AdePlast, cel mai important producător de materiale de construcții

01.10.2016

Așteptările pentru anul 2016 sunt pozitive, preconizându-se a fi un an excelent pentru AdePlast. În ultimii doi ani, AdePlast s-a dezvoltat permanent, înregistrând o creștere de 37% a livrărilor de termosisteme Izotherm, în prima jumătate de an depășind aproximativ 6 milioane de metri pătrați livrați către piață. Creșterile companiei au fost aduse, în special, de termosistemele Izotherm și de vopselele și tencuielile decorative.

„În ceea ce privește producția, anul 2015 a adus o creștere de peste 5% pe toate diviziile de producție a companiei AdePlast. Cea mai mare creștere s-a înregistrat la producția de polistiren, unde a fost atins un record de 980.000 de metri cubi”, declară Marcel Bărbuț, CEO AdePlast.

Un portofoliu variat

Cu o gamă largă de produse destinate industriei de construcții, de la gleturi, vopsele și tencuieli, până la mortare, adezivi și polistiren, Adeplast se preocupă permanent să dezvolte noi produse inovative.

Astfel, printre cele mai noi produse se numără vopseaua de interior Aeria Gold, o vopsea all inclusive, cu un randament excelent, care beneficiază de ingredientul Porus x ce permite peretelui să respire, asigurând în același timp un mediu sănătos și o lavabilitate ridicată.

Datorită portofoliului vast pe care îl deține, Adepalst este un furnizor important, prezent pe majoritatea șantierelor din țară.

„Fie că vorbim de termosistem sau de alte produse, practic nu există șantier la nivel național unde AdePlast să nu fie prezent ca furnizor”, adaugă Marcel Bărbuț.

Produsele Adeplast sunt prezente atât pe șantierele din România, cât și pe piețe din țări europene precum  Ungaria, Bulgaria, Austria, Italia, Spania, Grecia și Marea Britanie.

În plus, produsele companiei și-au făcut loc, treptat, și pe piața construcțiilor din Europa, datorită calității certificate. În prezent, termosistemele AdePlast se regăsesc constant în țări precum Ungaria, Bulgaria, Austria, Italia, Spania, Grecia și Marea Britanie.

Calitatea produselor și prețul competitiv, precum și relația solidă cu partenerii, sunt avantajele care au transformat compania în cel mai important producător de materiale de construcții din România, contribuind, totodată, și la extinderea activității pe piețele europene.

De asemenea, AdePlast a investit constant în tehnologie modernă – aproximativ 50 de milioane de euro într-un deceniu – ceea ce nici o altă companie din domeniu nu a investit. Datorită acestor investiții, compania este, în prezent, deținătoarea celor mai noi și moderne fabrici din România, fiind printre puținii producători din Europa cu o astfel de tehnologie.

Preocupare pentru societate și angajați

Un factor decisiv în obținerea unor produse de calitate și, implicit, la obținerea succesului companiei, este constituit de angajați, în prezent echipa AdePlast fiind formată din circa 300 de oameni, cu un plus vara, când este în plin sezon.

„Angajații AdePlast sunt o resursă extrem de importantă pentru că nivelul de tehnologie din fabricile noastre este unul extrem de avansat. Fiecare persoană care intră în oricare dintre cele 8 fabrici ale noastre trebuie să-și însușească un nivel important de cunoștințe pentru a face față fluxului de producție”, susține CEO-ul companiei.

De asemenea, compania acordă o atenție deosebită și responsabilității sociale, desfășurând numeroase proiecte și campanii în acest sens.

AdePlast desfășoară numeroase proiecte de responsabilitate socială, cel mai recent fiind „Like pentru Școala AdePlast”, beneficiara proiectului fiind Școala Gimnazială I. A. Bassarabescu din Ploiești.

Un astfel de proiect este „Like pentru Școala AdePlast” de la inițierea căruia a trecut aproape un an. În cadrul acestui proiect, Școala Gimnazială I. A. Bassarabescu din Ploiești, cu o capacitate de 1.000 de elevi, a fost desemnată câștigătoare în urma like-urilor primite pe o rețea de socializare de la părinți și elevi.

Astfel, în acest an, școala își va deschide porțile complet renovată, grație materialelor de construcții de la AdePlast.

Așteptări de creștere pentru viitor

În anul 2015, AdePlast a raportat o cifră de afaceri de 305,7 milioane de lei și un profit net de 13 milioane de lei, nivelul EBITAD  fiind de 46 de milioane de lei, creșterea cifrei de afaceri din 2015 fiind cu 1,75% mai mare față de anul precedent.

Pentru anul în curs, conducerea companiei mizează pe o creștere de 10-15% la afaceri, cu atât mai mult cu cât în primele șase luni ale lui 2016, AdePlast a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 17% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Estimările pentru anul 2016 sunt unele foarte optimiste, așteptându-se să fie un an excelent atât pentru AdePlast, cât și pentru întreaga piață.

În plus, se așteaptă ca anul 2016 să fie excelent atât pentru businessul AdePlast, cât și pentru întreaga piață.

„În 2016 vom depăși cu siguranță 1.000.000 de metri cubi de polistiren, interesant fiind faptul că firmele din construcții și beneficiarii finali se concentrează din ce în ce mai mult pe produse de calitate, în detrimentul prețului celui mai mic. Asta se vede și în vânzările noastre, unde avem creșteri masive înregistrate la polistirenul EPS 80 + și scăderi pe segmentul EPS 50. Este semnul că în construcții era prețului cel mai mic a apus”, încheie Marcel Bărbuț, CEO AdePlast.

 

 

Citiți și despre: