Auchan – Investiţii de sute de milioane de euro

01.07.2015

Aproape 11.000 de angajaţi în România, vânzări de peste un miliard de euro în 2014 şi aproximativ 500.000 de vizitatori pe zi: acestea sunt cifrele care pot descrie, pe scurt, prezenţa grupului francez Auchan în ţara noastră.

În urmă cu aproape 10 ani, retailerul francez deschidea în România primul magazin, Auchan Titan, care este şi astăzi cel care aduce cele mai mari vânzări pentru grupul francez. Au urmat alte noi magazine, preluarea unităţilor Real şi multe alte investiţii importante care au făcut ca Auchan să fie unul dintre cei mai importanţi retaileri din România. “Chiar dacă acţionarii Auchan sunt francezi, noi suntem o firmă românescă. Nu suntem aici pentru a face un business pe termen mediu şi după să vindem. Încercăm şi oferim valoare adăugată clienţilor noştri. În dezvoltarea businessului, pornim de la clienţi, angajaţi, parteneri de afaceri şi la sfârșit acţionari. Nu invers. Viziunea nostră este una diferită”, ne-a declarat Frederic Bellon, directorul general Auchan România.

Oficialul lanțului de magazine ne-a povestit faptul că primul moment important din istoria grupului Auchan în România este reprezentat de deschiderea primului magazin, în anul 2006, în sistem de franciză.  Auchan a venit în România printr-un partener, MGV Distri-Hiper, care a adus în ţara noastră modelul de afaceri al grupului francez. Acesta este modelul comercial utilizat şi la ora actuală: discount generalizat.

Un alt eveniment remarcabil este reprezentat de venirea propriu-zisă a grupului Auchan în România, în anul 2009, prin preluarea a 100% din companie. Trei ani mai târziu a fost creată si divizia imobiliară Imochan. A fost primul pas de dezvoltare a grupului în România. “A doua fază de dezvoltare a început când am preluat magazinele Real pentru că de fapt ni s-a dublat numărul de angajaţi, de la peste 5000 de angajaţi la aproape 11.000 şi s-a triplat numărul de magazine”, ne-a spus directorul general Auchan, adăugând faptul că este considerată “ca o a doua naştere a Auchan în România”.

Cea mai mare tranzacţie imobiliară din România

Investiţiile şi dezvoltarea Auchan în România nu se opresc aici.

La începutul lunii trecute, retailerul a încheiat cea mai mare tranzacţie imobiliară din România. Este vorba de cumpărarea a 12 galerii comerciale, investiţie care se ridică la 280 de milioane de euro. “Decizia de a prelua galeriile comerciale a venit în condiţiile în care aveam nevoie de mai multă flexibilitate pentru a continua să ne dezvoltăm şi să oferim cele mai bune produse pentru clienţi”, explică Frederic Bellon.

33 de magazine

În prezent, Auchan deţine în România 33 de magazine, dintre care cinci sunt în format City, un format de magazine de mici dimensiuni, care se axează mai mult pe produse alimentare. “Acoperim în mod omogen întreaga Românie. Suntem prezenţi în 18 oraşe. Nu contează care este mărimea magazinelor, dacă sunt în centru sau la periferie, ci faptul că trebuie să fim cel mai bun comerciant, alături de cea mai bună echipă”, ne-a declarat directorul general Auchan.

Retailerul are în plan deschiderea de noi magazine, însă acum un accent deosebit este direcționat spre îmbunătăţirea magazinelor actuale. Şeful Auchan ne-a povestit că pentru a continua procesul de extindere, este necesar să existe o bază solidă. “De ce am cumpărat magazinele Real? Pentru că am avut o bază solidă. Acum suntem în procesul de stabilizare, care decurge destul de bine. Trebuie să reconstruim această bază solidă pentru a fi pregătiţi cum trebuie pentru cea de-a treia fază de dezvoltare. Nu vrem să avem o politică de dezvoltare cantitativă”, a adăugat Frederic Bellon, directorul general Auchan România.

