Ascendia a intrat la tranzacționare pe piața AeRO

08.07.2016

Compania de eLearning Ascendia a intrat ieri la tranzacționare pe piața AeRO, administrată de Bursa de Valori București. Acest moment marchează prima listare la bursă a unei companii de eLearning din ţara noastră.

Compania are în plan dublarea cifrei de afaceri până în anul 2018, aceasta urmând să depășească valoarea de 2 milioane de euro. Concomitent, Ascendia previzionează o creștere a profitului de peste 2,5 ori, acesta urmând să ajungă aproape de nivelul de 1 milion de euro în anul 2018.

“Listăm educația la bursă pentru că simțim că România trebuie să intre într-o nouă eră, una conectată la realitățile și necesitățile pieței. Cu ajutorul tehnologiei aplicate în educație putem să aducem mari plusuri societății per ansamblu, crescând dorința de a învăța, rata de retenție a conceptelor predate, precum și viteza procesului de învățare. Imaginați-vă câți elevi ar fi inspirați să aprofundeze istoria țării, fizica sau chiar matematica în România, dacă materialul ar fi predat într-o formă interactivă digitală pe gustul lor. Listarea ne va ajuta să ducem compania mai aproape de obiectivul nostru de a fi cu adevărat un sprijin pentru societatea românească și un reper pentru specialiștii ce vor să se implice în educație”, a declarat Cosmin Mălureanu, CEO Ascendia.

Imboldul de listare la bursă a companiei a fost determinat de parteneriatul pe care aceasta l-a încheiat cu Certinvest, prin care fondul Certinvest Dinamic a preluat 10% din acțiunile Ascendia. Ca parte a acordului semnat de cele două părți, Certinvest a oferit suportul logistic și strategic pentru admiterea companiei la cota bursei. Acest demers face parte din planurile asumate ale Certinvest de a facilita accesul cât mai multor companii antreprenoriale românești la finanțarea prin mecanismele bursei.

Pe segmentul academic, Ascendia are în vedere extinderea portofoliului de manuale școlare, până la clasa a XII-a, în plus față de manualele de comunicare în limba română pentru clasa I și clasa a II-a pe care compania le-a editat în format digital și tipărit, până în prezent.

Totodată, compania își va continua eforturile de dezvoltare a jocurilor educaționale pentru preșcolari, lansând și alte aplicații educative, pe lângă cele 14 deja create în colecția EduTeca. Perspectivele de creștere a cererii pe acest segment sunt încurajatoare, pe măsură ce tehnologia mobilă începe să aibă o influență din ce în ce mai mare asupra modului de învățare. De altfel, se estimează că oferta de aplicații mobile și de jocuri mobile educative va crește în Europa cu un ritm anual de 11,2% până în anul 20202.

De asemenea, Ascendia are în plan și dezvoltarea unei platforme educaționale extrașcolare destinată mediului public internațional. Platforma, a cărei primă versiune va fi lansată până la sfârșitul acestui an, va avea un conținut multicultural și se va baza pe conceptul de edutainment, adică educația prin joacă.

Pe segmentul corporate, Ascendia are în plan îmbunătățirea sistemului propriu de management al învățării (Coffee Learning Management System), și adaptarea lui personalizată la cerințele companiilor pentru care oferă servicii de training digital. Potențialul pieței de training digital în rândul corporațiilor este ridicat, căci mai mult de jumătate dintre companiile europene apelează la metode de training digital, motiv pentru care estimările de creștere pentru domeniul eLearning corporate au în vedere o rată de creștere anuală de 13%, cel puțin până în anul 2018.

 

 

Citiți și despre: