Stiri: Logistica

70 milioane lei, pentru reparaţia unor drumuri

04.08.2015

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) organizează o licitație pentru atribuirea unui contract în valoare estimată de aproape 70 de milioane de lei (aproximativ 16 milioane de euro), fără TVA, pentru achiziționarea unui unui sistem de administrare și întreținere a rețelei de drumuri naționale cu durata de viață expirată și care prezintă straturi rutiere bituminoase uzate.

Pentru atribuirea acestui contract, autoritatea contractantă organizează o licitație împărțită pe 10 loturi, valoarea acestora oscilând între 1,081 milioane lei lei și 21,6 milioane lei, fără TVA, și acoperă următoarele segmente: Lot 1 Reciclator; Lot 2 Compactor tambur lis; Lot 3 Compactor multi-pneu; Lot 4 Distribuitor de lianți hidraulici; Lot 5 Autogreder; Lot 6 Autobasculantă 18mc; Lot 7 Autocisternă apă 10mc; Lot 8 Autotransportor emulsie 25 tone; Lot 9 Autotransportor muncitori; Lot 10 Cap tractor cu semiremorcă transport utilaje (trailer).

Administrarea și întreținerea rețelei de drumuri naționale și autostrăzi este asigurată de către CNADNR prin intermediul unui număr de 7 Direcții Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) dezvoltate la nivelul regiunilor, care au în subordine un număr total de 45 de Secții de Drumuri Naționale (SDN) organizate, în general, la nivelul județelor. Secțiile de Drumuri Naționale coordonează în total un număr de 303 Districte de Drumuri/Centre de Întreținere și Operare, care desfășoară activități de administrare și întreținere a întregii rețele de drumuri naționale și autostrăzi.

„Pentru a crește capacitatea de intervenții în situații de urgență pe rețeaua de drumuri naționale și autostrăzi, CNADNR S.A. va achiziționa trusa de reciclare. Această trusă va fi dotată corespunzător pentru a interveni rapid și eficient pentru reciclare în situ. Sistemul de reciclare în situ reprezintă soluția ideală pentru drumuri cu durata de viață expirată, care prezintă o zestre formată din straturi rutiere bituminoase, îmbătrânite. Cu ajutorul acestei truse se va putea realiza reciclarea în situ pe numeroase sectoare de drumuri naționale, în vederea restabilirii parametrilor tehnici. Avantajul, din punct de vedere tehnico-economic, în comparație cu sistemele clasice (reabilitare), este că se înregistrează productivități foarte mari la reciclarea sistemului rutier, economii importante de materiale și timpi de repunere în circulație reduși”, conform Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale.