Afaceri de 2,7 miliarde de euro pentru Wienerberger, în 2013

03.03.2014

Cifra de afaceri a producătorului de cărămizi Wienerberger AG a avansat anul trecut cu 13%, până la nivelul de 2,7 miliarde de euro. Compania a mai anunţat că veniturile înainte de taxe, amortizări şi deprecieri (EBITDA) au crescut cu 9 procente, la 266 milioane de euro, cu toate că mediul economic din piaţa este unul dificil în continuare.

Rezultatele companiei pentru Europa fost influenţate negativ atât de performanţa slabă a industriei construcţiilor pe tot parcursul anului trecut, cât şi de condiţiile meteo neobişnuit de nefavorabile în primele şase luni ale lui 2013.

“2013 a fost un an de succes pentru Grupul Wienerberger. Pe lângă evoluţia puternică a câştigurilor într-un mediu de piaţă dificil, ne-am îndeplinit toate obiectivele operaţionale şi financiare deosebit de ambiţioase pe care ni le-am stabilit. Ne-am extins, de asemenea, pe pieţele din mai multe ţări. Măsurile de restructurare lansate în 2012 au fost implementate conform planului în ultimul an, iar datoria netă s-a redus substanţial, datorită disciplinei financiare stricte şi managementului riguros al capitalului circulant. Raportul dintre datoria netă şi EBITDA operaţional a egalat doi ani la sfârşitul lui 2013, în mod clar sub ţinta noastră internă de doi ani şi jumătate », a declarat Heimo Scheuch, Chief Executive Officer al Wienerberger AG, cu privire la rezultatele din 2013.

Acesta a explicat că deşi rezultatul net indică o pierdere de 8 milioane euro, compania a arătat că modelul de afaceri este unul puternic, generând astfel un flux de numerar de 93 milioane de euro.

Pe piaţa din România, câştigurile şi afacerile companiei de anul trecut s-au îmbunătățit.

“În acest an suntem optimiști în aceea ce privește menținerea tendinței de stabilizare a pieței. Performanțele pe piața din România sunt obținute datorită combinației între expertiza grupului Wienerberger, competențele și pasiunea angajaților români. Wienerberger, prin produsele și proiectele sale, susține locuirea de calitate la prețuri accesibile, iar toate eforturile companiei rămân orientate în această direcție”, a declarat Corneliu Fecioru, membru în Consiliul de Administraţie al Wienerberger Sisteme de Cărămizi, Vânzări şi Marketing.

În ultimele trei luni ale anului trecut, afacerile companiei au ajuns la 628,7 milioane euro, în creştere cu 3 puncte procentuale comparativ cu trimestru precedent, în timp ce EBITDA operaţional a avut un avans improtant de  27% la 56 milioane euro.

Pentru acest an, Wienerberger estimează o creştere importantă a cifrei de afaceri şi câştigurilor la nivelul întregului an. De asemenea, compania preconizează că va reveni de profit.

„Piaţa construcţiilor rezidenţiale noi din Europa ar trebui să se stabilizeze sau chiar să crească uşor, iar tendinţa pozitivă din SUA ar trebui să continue”, a mai spus Heimo Scheuch.

 

Citiți și despre: