Afacerile din retail, în creştere. Cele mai mari avansuri s-au înregistrat la alimente şi băutură

05.07.2016

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut în primele cinci luni ale anului cu 18,4% pe serie brută și cu 16,8% pe serie ajustată, comparativ cu perioada similară din 2015, datorită creșterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun, dar și vânzărilor de produse nealimentare și de carburanți, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS).

Astfel, potrivit INS, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în perioada 1 ianuarie — 31 mai 2016, comparativ cu perioada 1 ianuarie — 31 mai 2015, a înregistrat o creștere cu 18,4% datorită creșterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+26,5%), vânzărilor de produse nealimentare (+16,3%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+9,9%).

Pe serie ajustată, cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul a înregistrat în perioada menționată o creștere cu 16,8%, datorită creșterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+25,8%), vânzărilor de produse nealimentare (+14,8%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+9,1%).

În schimb, în luna mai 2016, comparativ cu aprilie, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a scăzut atât ca serie brută cu 4,7%, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 1,6%.

În mai au fost înregistrate scăderi la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (-11,6%) și la produsele nealimentare (-2,5%), în timp ce comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate a crescut cu 3,6%.

Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, în luna mai 2016, comparativ cu luna precedentă a scăzut pe ansamblu cu 1,6%, ca urmare a scăderii vânzărilor de produse nealimentare (-3,2%), comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-2,2%) și vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (-0,5%).

Comparativ cu mai 2015, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul, serie brută, a înregistrat o creștere cu 15,8% ca urmare a creșterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+20,0%), vânzările de produse nealimentare (+14,5%) și la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+12,1%).

Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, în luna mai 2016, comparativ cu luna mai 2015 a înregistrat o creștere cu 15,2% ca urmare a creșterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+24,3%), vânzările de produse nealimentare (+12,4%) și la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate.

 

 

Citiți și despre: