Logistica

Auto Brand, servicii și piese de calitate pentru camioane și semiremorci

01.03.2018

Compania oferă soluții performante și service eficient pentru siguranța coducătorilor de camioane, remorci și semiremorci din țara noastră. Încă din anul 2004 de la înființarea sa, Auto Brand s-a impus pe piața din România ca o firmă care acoperă cu succes toate necesitățile de distribuție și schimb de piese pentru camioane,Auto Brand, servicii și piese de calitate pentru camioane și semiremorci remorci și semiremorci, respectându-și întotdeauna înțelegerile cu partenerii, dar și calitatea înaltă a produselor și serviciilor oferite. Urmând sfaturile partenerului din Germania – BPW Bergische Achsen, Auto Brand și-a început activitatea debutând ca un departament de achiziții de piese de schimb la costuri competitive. Datorită serviciilor de calitate oferite, compania a atras tot mai mulți clienți și treptat și-a dezvoltat activitatea, evoluând de la cei cinci angajați cu care a pornit inițial la aproape 80 de angajați în sediul din Bragadiru și cele 10 filiale din teritoriu. De remarcat este faptul că o mare parte din filialele din țară au fost deschise în timpul crizei economice care a început în anul 2008, compania reușind să câștige notorietate pe piață datorită profesionalismului și a calității ridicate a produselor și serviciilor oferite.

„Misiunea noastră este satisfacerea cerințelor clienților oferind servicii și piese de calitate. Suntem cunoscuți în piață ca firmă cu piese de calitate și, desigur mai scumpe, pentru că dorim să oferim siguranță clienților nostri”, ne-a declarat domnul Ștefan Șerbănescu, Director Tehnic, Auto Brand.

Produse și servicii la înalte standarde de calitate

Principalele produse și servicii din portofoliul Auto Brand sunt piesele pentru remorci și semiremorci, compania dezvoltând în paralel și gama de produse pentru camioane și capete tractoare dar și gama de produse pentru camioane ușoare. În ceea ce privește linia de servicii, pe lângă cele de bază de identificare, ofertare și vânzare, Auto Brand a mai inclus și serviciul de livrare, care poate fi gratuit în cazul comenzilor care depășesc o anumită sumă.

Un alt aspect important îl constituie și serviciile de consiliere tehnică și comercială și chiar proiectare pentru anumite suprastructuri.  Unul din principalele avantaje în oferirea produselor și serviciilor la cele mai înalte standarde de calitate îl reprezintă colaborarea cu producătorii de remorci din România, cărora compania le livrează echipament de prim montaj. De asemenea, stocul mare pentru piesele cu mișcare rapidă și politica comercială flexibilă orientată către client au contribuit totodată la rezultate pozitive în ceea ce privește cifrele de vânzări și succesul în rândul clienților.

Auto Brand are relații dezvoltate cu mulți producători de remorci din Europa, beneficiind astfel de o mare disponibilitate în achiziționarea pieselor pentru vehicule mai puțin uzuale

Avantaje competitive pe piață

Auto Brand are deja o experiență de 14 ani în domeniu comerțului cu piese și beneficiază de aceeași conducere și patronat cu care a pornit afacerea. Compania mizează pe omogenitatea echipei ca și avantaj competitiv, având în prezent aproape 80 de angajați ce sunt instruiți periodic, atât pe partea tehnică cât și pe cea comercială. Firma desfășoară un plan anual de instruire pentru personal care se respectă în proporție de 90% la nivelul întregii companii.

Un alt avantaj competitiv este experința vastă în domeniul remorcilor și semiremorcilor, dar și relațiile vechi cu marii producători. În felul acesta, reprezentanții companiei pot identifica și aduce piese specifice pentru remorci de care competitorii nu știu sau nu le au disponibile în portofoliul lor.

Piața de distribuție pentru piese de camioane și semiremorci

Auto Brand privește piața pentru piese de camioane și semiremorci ca fiind una dinamică, care a crescut foarte mult și care cuprinde firme puternice, unele cu origini în străinătate, firme ce fac deja concurență firmelor autohtone. Multe companii cu tradiție în domeniu au fost cumpărate în ideea de a se câștiga procente pe piață, iar „concurența este mare, ducând la scăderea prețurilor și a profiturilor firmelor din domeniu. Această concurență a facut să apară pe piață din ce în ce mai multe piese ieftine, dar de slabă calitate, clienții fiind cei care platesc mai puțin dar primesc și calitate proporțional cu ce plătesc”, a continuat domnul Ștefan Șerbănescu, Director Tehnic, Auto Brand.

În fața acestui trend, compania a răspuns prin discuții frecvente purtate cu clienții pentru a întări percepția pozitivă asupra produselor de calitate comercializate, mărind în același timp gama de produse și volumele de piese comandate pentru obținerea de prețuri competitive și mărirea stocurilor. Clienții sunt din ce în ce mai grăbiți și nu mai vor să aștepte câteva zile pentru aducerea pieselor, iar acesta a fost un alt aspect la care compania a trebuit să se adapteze.

„Suntem bine văzuți în piață, sondajele făcute printre clienții noștri indicând că avem servicii de calitate și prețuri bune”, a declarat Ștefan Șerbănescu, Director Tehnic, Auto Brand

Investițiile efectuate și rezultatele economice

În ceea ce privește investițiile efectuate, Auto Brand a creat mai multe puncte de lucru care au atras stoc de piese în fiecare locație, oameni angajați și mai multe mașini pentru agenți și distribuție. A urmat apoi mărirea spațiului de birouri și a depozitului principal din Bragadiru, dar și investiția în crearea unui depozit regional la Oradea care deservește partea de vest a țării. Achiziționarea de stivuitoare pentru depozitele de piese este de asemenea un obiectiv investițional important iar în ceea ce privește parcul de mașini, acesta este reînnoit periodic.

Dacă ne referim la rezultatele economice înregistrate de firmă, anul 2017 nu a adus creșterea așteptată de reprezentanții companiei, în mare parte datorită invetițiilor făcute și concurenței. Pentru anul 2018 așteptările sunt pozitive, urmărindu-se obținerea unor date financiare în creștere datorită investițiilor efectuate în trecut.

În ceea ce privește obiectivele de dezvoltare pentru anul 2018, Ștefan Șerbănescu, Director Tehnic, Auto Brand ne-a declarat: „Pentru acest an, dorim să mai deschidem un punct de lucru și să le întărim pe cele existente. Pe termen lung, ne-am propus o creștere anuală cu cel puțin 10-15% și acoperirea întregului teritoriu cu puncte de lucru pentru a fi mai aproape de clienți și mai operativi.”