Afacerile retailerilor vor fi afectate de noile măsuri fiscale asumate de Guvern

13.11.2013

Povara scumpirilor determinate de noile măsuri fiscale anunţate de Guvern vor fi suportate de populaţie, iar investiţiile şi afacerile retailerilor vor avea de suferit, atrage atenţia Asociaţia Marilor Reţele Comerciale (AMRCR).

“În final efectul va fi invers decât cel scontat, încasările la buget vor scădea să scadă”, spun reprezentanţii Asociaţiei, citaţi de Medifax.

Astfel, practica Guvernului de a schimba regulile jocului fără consultarea mediului de afaceri afectează în mod considerabil atractivitatea mediului de afaceri românesc şi reprezintă un puternic semnal de descurajare a investiţiilor.

„Lărgirea artificială şi nejustificată a bazei de taxare nu stimulează funcţionarea economiei ci, dimpotrivă, încurajează evaziunea în detrimentul jucătorilor corecţi, care plătesc taxele şi respectă legea în România. Reluăm cu această ocazie o solicitare mai veche a AMRCR pentru Guvern, aceea de reducere generală a TVA, măsură care va stimula în mod real consumul şi va avea un impact pozitiv asupra bugetului”, a declarat într-un comunicat directorul executiv al Asociaţiei, Delia Nica.

5 miliarde lei din noile impozite

Guvernul vrea să încaseze anul viitor aproape 5 miliarde lei din noile impozite, schimbarea regimului de impunere pentru întreprinderile mici şi mijlocii, modificarea modului de calcul al accizelor, creşterea salariului minim brut pe economie şi extinderea bazei de calcul a contribuţiilor de sănătate.

AMRCR a fost constituită în anul 2003 şi are ca membri Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, real, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI şi Mobexpert.

Citiți și despre:

  • Retailerii, marii câştigători ai reducerii TVA la alimenteRetailerii, marii câştigători ai reducerii TVA la alimente Câştigurile marilor reţele de magazine ar putea avansa, în condiţiile reducerii TVA la alimente, de la 24% la 9%, cu 15-20%, pe fondul creşterii apetitului de consum şi modificării marjelor […]
  • Investiții majore pentru retailerii prezenți în România Investiții majore pentru retailerii prezenți în România Nume importante din domeniul de retail din România își pregătesc finalul de an pentru a ataca piața cu noi investiții. Mega Image, Profi, Carrefour, Penny Market, Lidl sau Kaufland ori Billa urmează să mai […]
  • Ce program au magazinele de Paște?Ce program au magazinele de Paște? Majoritatea magazinelor vor fi închise în prima zi de Paște, însă acestea au un program prelungit joi și vineri și program scurt sâmbătă și luni. Astfel, în perioada 7-10 aprilie, Auchan are program de la […]
  • AMRCR susține scăderea TVA-ului la alimenteAMRCR susține scăderea TVA-ului la alimente TVA-ul mai mic va reduce evaziunea fiscală, creșterea economică și va încuraja producătorii locali, spun oficialii AMRCR. Asociația Marilor Rețele Comerciale din România a fost înființată la inițiativa unui […]
  • Câţi români vor cumpăra produse de Black Friday?Câţi români vor cumpăra produse de Black Friday? De Black Friday, românii vor cumpăra, în medie, două-trei produse, cele mai multe din categoria televizoarelor, electrocasnicelor mici și telefoanelor mobile, arată un studiu de piață al Millward Brown […]