Asociaţii din turism: Vrem specialişti la conducerea Ministerului Turismului

20.06.2017

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC) şi Federaţia Industriei Hoteliere din România (FIHR), organizaţii reprezentative pentru industria turismului, solicită partidelor politice, Parlamentului României şi Preşedinţiei numirea unor specialişti din turism la conducerea Ministerului Turismului.

„Susţinem cu tărie ca funcţiile de conducere din Ministerul Turismului, ministru şi secretar de stat, să fie deţinute de specialişti din turism, întrucât este nevoie de expertiză în domeniu, care să ne permită să facem progrese reale, pe fiecare zonă a industriei noastre. Nu putem avea permanent la conducerea instituţiei care administrează turismul numai persoane fără legătură cu domeniul”, precizează asociaţiile din domeniul turismului.

Conform sursei citate, România se află într-un moment critic în turism, cu impact negativ asupra evoluţiei acestuia, în condiţiile în care niciun act normativ nu a fost aprobat în ultimele şase luni. Mai exact, actul normativ referitor la acordarea voucherelor de vacanţă şi angajaţilor din sistemul public nu este aprobat, Legea Turismului nu a intrat în dezbatere, în timp ce propunerile ANAT referitoare la garantarea pachetelor turistice nu s-au concretizat într-un act normativ.

De asemenea, promovarea turistică a României în străinătate este palidă, lucru vizibil şi în statistici. Potrivit Institutului Naţional de Statistică, România a fost vizitată în 2016 de numai 2,5 milioane de turişti străini. Creşterea anuală, de 10%, ne bucură, dar este nesemnificativă comparativ cu cea înregistrată de Bulgaria, vizitată anul trecut de peste 8 milioane de turişti străini. Sau cu rezultatele Ungariei, vizitată anul trecut de mai mult de 16 milioane de turişti străini.

„Birourile de turism din străinătate au fost desfiinţate cu motivaţii de natură personală şi fără a fi pus imediat ceva în loc. Toate eforturile de promovare depuse de cei care reprezentau România în străinătate se vor risipi, fondurile alocate pentru promovarea externă, chiar așa puţine, vor fi fost cheltuite în zadar. Sunt doar câteva dintre nerealizările ultimelor şase luni, pe care vi le amintim, ca un semnal de alarmă. Turismul are potențial să contribuie cu mai mult de 2% la PIB-ul României, trebuie doar să fie considerat o prioritate a economiei naţionale şi tratat ca atare, cu maximă responsabilitate”, au precizat reprezentaţii asociaţiilor din turism.

 

 

Citiți și despre: