FMCG

AFI Total Distribution, profesionalism în afaceri

01.02.2016

Compania se mândreşte cu tot ceea ce a construit, în cei cinci ani de prezenţă pe piaţa locală. AFI Total Distribution este deţinătoarea locului  întâi în Top Profit în România pe anul 2015, activând în domeniul comerţului cu ridicata nespecializat de produse alimentare, băuturi şi tutun. Prezentă pe piaţa din România încă din 2011, societatea are 110 angajați, iar cel mai important obiectiv al companiei este satisfacerea nevoilor pieţei, lucru care nu poate aduce decât lucruri pozitive, spune conducerea AFI Total Distribution.

“Am pornit de la zero şi am ajuns la 200 milioane lei. Ne-am născut în 2011, prin externalizarea departamentului de vânzări al grupului Euro, grup din care face parte producătorul de vinuri Murfatlar, cel de ape Biborţeni şi cel de băuturi alcoolice Euroavipo. La început ne ocupam doar de relaţia cu clienţii, de la preluarea comenzilor şi până la rezolvarea problemelor apărute. Apoi am început să cumpărăm noi marfă pe care să o vindem mai departe clienţilor, iar acum avem un stoc al nostru, şi depozite de peste 6000mp”, declară Dragoş Antonescu, Director Administrativ al AFI Total Distribution.

Calitate, corectitudine şi profesionalism

Calitatea este foarte importantă în construirea unui brand. Specialiştii în marketing spun că primul din cei 4P, este produsul. Produsul nu înseamnă doar calitate, mai face referire şi la caracteristici:  varietate, ambalaj –  dar calitatea este reprezentativă.

Corectitudinea este ceea ce conducerea companiei consideră a fi o bază în afaceri. O afacere este ceva din care toţi partenerii câştigă ceva, astfel ambele părţi implicate construiesc împreună o afacere.

“La început, unii parteneri, cu care aveam înţelegeri de plată înaintea livrării, intrau în panică atunci când plăteau o marfă, dar până la comanda lui se termina stocul. Răspunsul nostru era, „dacă nu livrăm, vă restituim banii”, şi aveau banii în cont maxim a doua zi. Acum, aceiaşi clienţi ne spun, „nu, nu vreau banii înapoi, vreau să-mi păstrez rândul la livrare”. Am câştigat asta pentru că am fost corecţi”, ne povesteşte Dragoş Antonescu.

Profesionalismul este ceea ce n-ar trebui să lipsească unei afaceri deoarece asta aduce progres. Este importantă perfecţionarea permanentă a activităţii oricărei Afaceri, iar profesionalismul nu poate aduce decât un câştig sigur.

Evoluţie şi realizări

Mândria companiei sunt brandurile proprii pe care au început să le dezvolte din 2014. Old Fisherman este primul născut. Poziţionate la nivel mediu, sub acest brand se află conservele de peşte, produse în Letonia şi Tailanda. Al doilea brand, Manolo, care s-a poziţionat sub nivelul mediu, acoperind o gamă mai largă, în care sunt incluse şi alte conserve de peşte, dar şi ciuperci ambalate la borcan şi conservă, tăiate şi întregi, ambalate în cantităţi multiple, astfel încât să acopere toate segmentele.

Ciupercile conservate care ajung în România sunt produse în Olanda, unde AFI Total Distribution a găsit cel mai potrivit partener

“Mai avem şi un ulei de măsline, unul dintre cele mai bune din Spania, Mueloliva. Ne mândrim cu realizările noastre. Ne mândrim că am creat brandurile noastre, pe care o considerăm cea mai mare realizare, ne mândrim cu planurile de extindere a produselor proprii, ne mândrim cu poziţia pe care suntem, dar şi cu tot ceea ce construim”, spune conducerea companiei.

Branduri de succes

Portofoliul companiei cuprinde aproximativ 50 de branduri, cele mai de succes fiind Unirea, Zestrea, Premiat Eticheta Neagră, Babanu şi Sankt Petersburg.

Unirea este un brand în care grupul Euro a investit mult privind campaniile publicitare, care au fost foarte apreciate de public. De asemenea şi Zestrea este un brand valoros care a beneficiat de spoturi publicitare şi în care s-a investit constant. Pe lângă aceste branduri, care aduc cele mai mari venituri, mai sunt şi brandurile proprii Old Fisherman, Manolo, dar şi branduri din import, Mueloliva, Alianza.

Cele mai noi produse sunt ciupercile conservate Manolo, care vor apărea pe piaţă în maxim două luni şi cu care conducerea plănuieşte să obţină cel puţin 5% din piaţa din România. Totul a fost foarte bine gândit de la designul de etichetă până la programul de mercantizare în care compania a investit peste 100.000 ron.

AFI Total Distribution a început colaborarea cu grupul Euro prin externalizarea departamentului de vânzări al grupului din care face parte producătorul de vinuri Murfatlar, cel de ape Biborţeni şi cel de băuturi alcoolice Euroavipo. Relaţiile cu clienţii, preluarea comenzilor şi rezolvarea problemelor apărute au fost primele atribuţii, după care au început să cumpere marfă, iar acum compania deţine un stoc propriu şi depozite de peste 6000mp.

Planuri de dezvoltare

Pe termen lung conducerea companiei doreşte să crească profitul cu minim 10% în fiecare an. Planurile pe termen mediu şi scurt variază însă,  constanta rămânând satisfacerea nevoilor pieţei.

Odată cu creşterea cifrei de afaceri, conducerea urmăreşte si mărirea echipei. La ora actuală 95 de angajaţi gestionează departamentul de vanzări şi doar câţiva angajați răspund de celelalte departamente.

“În 2015 principalul nostru furnizor, grupul Euro, a avut probleme cu producţia şi fabricile pe care le exploatează, dar am reuşit să compensăm cu produsele proprii, şi ne-am menţinut la nivelul lui 2014 , care a fost un an bun. În 2016 ne aşteptăm să recâştigăm ce am pierdut din problemele de producţie ale grupului şi să dublăm produsele proprii. Per total, vizăm o creştere de 10%”, încheie Dragoş Antonescu, Director Administrativ al AFI Total Distribution.