Stiri: Retail

AUKA în Romania: Plățile mobile: trecut, prezent şi viitor

13.07.2018

Auka, companie norvegiană din domeniul tehnologiei financiare, a organizat pe 12 iulie o conferință cu privire la viitorul plăților mobile din ţara noastră. Conferința a fost moderată de Răzvan Enache, Wall-Street.ro, şi s-a bucurat de u participarea a cinci speakeri: Daniel Döderlein, CEO & fondator Auka; Ioana Pârvu, Alternative Channels Director, BRD; Irina Nicoleta Scarlat, Country Manager, Revolut; George Anghel, Director Executiv, A.P.E.R.O.; Kostas Tovil, Senior VP, Lending and e-Commerce Finance, TBI Bank.

Evenimentul a avut ca temă piața plăților mobile în România și principalele obstacole cu care se confruntă băncile și terții pentru a avea succes în acest domeniu.

„Ca pionieri în domeniul plăților mobile în Europa de Nord, observăm un puternic potențial de creștere pe piața din România şi suntem încrezători că putem sprijini băncile din această țară în vederea pregătirii optime pentru transformarea digitală din industria financiară”, a declarat Daniel Döderlein, CEO, Auka.

Subiectele dezbătute în cadrul conferinţei:

  • stadiul actual al segmentului de plăți cu telefonul mobil în România;
  • obstacolele cu care se confruntă companiile din domeniul telecomunicațiilor, băncile și terții care își doresc să pătrundă în această piață;
  • inconvenientele importante pentru români în adoptarea acestor soluţii;
  • modul în care intrarea pe această piaţă a competitorilor terți va afecta poziția băncilor în viitor.

De asemenea, la eveniment, Auka a lansat raportul „Plățile mobile în România”, care oferă o analiză a influențelor și factorilor externi care pregătesc disponibilitatea pieței locate pentru plățile mobile, dar și a similarităților celor mai de succes produse în regiunile în care acestea domină.

Totuşi, dacă ne referim la plăți, România se regăsește în continuare în urma multor dintre vecinii europeni, ținând cont că majoritatea tranzacțiilor sunt sub formă de cash.

Cele mai importante rezultate ale studiului:

– Peste jumătate dintre reprezentanţii băncilor chestionați (55%) au afirmat că au analizat oportunitățile de monetizare post-PSD2. În medie, 12% dintre aceștia au declarat, însă, că nu au analizat niciuna dintre oportunitățile de monetizare dar, în România, acest procent este mai mare, 16% dintre intervievaţi declarând că nu au evaluat posibilitățile de a valorifica această oportunitate.

– Peste două treimi (35%) vor analiza posibilitatea de a obține servicii de tehnologie financiară și de a le consolida pentru a putea oferi noi servicii digitale atractive. România se clasifică, astfel, pe locul doi, după Cehia (unde 37% au declarat că vor adopta această strategie).

– Mai puțin de unul din cinci (19%) bancheri au indicat că au avut un program de implementare a plăților mobile în bancă pentru anul următor. În toate regiunile în care s-a desfășurat sondajul media procentul pentru acest răspuns a fost de 22%.

– 65% dintre intervievaţi au afirmat că nu sunt îngrijorați, la nivel personal, de efectele PSD2 asupra băncilor în care lucrează. Acesta a fost cel mai mare procent pentru eșantion; 58% dintre bancherii din restul Europei nu s-au declarat îngrijorați.