Afaceri de 15,75 milioane euro pentru Dacris, în 2013

11.12.2013

Dacris a raportat pentru acest an o cifră de afaceri de 15,75 milioane euro, mai mare cu 20% comparativ cu nivelul de anul trecut. Pentru 2014, compania estimează că va continua ritmul de creştere, în ciuda unei pieţe aflate în stagnare, în care clienţii îşi vor menţine achiziţiile la strictul necesar.

Grupul de companii Dacris este specializat în importul, distribuţia şi comercializarea articolelor de birou şi a produselor tipărite şi deţine o cotă de piaţă de aproximativ 10% în România.

În topul vânzărilor pe segmentul business to business se poziţionează hârtia pentru imprimante şi copiatoare, consumabilele pentru imprimante şi produsele de organizare şi arhivare.

În plus, Dacris a mai anunţat că un avans important a fost înregistrat pe segmentul produselor de protocol şi cele administrative.

Dezvoltarea factorului uman

În 2013, s-a axat pe dezvoltarea factorului uman prin crearea a 50 de poziţii noi în cadrul grupului şi prin derularea unor programe de training complexe pentru forţa de vânzări ce vor continua şi pe parcursul anului următor.

Pentru acest program de dezvoltare, compania a investiti 50.000 de euro, ajungând în prezent la un număr de 292 de angajaţi.

 “Tot în 2013, am investit peste 750.000 de euro într-un nou depozit cu o suprafaţă de 1.200 mp. Noua clădire asigură spaţiu suplimentar de depozitare, dar şi posibilitatea dezvoltării unor noi spaţii logistice pe terenul aferent acestei noi facilităţi, situat lângă sediul actual Dacris. O altă investiţie, de aproximativ 40.000 de euro, a fost direcţionată către site-ul www.dacris.net care funcţionează pe o nouă platforma IT”, a precizat Dan Faţi, directorul general al grupului de companii Dacris.

Extinderea pe piaţa din Bulgaria 

Tot în acest an, compania a realizat o altă mutare importantă. Este vorba de extinderea pe piaţa din Bulgaria în marile reţele de magazine. “Noi ne ocupăm exclusiv de importul şi de marketingul acestui brand, care a crescut în fiecare an în concordanţă cu efortul depus de echipa Dacris. În ultimii 3 ani, investiţiile în marketing pentru acest brand au fost de peste 250.000 de euro pentru pentru ambele pieţe (România şi Bulgaria), în reclamă TV, online şi presa scrisă”, a adăugat Dan Faţi.

Motoare de creştere al cifrei de afaceri a fost reprezentat de diversificarea portofoliului şi creşterea forţei de vânzări, prin acoperirea de noi zone geografice.

“Un alt motor de crestere a fost reprezentat de mărirea echipei de vânzări care acoperă acum noi zone. Astfel, livrarea este efectuată în toată ţara, iar segmentul de B2B este acoperit în toate oraşele mari de reprezentanţi de vânzări Dacris. Pe de altă parte, baza de clienţi s-a extins cu aproximativ 500 de poziţii de la începutul anului. Business-ul adus de clienţii noi a asigurat 13% din cifra de afaceri”, au explicat reprezentanţii companiei.

 

Citiți și despre: