Autoritatea de Management al Calității în Sănătate vrea să obţină acreditarea ISQua

24.09.2015

Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate a anunţat că au început demersurile pentru acreditarea de către Societatea Internațională pentru Calitate în Sănătate (ISQua), acreditare care vizează atât standardelede calitate, cât și acreditarea ANMCS și a programelor de training.

”Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate dorește să schimbe mentalitatea în sistemul medical, punând accentul pe calitatea serviciilor medicale și pe siguranța pacientului. Întregul concept pe care se fundamentează politica de calitate a serviciilor de sănătate promovată de ANMCS are la bază principiile internaționale în domeniu. Unul din obiectivele noastre este să fim acreditați de către ISQua, pentru a fi recunoscuți pe plan internațional”, a declarat dr. Vasile Cepoi, președintele Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate.

Primul pas pentru a obține acreditarea este reprezentat de revizuirea și completarea standardelor de calitate. La ora actuală, Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătat este în proces de selecţie a experților care vor lucra la elaborarea ediției a II-a a standardelor pentru spitale.

Aceştia vor fi selectați pe baza propunerilor primite de la asociațiile de pacienți, organizațiile profesionale, sindicate, instituții și autorități din domeniu, pe baza unor criterii foarte clare de competență.

După aceea, vor urma alte selecții pentru experți pentru realizarea standardelor pentru medicina primară, ambulatoriu.

”Procedura noastră respectă regulile internaționale de adoptare a unor standarde și ar trebui să determine un grad crescut de acceptare din partea profesioniștilor, care le vor implementa. Principiile care vor trebui respectate în elaborarea standardelor sunt cele pe care le promovează ISQua. Implementarea acestor standarde va trebui să ducă la accesul facil la serviciile medicale de care au nevoie pacienții, o mai bună informare a acestora cu privire la problemele lor și la implicarea pacientului în luarea deciziilor”, a declarat președintele ANMCS.

Misiunea Autorităţii este să determine asigurarea și îmbunătățirea continuă a calității serviciilor de sănătate și a siguranței pacientului prin modificarea culturii organizațiilor din sănătate, standardizare, evaluarea serviciilor de sănătate și acreditarea unităților sanitare punând pacientul în centrul sistemului.

Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate a fost înființată prin reorganizarea Comisiei de Acreditare a Spitalelor (CoNAS).

 

 

Citiți și despre: