Afaceri de 250 milioane lei pentru AdePlast, în 2013

17.12.2013

Afacerile AdePlast au avansat cu 35% în acest an la la aproximativ 250 milioane de lei, comparativ cu nivelul din 2012. Astfel, în 2013, compania a avut vânzări mai mari cu 66 milioane de lei mai mari decât cele din 2012.

AdePlast preconizează că profitul net va fi mai mic decât cel de anul trecut, de 10 milioane lei.

În 2013, compania a finalizat rogramul investiţional de dezvoltare de peste 22 de milioane de euro, adăugând în în portofoliul său industrial patru noi fabrici.

Două dintre fabrici a fost inaugurate la Roman – o unitate de producţie de mortare uscate şi una de polistiren, acestea fiind cele mai moderne facilitate de producţie de polistiren din Europa. Producţie este destinată partenerilor din zona Moldovei, precum şi exporturile către Republica Moldova, Ucraina şi ţările arabe.

Platforma industrială a AdePlast din Oradea a fost finalizată tot în acest an şi a devenit complet operaţională, aceasta fiind compusă din trei fabrici diferite – adezivi, vopsele şi polistiren.

A treia unitate de producţie a fost pusă în funcţiune la Ploieşti, fiind vorba despre o fabrică de vopsele. O parte din producţia de la Ploieşti au fost exportate în Bulgaria, Liban şi Iordania. De asemenea, AdePlast a mai investit la Ploieşti 350.000 euro într-un nou department de cercetare, cu instrumente de ultimă generaţie, dezvoltat pe 450 de metri pătraţi.

”Pentru AdePlast 2013 a fost cel mai dinamic an. Suntem singurul producător român care a crescut constant. În ultimii 4 ani am reuşit să dublăm cifra de afaceri de la 26,8 milioane euro, cât am înregistrat la sfârşitul lui 2010, la peste 56 milioane euro, cât estimăm că vom înregistra la sfârşitul lui 2013. Am reuşit să creştem şi anul acesta, pe o piaţă care a înregistrat o uşoară scădere”, a declarat proprietarul companiei, Marcel Bărbuţ.

Acesta a explicat că AdePlast a reuşit să crească pe fiecare divizie a companiei, deşi competitori companiei înregistrează pierderi semnificative şi continuă practicarea de politici de “dumping” pe unele categorii de materiale de construcţii.

Pentru anul viitor, compania are în vedere continuarea procesului investiţional, pe lângă cele 9 fabrici aflate pe cele 3 platforme din Oradea, Ploieşti şi Roman, AdePlast intenţionează construcţia celei de-a zecea.

“AdePlast nu se opreşte şi continuă şi în 2014 seria investiţiilor. Vrem să facem pe platforma de la Ploieşti o fabrică de vată bazaltică de mare densitate pentru termosisteme performante, panouri antifoc şi pentru alte industrii.Investiţia depinde în totalitate de acordarea unui ajutor de  la stat. Avem aprobarea pentru un credit de la BCR de 17.600.000 euro din care 4.500.000 euro reprezintă un credit punte,iar 13.100.000 euro reprezintă valoarea unui credit pe  8 ani şi 6 luni  cu o perioadă de graţie de 2 ani. Pentru aceasta am mărit şi capitalul social de la 3.300.000 lei la 30.000.000 lei”, a explicat Marcel Bărbuţ.

Citiți și despre:

  • Noua unitate de producţie AdePlast va fi inaugurată în 2015Noua unitate de producţie AdePlast va fi inaugurată în 2015 AdePlast a început procedurile pentru construcţia fabricii de vată bazaltică, din Ploieşti, investiţia totală ridicându-se la peste 19 milioane de euro, din care 7,27 milioane de euro reprezintă ajutor de […]
  • AdePlast țintește sus pe BvB AdePlast țintește sus pe BvB AdePlast a primit aprobare din partea acționarilor săi să se listeze pe Bursa de Valori București, decizia fiind luată la mijlocul lunii august. Oferta ar putea avea loc în circa o lună de zile, ambițiile […]
  • AdePlast, gamă completă de materiale de construcţii AdePlast, gamă completă de materiale de construcţii Afacerea se dezvoltă în trei direcții: termosisteme, vopsele cu adezivi și mortare. AdePlast este una dintre companiile cunoscute de români și nu numai ca oferind produse de calitate, la prețuri corecte. […]
  • Vânzările AdePlast au crescut în primul trimestru cu 65%Vânzările AdePlast au crescut în primul trimestru cu 65% Vânzările AdePlast au crescut în primul trimestru din acest an cu 65%, în timp ce rezultatele Diviziei de Vopsele și Tencuieli Decorative au avansat cu 150%. Din luna martie, compania produce și livrează […]
  • AdePlast țintește la succes prin metoda Henkel AdePlast țintește la succes prin metoda Henkel AdePlast are în plan pentru următoarea perioadă abordarea unei noi strategii de dezvoltare prin intermediul pieței de capital, după modelul marilor companii ca Henkel sau Saint-Gobain. „M-am uitat de foarte […]