Antreprenoriatul feminin continuă să se dezvolte în România

15.09.2017

În România, activitatea antreprenorială a femeilor este în ușoară creștere, arată ultimul raport Global Entrepreneurship Monitor (GEM) 2016/17 Women’s Report. De asemenea, la nivel mondial, activitatea antreprenorială a femeilor este în creștere cu 10%, comparativ cu nivelul de acum doi ani.

În ţara noastră această creștere depășește media globală, fiind de aproape 14%. În schimb dorința femeilor de a înființa o afacere s-a redus cu 7%.

Directorul Executiv al GEM, Mike Herrington, spune că politicile și inițiativele pentru susținerea antreprenoriatului feminin trebuie adaptate și personalizate în funcție de fiecare economie.

În ultimul an, 163 de milioane de femei au înființat afaceri în 74 de țări din întreaga lume, în timp ce 111 de milioane conduceau întreprinderi deja consacrate.

„Acest raport nu numai că arată amploarea impactului pe care femeile antreprenor le au în întreaga lume, ci evidențiază și contribuția lor la creșterea și bunăstarea societăților în care trăiesc.” a declarat Donna Kelley, profesoară la Babson College și co-autoare a raportului. „Femeile antreprenor oferă venituri familiilor lor și locuri de muncă membrilor comunității, crează produse și servicii care dau o valoare nouă lumii din jurul lor”.

Rata antreprenoriatului feminin are variaţii semnificative în economiile care au fost analizate. Astfel, în Europa, femeile percep din ce în ce mai mult antreprenoriatul ca o oportunitate. Comparând datele obținute în cele 63 de economii care au făcut obiectul ​​acestui raport, dar și al celui elaborat în 2015, GEM a constatat că activitatea antreprenorială totală în stadiu incipient, monitorizată prin indicatorul TEA (Total Entrepreneurial Activity), a crescut în rândul femeilor cu 10%, iar diferența de gen (raportul dintre numărul femeilor și cel al bărbaților antreprenori) a scăzut cu 5%.

În România, creșterea este de aproape 14%, în contextul în care țări precum Franța, Germania și Ungaria înregistrează o scădere, iar Polonia o creștere de 36% și Irlanda de 72%.

„România se detașează în ceea ce privește proporția de femei care își deschid o afacere în sectorul agriculturii : 20%, de două ori mai mult decât media europeană, dar totuși mai puțin decât în Italia”, conform raportului.

În plus, studiul mai arată că 10% din femeile antreprenor intervievate își desfășoară activitatea singure și nu au intenția de a angaja în următorii cinci ani. Europa are cea mai mare frecvență de femei care lucrează pe cont propriu.

 

 

 

Citiți și despre: