ANCOM a adoptat ”Strategia pentru comunicațiile digitale 2020”

05.08.2016

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicatii (ANCOM) a adoptat ieri ”Strategia ANCOM pentru comunicațiile digitale 2020”,document ce conține analiza-diagnostic a situației actuale în sectorul comunicațiilor din România, precum și tendințele de viitor, pe baza cărora ANCOM a formulat prioritățile strategice și principalele direcții de acțiune pentru următorii cinci ani de administrare și reglementare a pieței telecom.

Potrivit Strategiei, Autoritatea se va concentra în perioada 2016-2020 pe maximizarea beneficiilor utilizatorilor telecom din România, cu precădere prin promovarea competitivității rețelelor și tarifelor de comunicații.

“În următorii cinci ani vom promova mai mult decât oricând inovarea și performanța tehnologică la nivelul infrastructurii de comunicații din România. Rețelele mai eficiente, cu performanțe tehnice superioare, încorporează inovația mai repede, pot concura mai bine și permit furnizarea de servicii mai competitive în zone geografice mai extinse”, a declarat Cătălin Marinescu, Președintele ANCOM.

Printre direcțiile de acțiune identificate în Strategia ANCOM se numără mai multe măsuri cu impact direct asupra utilizatorilor telecom din România. Astfel, Autoritatea are în vedere realizarea unor hărți interactive de acoperire teritorială a rețelelor de comunicații din România, pentru o informare cât mai corectă a utilizatorilor telecom. Hărțile interactive ale ANCOM vor permite afișarea unor detalii relevante pentru utilizatori, precum viteze de transfer de date, tehnologii disponibile, precum și nivelul calitativ al acoperirii (de bază, bună și foarte bună).
De asemenea, ANCOM ia în calcul introducerea unei perioade de probă în contractele de servicii mobile cu executare succesivă care exclud furnizarea de echipamente, pentru a le facilita utilizatorilor schimbarea furnizorului și pentru a stimula cererea de servicii.
În plus, Autoritatea va analiza dacă includerea serviciilor de acces în banda largă în serviciul universal poate susține obiectivele Agendei Digitale pentru România, astfel încât să determine extinderea rețelelor de banda largă la puncte fixe în zone defavorizate și, astfel, maximizarea acoperirii la nivel de populație până în anul 2020.

Potrivit ANCOM, pachetele de servicii de comunicații convergente fix-mobil vor deveni produse de masă până în anul 2020. Utilizatorii români vor avea la dispoziție tot mai multe servicii și aplicații oricând, oriunde (acasă, la serviciu, în vacanță, staționar sau în mișcare etc.) și pe orice echipament (calculator desktop sau portabil, tabletă, telefon etc.). În egală măsură, Wi-Fi-ul va deveni o obișnuință pentru conectarea online a multiplelor echipamente terminale în majoritatea gospodăriilor din România.

 

 

Citiți și despre: