Asociaţia Magazinelor Online lansează ghidul de bune practici pentru ecommerce

16.03.2017

Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO), împreună cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Asociația Pro Consumatori (APC) și Centrul European al Consumatorilor România (ECC), va elabora o versiune optimizată a ghidului de bune practici pentru magazinele online. Acest ghid are drept scop crearea unui standard pentru serviciile oferite de operatorii economici cu profil ecommerce clienților, și, implicit, să sporească încrederea clienților în comerțul electronic.

Anunțul a fost făcut în cadrul unei conferinţe organizate de ARMO în parteneriat cu APC și ECC, pe tema drepturilor consumatorilor în mediul online, cu ocazia Zilei Mondiale a Consumatorilor. Dezbaterea este prima de acest fel și a reunit la masa discuțiilor reprezentanți din partea autorităților (Paul Anghel, director general ANPC), ai organizațiilor pentru protecția drepturilor consumatorilor (Costel Stanciu, președintele Asociației Pro Consumatori și Irina Chirițoiu, director ECC Romania), dar și ai magazinelor (Marian Alecsiu, CEO F64, Nicoleta Iancu, Customer Care Manager eMAG, Eugen Rășoiu, CEO Borealy.ro) și integratorul de plăți online PayU (Marius Costin, Country Manager PayU România).

”Anul trecut valoarea comerțului online în România a fost de peste 2 miliarde de euro, în creștere cu 45% față de anul anterior. Deși am avut cea mai importantă creștere în ecommerce din Uniunea Europeană, după indicele DESI suntem în continuare pe ultimul loc în UE. Tendința e clară – tot mai mulți consumatori se îndreaptă către canalul online. Următorul pas e să accelerăm evoluția acestui canal, ajutând magazinele să crească încrederea clienților, odată prin respectarea normelor europene, cât și prin respectarea unui cod de bune practici la nivelul industriei”, a declarat Florinel Chiș, directorul general ARMO.

Acesta a mai spus că ARMO va introduce un program de certificare de tip Marcă de Încredere (Trustmark) care să garanteze la nivel european nivelul serviciilor oferite de magazinele românești.

”Ghidul de bune practici împreună cu certificatul Trustmark vor crește încrederea și vizibilitatea magazinelor românești la nivel local, dar și pe piața unică europeană”, a mai adăugat Florinel Chiș.

La rândul său, Irina Chirițoiu, Director ECC Romania, a menționat că atunci când privim Piața Unică Digitală a UE nu trebuie să o facem unidirecțional.

„Aceasta oferă într-adevăr consumatorilor multe beneficii și o protecție sporită, dar, în același timp creează și pentru comercianți un cadru legal unitar care le dă posibilitatea să-și diversifice oferta și să vândă oriunde în UE. Este o situație în care ambele părți câștigă. De aceea este bine că există un dialog între părțile interesate de pe piață pentru a identifica modalitățile prin care consumatorii să dobândească mai multă încredere în mediul online”, a explicat aceasta.

La nivel european există un sistem de soluționare alternativă a litigiilor (SAL), realizat de Comisia Europeană și care oferă sprijin consumatorilor în soluţionarea problemelor legate de un produs sau serviciu pe care l-au achiziţionat. România va adera la SAL de anul acesta.

 

 

Citiți și despre: