ANCOM investighează incidentul care a afectat reţeaua Telekom

11.03.2018

Incidentul înregistrat pe 5 martie și care a afectat reţeaua Telekom  este unul dintre cele mai ample de acest tip și va fi analizat cu celeritate. Conform reglementărilor în vigoare, furnizorii de reţele şi servicii de comunicaţii electronice au obligaţia de a lua măsurile tehnice şi organizatorice adecvate pentru a gestiona în mod corespunzător riscurile privind securitatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, în special pentru a preveni şi limita impactul incidentelor de securitate asupra utilizatorilor şi asupra reţelelor interconectate.

 

De asemenea, aceştia au obligaţia de a lua toate măsurile necesare pentru a garanta integritatea reţelelor proprii, astfel încât să asigure continuitatea furnizării serviciilor prin intermediul acestor reţele.

 

Astfel, incidentele care afectează un număr mai mare de 5.000 de conexiuni, timp de cel puţin 60 de minute sunt incidente cu impact semnificativ care pot afecta sau ameninţa, direct sau indirect, securitatea şi integritatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice la nivel naţional sau european.

 

Datele preliminare ale ANCOM arată că în anul 2017 s-au produs peste 300 de incidente cu impact semnificativ asupra securităţii și integrităţii rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, afectând în total aproximativ 10 milioane de conexiuni.

 

 

 

Citiți și despre: