Anunţul făcut de Ministerul Educaţiei privind manualele din anul şcolar 2018-2019

29.12.2017

Ministerul Educației Naționale a invitat toți autorii de manuale să se implice în procesul de elaborare a proiectelor de manuale școlare destinate claselor I-VI pentru anul școlar 2018-2019. În acest sens a fost aprobat calendarul evaluării proiectelor de manuale școlare pentru anul școlar 2018-2019, a cărui configurație este următoarea:

  • elaborarea proiectelor de manuale școlare: 19 decembrie 2017 – 5 martie 2018
  • depunerea proiectelor de manuale la Registratura MEN, care le va transmite către Centrul Național de Evaluare și Examinare în vederea evaluării: 6-19 martie 2018
  • evaluarea proiectelor de manuale școlare și comunicarea rezultatelor: 20 martie – 10 aprilie 2018
  • depunerea la Registratura MEN a eventualelor contestații (în 48 de ore de la comunicarea rezultatelor): 11 – 12 aprilie 2018
  • soluționarea contestațiilor prin organizarea procesului de reevaluare a proiectelor de manuale școlare și comunicarea rezultatelor definitive: 13 aprilie – 4 mai 2018
  • avizarea proiectelor de manuale școlare: 7 – 11 mai 2018.

Sesiunea de evaluare a proiectelor de manuale şcolare vizează 140 de titluri pentru disciplinele din trunchiul comun (TC) aferent ciclului primar, respectiv 111 titluri pentru ciclul gimnazial. Procesul de evaluare se declanșează după instruirea specifică a persoanelor implicate.

Evaluarea calității științifice şi didactice a conținutului fiecărui proiect de manual școlar este realizată de către trei evaluatori cooptați (cadre didactice din învăţământul preuniversitar) şi un specialist extern în domeniul ştiinţe ale educaţiei. Activitatea de evaluare se desfășoară, în mod independent, de către fiecare evaluator cooptat. Procesul este confidențial pentru toate persoanele implicate, până în momentul comunicării rezultatelor finale. Pentru respectarea confidențialității, toate persoanele implicate completează un angajament în acest scop.

Un proiect de manual școlar este declarat admis din punct de vedere al criteriilor de evaluare a calității științifice şi didactice atunci când întrunește minimum 85 de puncte din 100 de puncte posibile.

Toate proiectele de manuale şcolare declarate admise în urma încheierii sesiunilor de evaluare şi de reevaluare sunt supuse unui proces de avizare ştiinţifică realizată de câte un specialist extern (cadru didactic din învăţământul superior, specialist în domeniul/disciplina pentru care se propune fiecare proiect de manual şcolar).

 

 

 

Citiți și despre: