Stiri: Stiri

78% dintre companiile româneşti se promovează pe reţelele de socializare

01.11.2013

Aproximativ 78% dintre companiile româneşti utilizează reţelele sociale pentru promovarea companiei, iar mai mult de jumătate dintre companii utilizează marketing-ul pe reţelele de socializare de 1-3 ani, conform unui studiu realizat de EY România.

Aproape jumătate dintre aceste companii au o frecvenţă zilnică a postărilor şi consideră că utilitatea reţelelor de socializare pentru companie va creşte în viitorul apropiat.

Studiul mai arată că cele mai utilizate reţele sunt Facebook cu 93% rată de utilizare, YouTube cu 43% şi LinkedIn cu 43%.

Pentru a se promova în social media, 39% dintre companiile româneşti respondente au deja un departament special pentru comunicarea prin social media, deoarece consideră în proporţie de 83% reţelele sociale ca fiind o modalitate foarte rapidă şi eficientă de a prezenta noile produse şi servicii.

Faptul că 78% dintre respondenţi utilizează reţelele de socializare pentru promovarea companiei arată un nivel mare de conştientizare a potenţialului acestor canale de comunicare şi a favorabilităţii pe care o poate genera pentru produsele/serviciile companiei. Totuşi acest nivel se situează sub cel la nivel mondial” au precizat specialiştii EY România, într-un comunicat de presă.

Dacă Facebook-ul este utilizat de 93% dintre respondenţi, Twitter are o rată de utilizare de 26%, în timp ce LinkedIn marchează o rată de utilizare de 41%, în România. Majoritatea respondenţilor alocă pentru marketingul pe social media între 1-5 ore, în timp ce 30% alocă peste 10 ore în fiecare săptămână.

Frecvenţa postării variază şi ea, cu 49% dintre respondenţi postând zilnic, 15% o dată la 2-3 zile, 21% săptămânal, iar 15% lunar sau o dată la câteva luni.

Companiile multinaţionale sunt cele mai avansate în utilizarea social media, pentru că au înţeles faptul că generaţia Y devine din ce în ce mai relevantă pentru business, ca potenţiali consumatori sau angajaţi”, a declarat Elena Badea, Director de Marketing, EY România.

Studiul a analizat răspunsurile a 173 de reprezentanţi ai unor companii româneşti din diverse industrii cu privire la modul în care abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acesta îl are în prezent în activitatea lor. Chestionarul a fost aplicat în perioada 22 august – 10 octombrie 2013, iar 79% dintre respondenţi sunt reprezentanţi ai unor companii cu venituri anuale care depăşesc 10 milioane euro.