Afacerile Policolor, în creştere cu 5% în primul semestru

21.08.2014

Policolor a raportat o creștere susținută la finalul primelor șase luni din acest an, principalul segment de creștere rămânând cel al renovărilor. Producătorul de lacuri și vopsele a înregistrat o creştere de 5% a vânzărilor consolidate în primul semestru al anului. Avansul a fost susţinut de actualizarea și lansarea de noi game de produse, corelată cu dezvoltarea canalelor de distribuție.

Până la finele acestui an, reprezentanții companiei estimează menținerea creșterii de 5% – 6%, pentru afacerile de pe plan local. Anul trecut, Policolor a înregistrat o cifră de afaceri consolidată de peste 29 de milioane de euro

„Sub semnul unei continue oscilații a pieței și a prețurilor materiilor prime, Policolor a atins noi praguri de producție în perioada propice lucrărilor de construcții și a lansat noi game de produse atât pentru divizia de Vopsele și Lacuri Decorative cât și pentru domeniul auto, prin Klar Professional”, au explicat reprezentanţii companiei.

Fundamentul evoluției Policolor este reprezentat de inovație, efortul echipelor de cercetare și dezvoltare, consolidarea și coeziunea echipei și orientarea produselor spre nevoile exprimate de către consumatori.

Numărul angajaților companiei a crescut în prima jumătate a anului cu 18%, la un total de 381 de persoane.

„Am avut parte de o perioadă cu o situație meteo nefavorabilă pentru lucrările de construcții dar brandurile fanion ale Policolor au înregistrat creșteri de peste două cifre în ultimele luni. Piața ne arată însă că dacă activitatea de construcții nu se dezmorțește și nu recuperează, nu vom avea o evoluție pozitivă a sectorului până la final de an”, a declarat Marius Văcăroiu, CEO Policolor.

Pe segemntul de retailul, în prima jumătate a anului, Policolor a avut o atitudine comercială agresivă care a condus la o creștere consolidată de aproape două cifre a vânzărilor, atât în volum cât și valoric, pentru produsele diviziei de Vopsele și Lacuri Decorative, comparativ cu același interval din 2013.

În plus, în ciuda transformărilor care au avut loc în cadrul rețelelor de bricolaj, retailul modern a reprezentat o parte importantă a vânzărilor companiei. În cadrul rețelelor de produse de bricolaj, vânzările s-au apreciat cu circa 15% la finalul primelor șase luni.

Totodată, creșterea s-a manifestat și în cadrul magazinelor tradiționale, dar și în rețeaua de magazine proprii, unde se poate vorbi de un avans mediu de peste 10%.

„Oamenii și inovația sunt principalul motor al Policolor. Promoțiile gândite și introduse în piață de echipă au adus rezultatele așteptate și ne arată că am ieșit în întâmpinarea nevoilor clienților noștri atât din punct de vedere al prețurilor cât și al calității produselor”, a declarat Marius Văcăroiu.

În funcție de structura gamei de produse, per total, vopsele lavabile au consemnat vânzări cu 15% mai mari în primele șase luni ale anului ,comparativ cu același interval din 2013,  în timp ce cererea de tencuieli decorative și emailuri produse de Policolor a urcat cu 30%.

Cerințele consumatorilor

Anul acesta, în ceea ce privește cerințele consumatorilor, se poate observa o orientarea către produse „value for money”, cele care îmbină principalele atribute calitative cu un preț mediu.

„Există o orientare preponderentă spre vopsele mai performante, eficiente, chiar dacă masa vânzărilor se concentrează în segmentul mediu și economic. Ca și țară, la nivelul Uniunii Europene, suntem în continuare pe ultimul loc la capitolul consum de vopsea raportat la numărul de locuitori iar datele arată o inerție către alegerea albului pentru redecorare. În schimb, în Europa de Vest și în CEE se comercializează tot mai mult vopsele deja colorate”, a afirmat Marius Văcăroiu.

Per total, reprezentaţii companiei spun că se distinge faptul că în procesul de achiziție prețul este un element cu o importanță din ce în ce mai mare, vopselele albe dețin ponderea principală în total volume, majoritatea achizițiilor sunt realizate în magazinele de bricolaj și de materiale de construcții, iar decizia de achiziție survine în urma unui proces destul de lung de documentare și informare.

Ce investiţii a realizat compania?

În plus, acest an este un unul determinant în ceea ce privește investițiile pentru grupul Policolor – Orgachim.

Astfel, după redeschiderii fabricii de rășini din Ruse, pentru reconstrucția căreia au fost alocate fonduri de 3,6 milioane de euro, compania a demarat procedurile pentru construcția unei noi fabrici de vopsele auto în București. Pentru unitatea în care se va transfera producția actualei fabrici Klar Professional se estimează o investiție de 7 milioane de euro.

În ceea ce privește investițiile în portofoliul de produs, Policolor a alocat aproape 500.000 de euro pentru dezvoltarea noului sistem de auto refinish Klar Ultra.

La acestea investiţii se adaugă circa 100.000 de euro, fonduri alocate pentru acțiunile de responsabilitate socială cuprinse în programul „15 ani de SPOR, 15 proiecte pentru comunitate”.

Citiți și despre: