Stiri: Retail

Retailul, principalul motor al economiei dă semne de avarie

Afacerile din retail, în creştere

08.01.2018

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 10,3%, în primele 11 luni ale anului trecut, comparativ cu perioada similară din 2016, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS). Avansul este datorat vânzărilor de produse nealimentare (+13,0%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+12,2%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,1%).

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada ianuarie – noiembrie 2017, comparativ cu perioada ianuarie – noiembrie 2016, a înregistrat o creştere cu 9,4%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+13,2%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+12,0%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,3%).

În luna noiembrie 2017, faţă de cea precedentă, volumul a crescut, atât ca serie brută, cu 2,4%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 0,7%.

Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut în noiembrie, atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 11,4%, respectiv cu 11,7%.