, avem o varietate de tipo-dimensiuni. Având propriul nostru departament de Cercetare-Dezvoltare, avem posibilitatea de a asimila noi modele, în concordanță cu solicitările clienților. Întregim pachetului oferit clienților noștri cu produse auxiliare: de exemplu pentru caserolele standard și absorbante-folie stretch”, a adăugat Radu Andrei.

Creștere de 30%

Romcarbon a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 142.419.180 lei, iar anul acesta conducerea companiei și-a propus o creștere de 30%. “Ambalajele au o pondere de aproximativ 70% din valoarea vânzărilor de produse finite per total companie. În vremuri de criză economică, se constată tendința oamenilor de a renunța la bunurile de larg consum, în favoarea alimentelor, ceea ce a avantajat producătorii de ambalaje pentru industria alimentară. Strâns legat de acest trend este și faptul că cererea din piață pentru ambalaje tip catering a crescut, ceea ce pentru societatea noastră este un plus, dat fiind faptul că producem acest tip de ambalaje. Acest lucru trebuie corelat si cu piața de ambalaje care are în acest moment un potențial foarte mare de dezvoltare”, ne-a declarat Radu Andrei.

Creșterea exportului

Compania a oferit produsele sale clienților de peste granițe încă de la lansare, iar acum  se dorește dezvoltarea exportului. “În prezent, aproximativ 15% din totalul vânzărilor înseamnă export, restul este livrat către clienți interni. Ne dorim să creștem vânzările către clienții externi, fie prin creșterea volumelor către cei existenți, fie prin identificarea de noi oportunități externe. În acest sens, Romcarbon derulează în prezent o politică de marketing orientată către piața externă. În prezent, acoperim zona Europei – atât partea de Sud – Est și Centrală, cât și pe cea a Europei de Vest. Principalele țări und realizăm export sunt: Polonia, Serbia, Grecia, Germania, Bulgaria, Spania, Ungaria, Olanda și Franța”, ne-a declarat directorul Romcarbon.

În tot acest timp, compania își continuă planul de investiții. “Anul 2012 a marcat pentru Romcarbon implementarea unei investiții în domeniul materialelor compozite și materiilor prime reciclate. Proiectul s-a realizat cu fonduri EU, iar valoarea lui s-a ridicat la aproximativ 9 milioane de euro. De asemenea, Romcarbon a finalizat în anul 2012 un program de investiții ce vizează divizia <polistiren expandat>, program început în anul 2010, când am demarat lucrările de modernizare a halei de producție și am achiziționat cel de-al doilea extruder.  Această investiţie a avut în vedere creşterea capacităţii de termoformare, prin achiziția unui formator automat pentru tăvițele absorbante, precum şi achiziţionarea unor matriţe de ultimă generaţie. Prin diversitatea de modele, gama noastră de produse  acoperă în acest moment majoritatea aplicațiilor cerute de piață în domeniu. Valoarea întregului program de investiții în acest sector se ridică la aproximativ 5 milioane de euro. Pentru anul în curs au fost propuse spre aprobare investiții ce depășesc 5 milione euro”, ne-a declarat directorul Romcarbon.

Direcții de dezvoltare

Industria reciclării are în prezent un impact major în evoluția globală, iar potențialul este unul ridicat. Pe acest lucru mizează și oficialii Romcarbon. “În prezent, ne focusăm pe zona de dezvoltare sustenabilă în industria reciclării. În acest sens, sectorul de <Materiale compozite și materii prime reciclate> beneficiază de o atenție sporită, așa încât să se poată dezvolta la nivelul său maxim.

Cea de-a doua direcție de dezvoltare în privința căreia sunt foarte încrezători este furnizarea de ambalaje pentru industria alimentară și sectorul agricol. Cu ajutorul departamentului nostru de Cercetare-Dezvoltare, ne îmbunătățim permanent produsele și dezvoltăm soluții inovative care să conducă în final la creșterea cotei de piață.

Avem convingerea că în viitorul apropiat Romcarbon va deveni un jucător de referință în industria reciclării, la nivel european”, ne-a declarat Radu Andrei, directorul general Romcarbon.

Responsabilitate corporativă

Romcarbon este una dintre companiile care susțin și investesc în acțiuni sociale și de mediu. “În activitatea desfășurată, Romcarbon ține seama nu doar de propriile interese, dar și de impactul pe care îl au acțiunile sale asupra tuturor celorlalte părți implicate. Prin acțiunile pe care le promovăm dorim să implementăm <responsabilitatea socială> nu doar ca și concept în compania noastră, ci ca formă de management modernă, participativă și perfect adaptabilă contextului de business actual. Campanii organizate în cadrul CSR: sponsorizări către școli, biserici, baze sportive, campanii cu ocazia Zilei Internaționale a Mediului, campania <Ziua porților deschise>, campania <Să păstrăm tradiția Sărbătorilor de Iarnă>, campania <Acțiunea de ajutorare a satelor sinistrate de nămeți din județul Buzău> din anul 2012”, ne-a declarat Radu Andrei, directorul general Romcarbon.

Va invităm să accesați site-urile noastre:

www.romcarbon.com

www.filtre-auto-industriale.ro

www.saci-rafie.ro

www.plastic-compounds.ro

www.foliesolar.ro

www.ambalajepolistiren.ro

 

 

Citiți și despre: