Afaceri de 68,1 milioane de lei pentru Symmetrica, în 2013

04.03.2014

Symmetrica a înregistrat anul trecut un avans de 7% a business-ului în 2013 atât în valoare, cât şi în volum, în condiţiile în care piaţa de profil a rămas la nivelul anului 2012.

„Cu toate că piaţa de profil s-a menţinut, în 2013 am reuşit să înregistrăm o creştere a business-ului atât în valoare, cât şi în volum, ajungând la o cifră de afaceri de 68,1 milioane de lei (15,4 milioane de euro), comparativ cu 63,3 milioane de lei (peste 14 milioane de euro) în anul precedent”, a declarat Sebastian Bobu, directorul executiv al Symmetrica.

În plus, compania a anunţat că s-a înregistrat un avans uşor al cotei de piaţă, la 24%, faţă de 22% în anul 2012.

Creşterea a fost determinată, conform lui Sebastian Bobu, de majorarea producţiei ca urmare a inaugurării celor două fabrici noi în 2012. Pentru acest an, capacitatate de producţie a Symmetrica va creşte la 11.500 metri de produse pe zi, cea mai mare de pe piaţa românească.

„Mai mult, acoperirea geografică mare de care dispune compania a oferit posibilitatea livrării rapide, la preţuri competitive, atât în Moldova, Muntenia, Dobrogea, cât şi în Transilvania, Symmetrica acoperind peste 80% din teritoriul ţării”, a spus directorul companiei.

Un impact pozitiv asupra afacerilor l-a avut şi creşterea echipei de vânzări, dar şi diversificarea portofoliului prin lansarea unor noi game de produse.

Anul trecut, compania a înregistrat o creştere pe segmentul de borduri şi rigole, acestea ocupând un procent mai mare în totalul vânzărilor faţă de anii trecuţi, însă lipsa proiectelor de infrastructură majore au impact negativ în evoluţia pieţei.

„Instabilitatea politică, lipsa unor proiecte de infrastructură majore şi lipsa capacităţii de atragere a fondurilor europene se regăsesc printre principalele cauze care au condus la stagnarea pieţei de profil în 2013”, a explicat reprezentantul Symmetrica.

Anul trecut, piaţa a stagnat, având un volum de aproximativ 12 milioane de metri şi o valoare de aproximativ 66 de milioane de euro.

„Cu toate că, la nivel de piaţă, vânzările din 2013 au fost susţinute de proiectele publice de reabilitare a trotuarelor, pieţelor şi zonelor pietonale, lipsa unor investiţii mai mari în infrastructură a determinat menţinerea acesteia la acelaşi nivel din 2012. Astfel, principala măsură pe care ar trebui să o ia în considerare autorităţile pentru a impulsiona atât piaţa de pavaje, cât şi întrega piaţă de construcţii ar fi alocarea de fonduri mai generoase pentru proiectele majore de infrastructură”, a subliniat directorul companiei.

Nici în acest an piaţa nu îşi va reveni, compania preconizând o menţinere a volumului produselor livrate la nivelul ultimilor doi ani. Preţurile vor stagna şi ele, după ce anul trecut s-a înregistrat o uşoară creştere în acest sens.

“În condiţiile unei pieţe încă incerte este foarte dificil să facem estimări cu privire la evoluţia business-ului din acest an. În principiu, în 2014 ne propunem să atingem o cifră de afaceri asemănătoare celei de anul trecut, păstrarea nivelul actual de dezvoltare reprezentând o realizare pozitivă într-un context economic dificil”, a mai adăugat Sebastian Bobu.

Citiți și despre: