Albrau Prod, diversificarea sortimentației de bere

01.12.2016

Succesul companiei se bazează pe un personal instruit, la curent cu cele mai noi tehnologii. Producătorul român de bere, Albrau Prod, și-a început activitatea în anul 1992, când a preluat tradiția berii ZIMBRU, brand cu origini atestate documentar din 1845. Fabrica de bere ALBRAU a implementat în procesul de fabricație tehnologia germană, obținând astfel bere de calitate, din materii prime atent selecționate: malț, mălai degerminat, orz/orzoaică, 3 tipuri de hamei și drojdie de cultură atent selecționată.

„ALBRAU susține și promovează valorile naționale și spiritul românesc prin mărcile sale, mizând, în același timp, pe legitimitatea spațiului bavarez, spațiu care girează cel mai bine un produs”, susține Luminița Martin, directorul general Albrau Prod.

Dezvoltarea unui producător local

Începând cu anul 2007, Albrau a început un amplu proces de investiții, acestea vizând în special retehnologizarea producției. Astfel, în 2007 Albrau a început implementarea noilor linii de fabricație complet automatizate și, implicit, noua tehnologie de fabricare a berii.

„Toate liniile de fabricație sunt noi, de generație 2008, upgradate tehnologic la 2015 și astfel ALBRAU pune tehnologia în sprijinul gustului și al tradiției”, menționează Luminița Martin.

În prezent, fabrica de bere, situată în Onești, produce următoarele sortimente de bere: ALBRAU cu alcool (4,5% alc.), sortiment îmbuteliat la doză 0,5l, sticlă 0,5l, PET 1l, PET 2l; ALBRAU fără alcool, sortiment îmbuteliat la doză 0,5l; ZIMBRU (4,0% alc.), sortiment îmbuteliat la doză 0,5l, sticlă 0,5l, PET 1l, PET 2l; ASBEER (3,0% alc.), sortiment îmbuteliat la doză 0,5l și PET 2l.

„Investim permanent atât în controlul calității, cât și în pregătirea profesională a angajaților societății”, declară Luminița Martin, directorul general Albrau Prod.

De asemenea, compania investește permanent în controlul calității. În consecință, începând de la preluarea materiilor prime în fabrică și până la livrarea produsului finit, activitatea este monitorizată și verificată de către laboratorul propriu. Analizele fizico-chimice și microbiologice sunt certificate de laboratoare acreditate din România și Germania.

Această preocupare pentru calitate este întărită de obținerea unor standarde de management recunoscute la nivel internațional: Sistemul de Management de Mediu SR ISO 14001/2005, Sistemul de management al Sănătății și Securității Ocupaționale SR OHSAS 18001/2008, Internațional Food Standard – IFS versiunea 6, Standard de responsabilitate socială – BSCI.

„Calitatea produselor noastre este recunoscută pe piețele internaționale pe care am intrat  atât cu produsele noastre, cât și cu brand-urile private”, completează directorul general al companiei.

Alături de brandurile proprii – ZIMBRU și ALBRAU – compania produce și mărci private pentru PENNY, PROFI, METRO ROMANIA, METRO GERMANIA, MEGAIMAGE, MERKUR, ANNABELLA, CBA.

În plus, produsele companiei Albrau sunt prezente în România atât prin intermediul rețelelor tradiționale de distribuție, cât și în comerțul modern, în lanțurile internaționale de magazine. Pe plan internațional, Albrau este prezentă în țări precum Bulgaria, Grecia, Spania, Cipru, China, Israel, Liban, Croația, Ungaria, Franța, Italia sau Moldova.

Angajații, baza succesului

Succesul companiei depinde de capacitatea de a oferi calitate, diversitate, satisfacerea nevoilor clienților, avantaje optime și promptitudine. Astfel, cei 91 de angajați ai fabricii Albrau beneficiază de instruire și pregătire profesională la locul de muncă.

„Instruirea și pregătirea profesională a angajaților noștri se face, în timp real, direct la liniile de fabricație, cu specialiștii care instalează echipamentele tehnologice nou achiziționate, cei care implementează tehnologia, cât și în cadrul cursurilor cu traineri specializați în domeniul nostru de activitate. O mare importanță se acordă și instruirii personalului tânăr care prin aptitudinile și competențele acumulate vor contribui la îndeplinirea obiectivelor viitoare privind sistemele de calitate și management”, susține directorul general Albrau Prod.

Compania investește în instruirea și pregătirea profesională a angajaților pentru a se adapta la schimbările permanente din societate și din piață

În condițiile actuale, de schimbări rapide prin care trece atât piața, cât și societatea, acest proces de instruire este unul permanent. Importanța acestuia este cu atât mai mare cu cât inovațiile schimbă tehnologia și managementul de la o zi la alta. Astfel, producătorii locali sunt obligați să reconsidere permanent politica de resurse umane și de valoare a muncii.

„Formarea și perfecționarea salariaților a devenit o cerință a perioadei în care trăim. În perioada actuală de schimbări rapide prin care trece societatea, procesul de formare este un proces continuu și organizat, care ține seama atât de schimbările care au loc, cât și de cele care pot fi anticipate”, adaugă Luminița Martin, director general Albrau Prod.

În plus, prin instruirea continuă a angajaților, asigurând în același timp întărirea legăturii dintre aceștia, comunicarea internă și lucrul în echipă, se pot atinge obiectivele companiei, printre care și obținerea unor rezultate comparabile cu ceea ce există în plan sectorial.

Atuurile pe o piață competitivă

Producătorii independenți din România se confruntă cu numeroase probleme la nivel național, însă cea mai importantă este lipsa de susținere din partea statului.

„Problemele cu care ne confruntăm acum sunt fiscalitatea împovărătoare, legislația în permanentă schimbare, lipsa și slaba pregătire a forței de muncă. Producătorul român nu este susținut, ba chiar este împovărat de taxe și de schimbări legislative permanente. Susținerea producătorului român ar trebui făcută prin crearea unui cadru legislativ special, care să conducă la promovarea, cu maximă prioritate a brandurilor/produselor românești atât la nivel național, cât și internațional”, declară directorul general al companiei.

Față de capitalul străin, care în momentul intrării pe piața din România beneficiază de diferite tipuri de facilități, precum reduceri de impozite pe profit, producătorii locali sunt verificați, controlați și amendați, uneori chiar abuziv.

„Suntem producător cu capital privat 100% românesc, dar nu am beneficiat niciodată de fonduri sau de orice fel de susținere din partea statului român. Nu suntem egali nici în fața organelor de autorizare și control, și acest aspect nu mai trebuie exemplificat pentru că, zilnic, media și justiția scot la iveală abuzurile la care suntem supuși noi, producătorii independenți”, completează directorul Albrau Prod.

În același ton, producătorii nu sunt susținuți nici la participarea la târguri internaționale, pentru promovarea produselor locale și, implicit, a țării.

„Pe plan internațional, produsele noastre sunt prezentate în cadrul târgurilor SIAL PARIS, ANUGA KOLN, PLMA AMSTERDAM, IFE LONDRA”, susține directorul general Albrau Prod.

Cu toate acestea, Albrau reprezintă un concurent de seamă al multinaționalelor producătoare de bere, principalele atuuri fiind calitatea produsului finit și înalta tehnologie a fabricii.

Un alt atu important al companiei este flexibilitatea la problemele pieței și adaptarea rapidă la cerințele consumatorului.

„Prin upgradarea tehnologică și diversificarea sortimentației de produse, oferim în termenul cel mai scurt produse de calitate, într-o varietate foarte bogată, la prețuri competitive”, susține directorul general Albrau.

2016 – un an bogat în noutăți

Anul 2016 este unul bogat în modificări pentru Albrau, atât în ceea ce privește tehnologia, cât și sortimentația.

În acest an, compania a achiziționat și urmează să pună în funcțiune o nouă linie de îmbuteliere la doză, complet automatizată, investiție care se ridică la aproximativ 1,6 milioane de euro. Pe această nouă linie de fabricație vor fi îmbuteliate bere cu alcool și fără alcool, la doza de 0,5 și 0,33 l, precum și alte tipuri de băuturi, însă acest proiect este încă în faza de analiză.

În plus, tot în acest an, pentru a mări capacitatea de depozitare, Albrau a finalizat construcția unui depozit de produs finit.

„Datorită faptului că obiectivul nostru principal este obținerea unui produs de calitate, asigurând acest lucru încă de la recepția materiei prime în fabrică, în secția de fierbere, suntem în faza de punere în funcțiune a unui echipament care eficientizează selectarea materiei prime”, menționează Luminița Martin, directorul general Alabrau Prod.

Anul 2016 este unul bogat în modificări pentru Albrau, atât în ceea ce privește tehnologia, cât și sortimentația

În noiembrie 2016, fabrica a demarat îmbutelierea a două noi sortimente de bere la PET 1 l ALBRAU și ZIMBRU, produse care sunt deja plasate pe piață.

Pentru viitor, Albrau are în plan schimbarea design-ului la sticla de ZIMBRU 0,5 l, precum și un proiect de diversificare a sortimentației cu un nou brand, un proiect surpriză pentru consumatorii Albrau.

Bazându-se pe evoluția pozitivă a businessului Albrau Prod înregistrată în 2016, conducerea companiei preconizează că cifra de afaceri va avea o tendința ascendentă față de anul precedent, când fabrica de bere a înregistrat o cifră de afaceri de peste 35 de milioane de lei.

 

 

Citiți și despre:

  • LICURICI IMPEX – liderul distribuției în MoldovaLICURICI IMPEX – liderul distribuției în Moldova Cum s-a dezvoltat o afacere de familie într-o companie de succes. Compania LICURICI IMPEX a luat ființă în urmă cu 22 de ani, fiind înființată de  către soții Dan Marius și Dan Liliana Eleonora. Afacerea de […]
  • Românii preferă berea produsă la nivel localRomânii preferă berea produsă la nivel local Peste 95% din consumul total de bere din ţara noastră este produs la nivel local, acest sector fiind unul dintre puţinele din România care deţine încă o producţie locală în creştere, potrivit studiului The […]
  • Monte Bianco SA  investeşte în calitateMonte Bianco SA investeşte în calitate Piața produselor de hârtie "casnică" din România are un potențial mare de creștere. O afacere de succes înseamnă multă muncă, implicare 100%, seriozitate în relaţiile cu clienţii dar şi investiții în […]
  • Piața berii s-a contractat cu 8,6%, în 2014 Volumul pieţei berii a fost de doar 14,9 milioane hectolitri în 2014, în scădere cu 8,6%, față de nivelul înregistrat anul precedent. De asemenea, nivelul consumului pe cap de locuitor a coborât la 74 litri […]
  • Producţie record pentru URBB, în perioada ianuarie-noiembrie 2017Producţie record pentru URBB, în perioada ianuarie-noiembrie 2017 United Romanian Breweries Bereprod (URBB) a raportat un nou record al activității de producție la nivel național, anul acesta, depășind pragul de 2 milioane hectolitri produși în perioada ianuarie - […]