Auchan susține persoanele aflate în dificultate, cu ajutorul acțiunilor realizate prin Fundaţia pentru Tineri

”Visul Auchan

În fiecare zi, în medie, între 400.000 şi 500.000 de vizitatori trec pragul Auchan. “Visul nostru este să ajungem la majoritatea românilor. Vrem să fim aproape de ei, să înţelegem cum sunt românii şi ce preferă ei”, spune Frederic Bellon.

Reprezentanţii Auchan sunt consţienţi de faptul că puterea de cumpărare a românilor nu poate fi comparată pentru moment cu cea a locuitorilor din Europa de Vest şi din acest motiv businessul din România trebuie să fie adaptat la condiţiile locale. “Vrem să oferim preţurile cele mai mici posibile pentru că puterea de cumpărare a românilor este mai modestă. Trebuie să fim conştienţi de acest lucru. Cu toate acestea, în acelaşi timp, oferim un preţ bun şi o calitate ridicată. Nu trebuie să alegem între preţ sau calitate, între preţ şi sănătate. Toată lumea trebuie să primească produse de calitate şi sănătoase, la preţuri acceptabile”, a detaliat directorul general al grupului francez.

Reducerea TVA la alimente

Reducerea TVA la alimente la Auchan s-a aplicat pentru nu mai puțin de 1.000 de produse marcă proprie, dintre care 400 produse în România, cu 10 zile înainte de intrarea în vigoare a măsurii de scădere la 9% a Taxei pe Valoarea Adăugată pentru produsele alimentare, de la 1 iunie. Rezultatele nu s-au lăsat așteptate: în aceste 10 zile, cantităţile vândute de retailer s-au dublat pentru produsele cu TVA mai mic. În plus, pentru toate produsele s-a văzut o reducere de preţ semnificativă de -12%. “Deja produsele la Auchan erau ieftine. De exemplu, o persoană care vine cu 20 de lei, ştii că poate cumpăra produsele de bază de care are nevoie. După reducerea TVA , a plătit în jur de 17 lei pentru produsele de bază şi fiecare a cumpărat alte produse pe care până acum nu şi le permitea. Astfel, s-au reinvestit aceşti 3 lei, cumpărând un produs cu valoare adăugată un pic mai ridicată sau un articol nonalimentar”, explică directorul general al retailerului.

Laboratoare interne

Multe dintre produsele de patiserie, brutărie şi cofetărie ale Auchan sunt produse în laboratoarele interne ale retailerului. Tocmai de aceea este pus un accent deosebit pe spațiile dedicate acestora, dimensiunile zonelor speciale fiind mai generoase, comparativ cu cele ale competitorilor direcți, iar numărul de angajați specializați pe acest segment este mai ridicat. “Aceasta este politica noastră, segmentul alimentar este inima businessului nostru. Prospeţimea este o necesitate”, a precizat Frederic Bellon.

Cifra de afaceri a retailerului a fost anul trecut de un miliard de euro, iar pentru acest an este estimată o creştere a numărului de clienţi cu 10%

Partenerii de afaceri

Auchan colaborează cu foarte multe firme, însă directorul companiei pune un accent deosebit pe parteneriatele locale și pe cele pentru producția mărcilor proprii în România. “Lucrăm cu multe firme, 95% sunt româneşti. Printre acestea sunt și, de exemplu, circa 100 de furnizori mici sau mai mari, din București sau din ţară, cu care lucrăm, în primul rând pentru produsele marcă. Pentru noi, clienţii, angajaţii, furnizorii sunt cei mai importanţi. Nu putem să ne angajăm cu responsabilitate, dacă nu putem să oferim în timp o legătură durabilă”, a explicat Frederic Bellon.

Produse marca proprie, în Italia

Complementar afacerilor pe care le derulează în ţară, Auchan a lansat de curând şi un program de export, destinat produselor româneşti. În luna mai, compania a realizat export de produse din România, în Italia. ”Sunt 3 milioane de români plecați în străinătate, dintre care foarte mulți locuiesc și lucrează în această ţară. Dacă au plecat, noi mergem către ei, pentru că lor le plac produsele româneşti”, a explicat directorul retailerului francez.

Printre produsele exportate se numără biscuiţii, berea, conservele. Sunt produse locale, iar proiectul este la început. Intenţia Auchan este să îl accelereze și chiar dacă deţine toate mijloacele necesare pentru export, partea administrativă îngreunează această activitate.

Gamă bio la preţuri accesibile

Retailerul oferă şi o gamă de produse bio diversificată, care se ridică la aproximativ 500 de produse, din care aproape 50 fabricate în România, toate la un preţ accesibil. “Încă de la început am decis că trebuie să avem şi produse accesibile. Nu este deviza noastră să oferim produse bio pe care românii să nu şi le permită doar pentru a avea astfel de produse pe rafturi. Propunem produse şi pentru persoane care au o putere de cumpărare mai ridicată, însă nu doar pentru acestea. Trebuie cel puţin jumătate din produse să fie accesibile pentru un angajat normal care câştigă 1.000, 2.000 de lei pe lună”, ne-a detaliat directorul Auchan.

Centre comerciale, centre” de socializare

De curând, reprezentanţii Guvernului au anunţat faptul că supermarketurile ar urma să fie închise în zilele de duminică. Oficialii Auchan consideră că această decizie nu este una benefică, mai ales pentru că mulţi români preferă centrele comerciale nu doar pentru a face cumpărături, ci şi pentru activităţi sociale.

În plus, mulţi angajaţi Auchan preferă să lucreze în timpul weekendului, pentru a-și rotunji veniturile. “Dacă punem o barieră cum este aceasta, se va frâna dezvoltarea”, spune directorul general al Auchan, adăugând că, în schimb, nu este de acord ca supermarketurile să fie deschise noaptea. “Când am preluat Real, am decis să nu mai ţinem deschise magazinele noaptea. Trebuie să păstrăm un echilibru optim între viaţa profesională şi cea personală, cu toate că dacă ţineam magazinele deschise noaptea aveam vânzări mai mari”, ne-a declarat Frederic Bellon, directorul general Auchan România.

 

Citiți și despre:

  • Tendințele dezvoltării retailului în RomâniaTendințele dezvoltării retailului în România Magazinele se transformă în centre de experiență pentru clienți. Chiar dacă din ce în ce mai mulți consumatori români se îndreaptă spre comerțul online, supermarketurile și hipermarketurile rămân unități care […]
  • Natürlich are în plan extinderea magazinelor la nivel naționalNatürlich are în plan extinderea magazinelor la nivel național Românii își îndreaptă atenția către mobilierul de calitate, furniruit. Cluj-Napoca, Sibiu, Alba Iulia, Târgu-Mureș, Bistrița, Mediaș și Baia Mare sunt localitățile unde Natürlich a deschis simultan spații […]
  • Carrefour deschide un nou supermarket în BucureștiCarrefour deschide un nou supermarket în București Carrefour deschide astăzi un nou supermarket în București, ajungând să deţină per total 96 de magazine în format Market. Noul magazin își așteaptă clienții cu o echipă de profesioniști gata să ofere o […]
  • LICURICI IMPEX – liderul distribuției în MoldovaLICURICI IMPEX – liderul distribuției în Moldova Cum s-a dezvoltat o afacere de familie într-o companie de succes. Compania LICURICI IMPEX a luat ființă în urmă cu 22 de ani, fiind înființată de  către soții Dan Marius și Dan Liliana Eleonora. Afacerea de […]
  • Pastele Pangram, la 20 de ani de existențăPastele Pangram, la 20 de ani de existență Pangram, cifră de afaceri de aproximativ 12 milioane de euro Companiile care distribuie și produc alimente de bază au activitatea îngreunată nu doar de situația economică, ci și de concurența acerbă din […]