Asociatia-Romana-a-Carnii

ARC mizează pe creșterea cu 20% a industriei cărnii

01.08.2015

Proiectele inedite de cercetare vor schimba viitorul sectorului alimentar. Asociația Română a Cărnii are în prezent 51 de membri,  care realizează peste 60% din totalul producției naționale de mezeluri. Organizația s-a format în anul 1999, prin unirea ROCARNE și ASIC, iar acum este cea mai experimentată asociație din România, care reprezintă interesele companiilor ce activează în domeniu.

“Taie TVA”

Accesul greoi la finanțare și la condițiile egale pe piață între produsele românești și cele din import sunt cele mai mari probleme ale jucătorilor de pe piața produselor din carne, spun oficialii asociației. La acestea se adaugă și situația economică deloc favorabilă din ultimii ani. “Criza și austeritatea impusă au influențat puternic piața. Industria cărnii a suferit fantastic și a căutat permanent soluții pentru a supraviețui. Consumul și-a revenit în ultimii doi, trei ani și aceasta ne-a permis să inițiem și să susținem proiectul nostru de reducere a TVA la carne și produse din carne. Mă aștept la o creștere a sectorului cu 20% în total, în următorii doi ani, dacă nu apare un eveniment major și neprevăzut”, ne-a declarat Vladimir Mănăstireanu, directorul executiv al Asociației Române a Cărnii.

 

Mă aștept la o creștere a sectorului cu 20% în total, în următorii doi ani – Vladimir Mănăstireanu, directorul executiv al Asociației Române a Cărnii

 

Reducerea TVA-ului la carne și produse din carne este una dintre cele mai mari și mai importante schimbări din sector din ultimii ani, iar efectele vor fi unele benefice, atât pentru producători, cât și pentru consumatori. “Mulți dintre membrii noștri se plângeau încă de acum doi, trei ani că sunt în pragul falimentului din cauza concurenței neloiale pe care o fac evazioniștii, pe fondul scăderii consumului. Toată lumea a fost de acord că cea mai eficientă și rapidă metodă de a pune ordine în această piață, cu rezultate pozitive atât pentru membrii ARC, cât și pentru consumatori, este reducerea TVA la carne și produse din carne. Așa a pornit campania <Taie TVA>. Odată cu venirea mea la ARC, am impulsionat această campanie și, alături de președintele Radu Timiș, am dus-o la un alt nivel atât din perspectiva impactului public cât și a implicării industriei. Rezultatele, în sfârșit, se văd: de la 1 iunie avem un TVA scăzut la toate produsele alimentare”, completează directorul executiv.

Pe de o parte, suma de bani pe care consumatorii o scot din buzunar pentru mâncare va fi în scădere, iar cumpărătorul va avea acces astfel la o gamă de produse superioare calitativ. Pentru autorități, cel mai important efect este creșterea încasărilor bugetare și a economiei prin relansarea consumului, spune conducerea ARC. “Uitați-vă că deja avem cea mai mare creștere economică din Uniunea Europeană. Pentru companii înseamnă ieșirea din zona de cod roșu a punerii sub semnul întrebării a supraviețuirii companiilor. Cei care vor fi serioși și eficienți vor prospera pe această piață”, a adăugat Vladimir Mănăstireanu. 

Proiecte speciale 

Un alt proiect de amploare al asociației este Feed-Code, ce are ca obiectiv principal dezvoltarea unei metode de identificare bazată pe coduri inovative de bare DNA, pentru amprentarea digitală a fiecărei specii individuale de plante existente în furajele ce sunt furnizate animalelor destinate producerii de carne și lactate.

Un alt proiect pe care îl desfășoară instituția este Meatcoat. “Scopul principal al proiectului Meatcoat este dezvoltarea unui nou înveliș antimicrobian comestibil pentru ambalarea cărnii, care poate îmbunătăți integritatea și siguranța produselor proaspete și poate înlocui o parte din ambalajele de plastic mai puțin eficiente și reciclabile, folosite în prezent. În plus, sistemul propus va fi capabil de a crește durata de viață a fiecărui produs, datorită caracteristicilor lor antimicrobiene”, ne-a explicat Vladimir Mănăstireanu, directorul executiv al Asociației Române a Cărnii. Practic, ambalajul inovativ va funcționa precum o barieră de protecție care va încetini procesele de oxidare și va evita dezvoltarea bacteriilor pe suprafața cărnii, permițând o conservare îmbunătățită. Ambalajul va fi dezvoltat din compuși peptidici naturali selectați, care constituie o sursă ieftină și sigură de materie primă pentru formularea unor învelișuri comestibile.

Un alt proiect inedit de cercetare pe care-l desfășoară Asociația Română a Cărnii este IQ Freshlabel. Finanțat parțial de Comisia Europeană, prin intermediul Programului Cadru 7, proiectul se desfășoară de peste trei ani și are 18 parteneri, din nouă țări. Acesta vizează promovarea implementării etichetelor noi inteligente, prin investigarea consumatorilor, comercianților cu amănuntul și a așteptărilor industriei. Pe de o parte, se dorește informarea consumatorilor și a comercianților cu privire la toate avantajele pe care le aduc etichetele inteligente, iar de cealaltă parte în cadrul proiectului se vor dezvolta aceste etichete, care monitorizează atent condițiile în care sunt ținute alimentele congelate. “De asemenea, ARC derulează proiectul <Pregătește-te pentru viitor! – stagii de practică pentru studenți în domeniul agroalimentar>, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013”, a completat conducerea asociației.

Informarea consumatorilor

Un alt proiect special al asociației este “Qrios”. Este vorba despre un program prin care consumatorii vor fi mai bine informați. Românii vor putea afla, prin intermediul acestuia, informaţii detaliate, concrete și corecte despre preparatele din carne comercializate în magazine.

Concret, ”Qrios” va utiliza cele mai noi tehnologii de ambalare, iar consumatorii vor putea scana un cod QR de pe ambalaj, cu ajutorul telefonului mobil, și vor primi detalii despre ingredientele din acel produs. Este vorba și despre detalii importante, de la originea materiei prime, până la procesul de fabricaţie, informații nutritive şi chiar și reţete care se pot realiza cu produsul respectiv. Mai mult decât atât, vor putea vedea imagini filmate în fabricile producătoare, vor afla informaţii despre situaţia financiară a producătorilor, sau vor fi învăţaţi despre aditivi. Se dorește finalizarea acestui proiect până la sfârșitul anului curent.

Tot pentru informarea consumatorilor, Asociaţia Română a Cărnii şi InfoCons investesc în lansarea unui call center special, destinat soluționării problemelor întâmpinate privind carnea și produsele din carne. Inedit este faptul că tot ce ține de consiliere și de soluționarea problemelor va fi realizat inclusiv de producătorii implicați în acest proiect, nu doar de consilierii din cadrul call centerului.

Viitor

Planurile de viitor ale Asociației Române a Cărnii vizează consolidarea imaginii asociației, astfel încât aceasta să reprezinte cât mai bine interesele membrilor acesteia. “Vom lupta în continuare pentru o industrie a cărnii prosperă și care respectă regulile economiei de piață. Vom cere, ca și până acum, transparență și corectitudine. Viitorul îmi doresc să ne prindă sănătoși, cu putere de muncă și cu cât mai multe produse românești, de calitate și la un preț rezonabil”, ne-a declarat Vladimir Mănăstireanu, directorul executiv al Asociației Române a Cărnii.

 

 

Citiți și despre:

  • Romalimenta vrea dezvoltarea susținută a industriei alimentareRomalimenta vrea dezvoltarea susținută a industriei alimentare Despre industria alimentară, problemele României și soluții viabile - Romalimenta. Industria alimentară adună o cifră de afaceri de peste 44.4 miliarde de lei (valoare înregistrată în anul 2011) poziționând […]
  • Instalație de producere a biogazului, inaugurată de CarniprodInstalație de producere a biogazului, inaugurată de Carniprod Compania a achiziționat cele mai moderne echipamente pentru siguranța produselor alimentare. Ultimul an a fost unul în care jucătorii din piața produselor alimentare au observat o scădere dramatică a puterii […]
  • Topoloveni – tradiție și gust românescTopoloveni – tradiție și gust românesc Compania a transformat magiunul de prune în cel mai cunoscut și apreciat produs din România. Într-o perioadă în care nu puține sunt produsele aduse de peste granițe de către lanțurile de magazine din România, […]
  • ACPA România apară interesele consumatorilor româniACPA România apară interesele consumatorilor români Românii sunt din ce în ce mai informați cu privire la produsele alimentare pe care le cumpără. În România, cheltuielile pentru mâncare  și băuturi se ridică la aproximativ 50% din totalul veniturilor lunare. […]
  • Grupul DHS mizează pe E-bike și modele premium în 2014Grupul DHS mizează pe E-bike și modele premium în 2014 “Folosirea bicicletei e un trend care ia amploare, pentru că oamenii îşi doresc să trăiască mai sănătos” –Grupul DHS. Cei care au renunțat la mașină pentru bicicletă sau cei pasionați de sportul pe două roți […]