Afaceri în creştere pentru Hornbach

25.01.2018

Retailerul Hornbach ȋși menține, ȋn primele nouă luni ale anului 2017-2018, tendința de creștere sustenabilă. Astfel, în perioada 1 martie-30 noiembrie 2017, compania a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 5,1%, la 3.317,6 milioane de euro (comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent: 3.155,4 milioane de euro).

De asemenea, cifra netă de afaceri a celui mai mare subconcern operativ Hornbach Baumarkt AG a crescut în cel de-al III-lea trimestru 2017-2018 cu 4%, ajungând la 936,5 milioane de euro (comparativ cu 900,9 milioane de euro în anul precedent) și în primele 9 luni ale 2017-2018 cu 4,9%, ajungând la 3.109,6 milioane de euro (comparativ cu 2.963,4 milioane de euro în anul precedent). Prin ajustare comparativă și raportată la cursul de schimb, cifra de afaceri a crescut în al III-lea trimestru cu 2,7%, iar în primele 9 luni ale anului cu 3,6%.

Avantul din sectorul de bricolaj vine pe fondul intensificării activităților comerciale din afara Germaniei. În timp ce în această ţară cifra de afaceri a crescut în al II-lea trimestru cu 0,5%, iar în primele 9 luni ale anului cu 1,6%, creșterile în restul Europei au fost de 8,1%, respectiv 9,1 %.

Afacerile retailerului sunt susținute şi de magazinele internaționale de materiale de construcții și produse de grădinărit. O contribuție semnificativă la creșterea cifrei de afaceri o au și activitățile de comerț online în care grupul anunță investiții tot mai mari.

„Motorul de creștere al afacerilor noastre este reprezentat pe parcursul exercițiului financiar curent de magazinele noastre internaționale de materiale de construcții și produse de grădinărit. În celelalte state europene am înregistrat o creștere semnificativă a cifrei de afaceri, în timp de curba cifrei de afaceri a prezentat în Germania o rată mai redusă de creștere“, a afirmat Albrecht Hornbach, președintele consiliului de administrație al Hornbach Management AG.

În cel de-al III-lea trimestru al anului 2017-2018, compania a inaugurat un nou magazin de materiale de construcții și produse de grădinărit în Halle (Germania) și a închis o reprezentanță mai veche în Hanau (Germania). Totodată, au fost racordate la rețeaua digitală alte două țări, și anume Slovacia și Suedia. Astfel, la data de 30 noiembrie 2017, grupul administra la nivelul întregului concern 156 de magazine staționare de materiale de construcții și produse de grădinărit, dintre care 98 în Germania, precum și magazine online în Germania și alte șapte țări europene.

Estimarea privind cifra de afaceri și profitul pentru întregul an 2017-2018 au fost confirmate de către Consiliul de Administrație, prin prezentarea indicatorilor corespunzători intervalului de 9 luni. De asemenea, compania estimează, în trimestrul al patrulea 2017-2018 (1 decembrie 2017- 28 februarie 2018), în special, costuri mai mari, pe fondul digitalizării operațiunilor din domeniul comerțului cu amănuntul.

 

 

Citiți și despre: