Afaceri în creştere pentru Cemacon. Ce obiective are compania pentru 2016?

10.08.2016

Cemacon a înregistrat în primul semestru din anul curent un rezultat net pozitiv de 829,771 lei și o cifră de afaceri în creștere cu 13% față de aceeași perioadă din 2015. Nivelul a fost cu câteva procente peste evoluția previzionată a pieței. Această evoluție confirmă că anul 2016 va fi cel de-al șaselea de creștere pentru companie.

Conform companiei, în primele şase luni ale anului, veniturile operaționale, scăzând impactul restructurării financiare implementate în 2015, au crescut cu 9%, componentele principale fiind vânzarea de produse finite și cea de marfă, ambele cu creșteri de două cifre.

Variația stocurilor are un impact negativ întrucât s-au vândut cantități mai mari decât cele produse în perioada de referință (ian-iun 2016). Ambele facilități de producție – Recea (cea mai nouă fabrică de cărămidă din România) și Zalău – au funcționat la capacitate 100%, în condiții competitive de productivitate, eficiență calorică și calitate; operarea fabricii de la Zalău timp de 6 luni în 2016 față de 3 luni în primul semestru din 2015 a contribuit substanțial la creșterea cheltuielilor operaționale cu 18%.

Dinamica EBITDA de la an la an, scăzând impactul restructurării datoriilor implementată în urmă cu un an, în condițiile unei cifre de afaceri în creștere, este determinată de impactul semnificativ negativ al variației stocurilor. Eficiența operațională și implementarea restructurării datoriilor bancare au influențat pozitiv indicatorii financiari, îmbunătățindu-se semnificativ gradul de îndatorare și lichiditatea.

“Evoluția pozitivă înregistrată de Cemacon în primele șase luni din 2016 se datorează vânzării eficiente a blocurilor ceramice și aducerii pe piață a unor buiandrugi foarte performanți, fapt dovedit de cererea în creștere pentru acest produs și atingerea țintelor de vânzare a produselor complementare. Pasul următor este ca, având asigurată producția și planul comercial pentru restul anului, să ne concentrăm asupra valorificării activelor neproductive deținute și îmbunătățirii condițiilor de finanțare pentru companie, totodată consolidând poziția de cel mai inovator și competitiv jucător din piața materialelor de zidărie din România”, a declarat Liviu Stoleru, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație Cemacon.

Pentru anul în curs, Cemacon își propune, creșterea cifrei de afaceri cu minimum 13%, consolidarea cotei de piață la nivel național, valorificarea activelor neproductive deținute, precum şi fructificarea oportunităților de creștere din piața materialelor de construcții, pentru a asigura dezvoltarea business-ului pe termen mediu și lung.

 

 

Citiți și despre: