Agenţiile de publicitate, îngrijorate de noile măsuri fiscale

05.07.2017

IAA România şi UAPR, cele două asociaţii profesionale ale industriei de marketing şi publicitate din România care reprezintă interesele a peste 130 de companii active în domeniu – clienţi de publicitate, agenţii de creaţie şi media, precum şi instituţii mass media, atrag atenţia că ţara noastră are nevoie de predictibilitate fiscală şi că introducerea impozitului pe cifra de afaceri va avea o serie de efecte negative.

„Industria de marketing şi publicitate face parte din Sectorul Industriilor Culturale şi Creative şi, prin specificul activităţii sale, este una dintre cele mai dinamice şi mai competitive ramuri ale mediului de afaceri, având o contribuţie semnificativă atât la generarea Produsului Intern Brut, dar şi la vizibilitatea României în străinătate ca centru de dezvoltare creativă, prin rezultatele obţinute în mod constant la festivalurile internaţionale de creativitate şi eficienţă”, au precizat cele două asociaţii.

Principiile de operare ale industriei de marketing şi publicitate se bazează pe principii internaţionale verificate de peste 100 de ani, ce au la bază transparenţa, competiţia corectă şi respectul faţă de parteneri şi faţă de consumator. Marea parte a companiilor active în această industrie atrag investiţii internaţionale şi coordonează, din ţara noastră, activitatea mai multor pieţe din Europa şi din lume.

Luând cunoştinţă despre propunerile de modificare a legislaţiei fiscale în domeniul impozitării cuprinse în Programul de Guvernare, asociaţiile prezintă un punct de vedere comun:

1. Predictibilitatea cadrului fiscal şi legislativ reprezintă o condiţie esenţială pentru dezvoltarea unui mediu de afaceri sustenabil, deschis spre investiţii şi generator de creştere economică.

2. Orice măsură de modificare a legislaţiei, mai ales în ceea ce priveşte impozitarea profitului sau a veniturilor angajaţilor, trebuie făcută numai după elaborarea unui studiu de impact şi doar în urma unor consultări ample şi profunde cu mediul de afaceri.

3. Implementarea unor măsuri de amploarea celor menţionate în Programul de Guvernare fără îndeplinirea paşilor de mai sus poate duce, printre altele, la transformări structurale ale economiei, la dispariţia unor tipuri de activităţi şi la perturbarea ireversibilă a procesului de creştere economică în care România se află în prezent.

4. IAA România şi UAPR se alătură celorlalte asociaţii ale mediului de afaceri care au prezentat puncte de vedere în legătură cu acest subiect şi îşi manifestă toată deschiderea spre consultare şi dialog cu Guvernul în scopul identificării şi implementării celor mai potrivite politici economice de stimulare a performanţelor mediului de afaceri.

 

 

Citiți și despre:

  • Ştefan Iordache, noul preşedinte al UAPRŞtefan Iordache, noul preşedinte al UAPR Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) și-a desemnat un nou Comitet Director pentru următorii doi ani, Ştefan Iordache, CEO Leo Burnett, fiind noul președinte al organizației. Din noul Comitet […]
  • Oportunități de investiții pentru afacerile mici și mijlociiOportunități de investiții pentru afacerile mici și mijlocii 10 direcții de dezvoltare pentru viitorul IMM-urilor din România. Noi produse și servicii sunt lansate lună de lună și toate aceste schimbări modifică modalitatea în care oamenii de afaceri se raportează […]
  • IAA România a lansat AcademIAAIAA România a lansat AcademIAA AcademIAA este o nouă iniţiativă IAA, care are ca misiune creşterea angajabilităţii absolvenţilor de studii superioare din domeniile marketing şi comunicare. Iniţiativa are la bază formarea unui parteneriat […]
  • Vascar a lansat campania „Moldova invită România la masă”Vascar a lansat campania „Moldova invită România la masă” Vascar, unul dintre principalii producători de preparate din carne din România, a lansat pe 6 iunie campania de promovare a brandului „Moldova în Bucate”, sub care sunt reunite rețete tradiționale din zona […]
  • Birotician, o nouă meserie inventată de UnitedBirotician, o nouă meserie inventată de United United, agenție de marketing full-service, a inventat o nouă meserie, cea de Birotician, prin proiectul de re-branding și re-naming al companiei Office Supply Distribution, unul dintre cele mai interesante […]