Afaceri de 122,9 milioane lei pentru Teraplast, în primele nouă luni din 2017

30.10.2017

Teraplast a raportat o creștere de 4% a cifrei de afaceri în trimestrul a treilea din 2017 față de aceeaşi perioadă a anului precedent, a anunţat grupul, într-un comunicat de presă. Grupul Teraplast include societatea Teraplast (producător de țevi, granule și profile din PVC), filialele TeraSteel Bistrița și Terasteel Serbia (producători de panouri sandwich și structuri metalice zincate), Teraglass (producător de ferestre și uși din PVC), Teraplast Logistic (începând cu iunie 2016 coordonează activitățile logistice ale Grupului), Teraplast Ungaria (distribuitor), Politub (producător de țevi din polietilenă) precum și societatea controlată în comun Depaco (producător de țiglă metalică).

Grupul de firme a raportat o cifră de afaceri de 122.962.000 lei în trimestrul al treilea din 2017, față de 118.150.000 lei în perioada similară de anul trecut.

În plus, Teraplast a înregistrat o cifră de afaceri de 294.634.000 lei în primele nouă luni ale lui 2017 față de 310.909.000 lei în același interval al anului trecut. În ceea ce privește indicatorul EBITDA acesta s-a situat la valoarea de 32.909.000 lei în primele nouă luni ale lui 2017, în comparație cu 47.267.000 lei înregistrați în aceeași perioadă din 2016.

„Primele nouă luni ale lui 2017 au marcat un punct de referință în dezvoltarea grupului odată cu achiziția producătorului de panouri sandwich Interlemind din Serbia. Cumpărată anul acesta în iunie cu 4,3 mil. euro și inaugurată în luna octombrie, aceasta este prima fabrică din străinătate deschisă după 1990 și aflată integral în proprietatea unei firme românești. TeraSteel Serbia va deservi țări precum Serbia, Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croaţia şi Muntenegru, dar și piețe secundare precum Ungaria, sudul României și nordul Greciei. Capacitatea de producție a noii fabrici din Leskovac se ridică la peste 2,2 milioane de mp pe an, beneficiind de aceleași utilaje moderne, ca și în cazul fabricii Terasteel Bistrița. În 2018, fabrica Terasteel din Serbia își propune să vândă produse în valoare de peste 28 de milioane de euro”, a anunţat compania.

Tot în anul acesta, grupul a încheiat acordul pentru preluarea pachetului de 60% din compania Depaco, al doilea jucător de pe piața de țiglă metalică, prin brandul Wetterbest. Seria de achiziții a continuat cu preluarea Politub, unul dintre cei mai importanți jucători pe piața țevilor de apă și gaz, care a intrat integral în portofoliul Teraplast începând cu luna octombrie.

Investiţii

Cele trei preluări au condus la aprobarea unei majorări a planului de investiții pe 2017 al grupului, cu peste 14%, de la 84 milioane de lei, la 96 milioane de lei, în septembrie anul curent.

“Primele nouă luni ale acestui an au venit cu noi provocări și oportunități pentru Grupul Teraplast care și-a continuat strategia de dezvoltare susținută printr-o serie de achiziții foarte importante. Preluarea companiilor Depaco, Politub și intrarea grupului în Serbia prin cumpărarea fabricii din Leskovac se înscriu într-un demers mai larg de extindere și diversificare a activității noastre”, a spus Mirela Pop, director general Teraplast.

TeraSteel, afaceri cu 27% mai mari

O contribuție importantă la evoluția veniturilor a avut-o TeraSteel, care în perioada ianuarie-septembrie 2017 a raportat o cifră de afaceri de 113.740.000 lei, în creștere cu 27% față de venitul obținut în aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, EBITDA a crescut cu 15% în primele nouă luni din 2017, față de aceeași perioadă a anului precedent.

„Creșterea cifrei de afaceri a TeraSteel în primele nouă luni din 2017 indică un business consolidat și dinamic, iar ritmul de creștere se va păstra și în perioada următoare. Evoluția semnificativă înregistrată în acest interval este rezultatul unei strategii de dezvoltare susținute pe care o țintim și în continuare. Inaugurarea TeraSteel Serbia luna aceasta vine ca o reconfirmare a angajamentului de a ne extinde și de a ne consolida poziția de jucător cheie pe piața de profil. Această investiție va aduce plus valoare la nivel de grup și va contribui semnificativ la întărirea afacerilor noastre”, a spus Cosmin Pătroiu, director general TeraSteel.

Rezultatele Depaco

De asemenea, afacerile Depaco au crescut în primele nouă luni ale lui 2017 indicând o consolidare a activităților în perioada analizată.

”Creșterea business-ului Depaco în primele nouă luni ale lui 2017 cu peste 45% față de aceeași perioadă din 2016 este rezultatul implementării unei strategii prin care am venit în întâmpinarea creșterii consumului din segmentul rezidențial. Parteneriatul solid cu acționariatul Teraplast ne ajută să fim optimiști în ceea ce privește creșterea afacerilor Depaco pe viitor. Totodată, suntem încrezători că viitorul companiilor noastre se va baza în continuare pe relații de colaborare foarte bune, în linie cu o viziune strategică împărtășită de toți asociații Depaco”, a spus Valeriu Irimescu, director General Depaco.

 

Citiți și despre: