Albalact – “Românii optează pentru brandurile românești”

23.12.2013

Albalact cucerește românii cu peste 100 de sortimente de lapte și produse lactate. Fulga, Zuzu, De Albalact, Fruzu și Rarăul. Sunt cele cinci aduce pe branduri Albalact prin care compania rafturile magazinelor mai bine de 100 de sortimente de lapte și produse lactate, de la iaurturi naturale sau cu fructe, unt, sana, lapte bătut sau kefir, brânză telemea sau de burduf ori cașcaval.

Albalact este, în prezent, cea mai mare companie de lapte și produse lactate din țara noastră cu capital majoritar românesc și se mândrește cu locul trei pe piața locală de profil. A reușit să ajungă la aceste performanțe cu ajutorul tradiției de peste 40 de ani în industria lactatelor. “Toate momentele care ne-au marcat evoluția și care au constituit încă un pas spre extinderea și dezvoltarea companiei au fost foarte importante. Aș menționa aici lansarea primului brand al companiei – Fulga, un brand animat, sută la sută românesc, care a câștigat rapid simpatia consumatorilor prin originalitate – o văcuță copil care vorbește, spune glume și interacționează cu copiii. Fulga a intrat și a rămas în istoria brandurilor românești. Văcuței Fulga i-a urmat la scurt timp brandul Zuzu, la fel de jovial și simpatic, un brand modern, pe gustul oamenilor tineri, activi și bine informați, un brand care astăzi a ajuns numărul 1 în lapte. Deschiderea noii fabrici Albalact din județul Alba, în 2007, a fost iarăși un moment foarte important – pentru că era cea mai mare și mai modernă investiție greenfield din Europa Centrală și de Est, nu doar din România. Un alt moment de referință a fost preluarea fabricii Rarăul din Câmpulung Moldovenesc de către compania Albalact, în 2008, și, odată cu achiziția, transformarea brandului Rarăul dintr-un brand local, într-un brand național. Preluarea și modernizarea fabricii Rarăul a extins compania Albalact în segmentul brânzeturilor, unde astăzi ocupă un loc printre liderii categoriei”, ne-a declarat Irina Măndoiu, Director Comercial Albalact.

Investiții greenfield

În prezent, compania are două fabrici: Albalact de la Oiejdea, din județul Alba, una dintre cele mai moderne investiții greenfield din țară și din Europa, și fabrica Rarăul, din Câmpulung Moldovenesc, care a fost de asemenea modernizată și retehnologizată de la temelie, lucrări care au avut loc în ultimii ani. “Fabricile noastre sunt dotate cu echipamente de ultima generație, atât pentru procesare, cât și pentru ambalare. Investițiile în cele două fabrici depășesc 20 de milioane de euro”, ne-a explicat Irina Măndoiu.

Calitate, recunoscută la nivel înalt

Albalact este Furnizor al Casei Majestății Sale Regelui Mihai I încă din 2010, iar acest lucru nu este decât o altă dovadă de încredere oferită companiei și produselor sale. “Ne onorează acest titlu, mai ales că de mulți ani ne străduim să arătăm că un producător român de lactate poate aduce pe masa consumatorilor produse de calitate înaltă, bune și sigure pentru consum. Clienții și consumatorii noștri trebuie să știe că Albalact are o tradiție de peste 40 de ani în piața lactatelor, din vremea când nu producea doar local, în fosta industrie comunistă, ci și pentru exporturi. Compania a supraviețuit cu succes unei privatizări în 1999, a trecut prin investiții majore, succesive, a avut parte de multă inovație și o strategie de business și de marketing gândite pe termen lung. Toate acestea au dus la o creștere spectaculoasă a companiei. Albalact este dovada că industria de lactate românească a avansat foarte mult, ajungând astăzi la nivelul investițiilor europene în domeniu”, ne-a explicat Directorul Comercial Albalact.

Produse cu tradiție, dar și recent lansate

Criza economică nu a ținut compania pe loc, spun oficialii Albalact. Investițiile au continuat, iar vânzările au fost unele susținute. Cu toate acestea, Directorul Comercial Albalact spune că sezonul rece este perioada în care vânzările cunosc o majorare mai mare. “Există o sezonalitate a vânzărilor, cu perioade în care vânzările sunt mai slabe și perioade în care consumul de lactate crește. Perioada Sărbătorilor de Iarnă și anotimpului rece în general sunt perioade bune din acest punct de vedere, pentru că oamenii consumă mai multe lactate, ca atare sau ca ingrediente în diverse feluri de mâncare și deserturi”, explică Irina Măndoiu, Director Comercial Albalact.

În prezent, Albalact produce mai bine de 100 de sortimente de lapte și produse lactate, portofoliul incluzând aproape tot ce există în prezent pe piața de profil. “Cel mai vechi produs al companiei – produs încă din 1971 de când a început fabrica să funcționeze – este untul De Albalact. De altfel, acest produs și brand – cu tot cu ambalajul său – a rămas în conștiința consumatorilor și astăzi, asociat cu un produs lactat românesc de calitate, proaspăt și natural. Acest produs este lider în piață și astăzi. În schimb, produse noi am lansat multe în ultima vreme și chiar branduri noi. Un proiect important pentru Albalact în ultimul an a fost dezvoltarea portofoliu de brânză de vaci sub brandul Rarăul, pentru care compania a făcut investiții noi în fabrica Rarăul din Câmpulung Moldovenesc. Extinderea de portofoliu a adus compania Albalact pe locul doi în topul producătorilor de brânză proaspată de vaci. În toamna anului 2013, tot cu brandul Rarăul, Albalact a intrat și pe segmentul <ready meal> și a lansat Rarăul MBS – mămăliguță cu brânză de vaci și smântână, mâncarea tradițională a românilor. Zuzu Bifidus Snack este ultimul produs lansat de Albalact chiar în urmă cu o lună și completează portofoliul de iaurt al brandului Zuzu. Zuzu Bifidus Snack este o combinație echilibrată de iaurt probiotic cu mixuri de cereale, fructe și semințe. Este și o inovație în această categorie, mai ales pentru că are combinații de cereale și fructe unice pe piață, cum este mixul de goji cu stafide și merișoare sau mixul de fibre. Albalact a adus pe piață și un brand nou. Fruzu este cel mai tânăr brand al companiei și creează o nouă categorie în piața iaurturilor cu fructe din România: iaurtul cu topping de fructe într-un ambalaj unic”, ne-a povestit Irina Măndoiu, Director Comercial Albalact.

Preferințele românilor

Laptele pasteurizat Zuzu, produsele din brandul De Albalact sau iaurtul Zuzu ori brânza proaspătă Rarăul sunt, în prezent, cel mai bine vândute produse ale companiei. “Albalact este astăzi lider pe segmentul lapte pasteurizat cu brandul Zuzu și lider pe segmentul unt și smântână, cu brandul De Albalact. Totodată, Albalact se află pe locul doi în topul producătorilor de iaurt cu brandul Zuzu și pe locul doi pe segmentul brânză proaspată de vaci, cu brandul Rarăul. Calitatea produselor, tradiția companiei în industrie, comunicările pe care le-am făcut către consumator, promovarea la raft, dezvoltarea continuă a portofoliului și a rețelei de distribuție – toate au contribuit la creșterea vânzărilor pentru aceste branduri și produse”, ne-a declarat Irina Măndoiu, care a completat că românii au început să se orienteze în ultimul timp către gramaje mai mici, care sunt mai accesibile la preț, influentați fiind și de de scăderea puterii de cumpărăre. “Dar nu doar prețul este cel care dictează în alegerile la raft, consumatorii români sunt tot mai informați și mai atenți la calitate și optează tot mai mult pentru producătorii și brandurile românești”, a completat Directorul Comercial Albalact.

Piața lactetelor, constantă

Albalact a încheiat anul 2012 cu o menținere profitabilă a afacerilor, având o cifră de afaceri de 343.844.878 lei. Anul 2013, după nouă luni, a venit cu o creștere de 25% a cifrei de afaceri față de aceeași perioadă a anului trecut, spun oficialii companiei. “Piața lactatelor nu mai este atât de dinamică, așa cum era înainte de declanșarea crizei, însă este constantă. Criza nu doar a contractat piața, a adus și un lucru bun – a forțat o consolidare benefică a ei. Astăzi vorbim despre branduri puternice și produse de calitate, multe dintre ele românești, și mai vorbim despre strategii realiste ale politicilor de marketing și vânzări, orientate către toate categoriile de consumatori. Perioada care va urma va fi la fel de dificilă pentru piața lactatelor și pentru multe piețe. Consumul nu se va redresa așa cum ne așteptam, dar noi suntem optimiști pentru că vedem în continuare oportunități de creștere a business-ului”, este de părere Irina Măndoiu, Director Comercial Albalact.

Albalact are și câteva magazine proprii în București și Cluj, dar oficialii companiei spun că acestea au fost lansate în urmă cu doi ani ca un experiment, iar magazinele sunt în prezent în același stadiu, urmând să se decidă care sunt următorii pași, în sensul extinderii rețelei sau nu. Cât despre planurile de viitor, Directorul Comercial Albalact spune că principalele direcții sunt continuarea investițiilor și diversificarea portofoliului companiei. “Ne dorim consolidarea poziției în categoriile în care suntem lideri (lapte, smântână, unt) și creșterea în alte categorii (iaurt, brânzeturi) cu menținerea profitabilității. Urmărim în continuare să facem investiții, să inovăm și să diversificăm portofoliul cu extinderi de gamă și lansări de produse noi”, este de părere Irina Măndoiu, Director Comercial Albalact.

Certificările calității

Calitatea produselor și nivelul înalt al tehnologiei folosite sunt dovedite prin certificările pe care Albalact le deține. “Compania este certificată internațional pentru sistemul de evaluare a calității și pentru sistemul de management și siguranță alimentară (ISO 22000:2010 Food Safety System Certification). Aceste sisteme permit companiei să țină sub control siguranța produselor fabricate, de la intrarea laptelui în fabrică, la toate etapele de procesare. Compania susține în continuare dezvoltarea tehnologiei de fabricație, pentru a garanta calitatea și siguranța produselor”, a declarat Irina Măndoiu, Director Comercial Albalact.

 

 

Citiți și despre: