Producatori

Akka Romserv: către soluții “turn-key” pentru proiecte complexe

01.11.2015

“Piața locală pentru serviciile de inginerie încă nu este matură, comparativ cu piețele similare din Europa Occidentală”. Akka Romserv a fost lansată în 2006, fiind subsidiara din țara noastră a companiei AKKA Technologies. Dacă la inaugurare societatea și-a început activitatea cu doar un angajat, acum peste 300 de colaboratori contribuie constant la dezvoltarea companiei pe plan local.

Oficialii companiei spun că momentele importante din istoria societății sunt nenumărate, iar printre ele se numără achiziționarea diviziei de inginerie a grupului Comau, listarea Akka Romserv ca unul dintre principalii furnizori ai Renault România, transferul de activități din Franța în țara noastră, dar și achiziționarea diviziei de inginerie a grupului Daimler.

Toate aceste momente au condus la investiții puternice. “În urma creșterii activităților de inginerie transferate din Franța am avut investiții importante în amenajarea unui nou sediu, dar și a unei zone complet dedicate unui client foarte important. În afară de cheltuielile materiale, precum construcții, amenajare și echipare, un efort financiar important l-a reprezentat și îl reprezintă în permanență formarea inginerilor noștri. Stagiile de formări tehnice realizate în țară, dar și în străinătate, sunt permanent completate de cursuri de limbi străine. Spre exemplu, în anul 2014, Akka a investit 400.000 de euro doar în formarea salariaților noștri”, ne-a declarat Dan Neacșu, directorul general Akka Romserv SRL.

Servicii și proiecte

Compania oferă soluții complexe și flexibile, pentru a fi mereu pe primele locuri în topul opțiunilor clienților. De la consultanță, la asistență tehnică la sediul companiilor, până la proiecte derulate la sediul Akka Romserv, toate sunt doar câteva dintre serviciile oferite.

Compania pune la dispoziția clienților suport tehnic, indiferent de etapa proiectului în care se află partenerii, asigurând astfel rezultate bune și o productivitate ridicată. “Piața locală pentru aceste servicii încă nu este matură, comparativ cu piețele similare din Europa Occidentală. Acesta reprezintă un factor de încetinire a dezvoltării noastre în prezent, dar înseamnă în același timp și un potențial de creștere în viitor, în paralel cu maturizarea pieței”, spun oficialii companiei.

Rezultatele companiei spun totul, societatea fiind implicată în nenumărate proiecte din sectoare de activitate diferite, de la auto, la feroviar sau industrial. Spre exemplu, Akka Romserv s-a implicat într-un proiect cu privire la concepția unui sistem complet de ventilare, răcire și încălzire a aerului, pentru unul dintre cei mai mari furnizori mondiali de echipamente pentru industria auto. Un alt proiect demn de menționat este organizarea unei soluții pentru industria feroviară care să permită accesul din România a serverelor și stațiilor de lucru care se aflau la nu mai puțin de 2.000 de kilometri distanță. Nu în ultimul rând este implicarea într-un proiect complex pentru dezvoltarea de software pentru sateliți de ultimă generație. Pe lângă complexitatea organizatorică, proiectul a presupus și mai multe echipe din România și Franța care lucrează împreună.

Strategie

Reprezentanții companiei spun că strategia de dezvoltare pentru Akka Romserv se bazează pe echilibru în toate domeniile: geografic, sectorial, din punctul de vedere al ofertei, dar și al dezvoltării companiei.

Cu o activitate care se dezvoltă continuu, conducerea companiei este de părere că diversificarea piețelor pentru care lucrează este esențială. “În momentul de față dorim să accelerăm diversificarea sectorială și a ofertei, pentru a pune o bază solidă creșterii necesare pentru îndeplinirea obiectivului de mărime. Această accelerare se bazează și pe tendința a numeroși clienți existenți sau potențiali de a intensifica realizarea unor volume din ce în ce mai mari ale proiectelor în România, pentru a beneficia de avantajul unui raport interesant între calitate și preț”, explică directorul general Akka Romserv.

Problemele sectorului

Akka Romserv a resimțit din plin criza economică, iar primul efect puternic a fost reducerea numărului de proiecte, cauzata de o finanțare slabă. Cu toate acestea însă, perioada a fost utilizată pentru a analiza modul de funcționare și eficiența angajaților.

În prezent, compania se confruntă cu două tipuri de probleme. Este vorba despre lipsa forței de muncă având o calificare specială, accentuată de plecările masive ale inginerilor către Occident, și gradul scăzut de maturitate a sectorului. “Există sesiuni complexe cuprinzând volume foarte mari de formare pentru angajații noștri, mulți dintre ei fiind tineri absolvenți de facultate. Am realizat în acest scop parteneriate speciale cu universitățile de profil, cu scopul de a ajuta și orienta studenții, încă din timpul studiilor, spre domeniile noastre de interes. Mai mult decât atât, oferim stagii de pregătire pentru studenții din anii terminali, chiar cu posibilitatea de angajare part-time în timpul facultății. Ne dorim creșterea atractivității societății prin îmbunătățirea imaginii și a notorietății acesteia”, ne-a declarat Elena Leu, manager HR Akka Romserv.

În ceea ce privește problema maturizării pieței, compania încearcă să ofere nu doar servicii, ci și soluții complexe care să vină în ajutorul clienților pe termen lung. Tocmai de aceea, un punct cheie este tranziția de la servicii de consultanță la sediul clienților la soluții “turn-key”, realizate la sediile Akka Romserv.

Viitor

Cu o gamă extinsă de servicii, compania mizează pe diversitate pe toate planurile.

Conducerea Akka Romserv este de părere că o consolidare a activităților demarate în zonele de IT, industriile auto și spațială este esențială, urmată de diversificarea spre sectoare precum cel energetic sau farmaceutic. “Cu toate acestea însă, în centrul reușitei planurilor noastre stau oamenii noștri. De aceea avem multe obiective strategice care pun salariații în centrul atenției. Ne dorim îmbunătățirea relațiilor dintre colaboratori și management, îmbunătățire bazată pe noile concepte legate de diferențele dintre generații, îmbunătățirea comunicării interne și externe și fidelizarea angajaților prin găsirea și aplicarea unor noi pârghii, în afară de clasicile măriri salariale sau de bonusurile acordate acestora”, ne-a declarat Elena Leu, manager HR Akka Romserv.