Băncile nu pot face diferenţa între un atac informatic și activitatea normală a clienților

04.01.2017

Un sondaj realizat de Kaspersky Lab și B2B International arată că băncilor și organizațiilor de plată le este greu să țină sub control frauda financiară, în contextul mediului conectat și complex din punct de vedere tehnologic, din prezent. Peste o treime (38%) dintre organizații spun că este din ce în ce mai dificil să își dea seama dacă o tranzacție este frauduloasă sau autentică.

Creșterea explozivă a plăților electronice, precum și evoluția tehnologică și schimbarea priorităților companiilor, le-au forțat pe acestea să crească eficiența proceselor de business pe parcursul ultimilor ani. În multe cazuri, au reușit acest lucru prin implementarea unor sisteme electronice care să interacționeze cu furnizorii și clienții. Plățile electronice de toate tipurile au devenit omniprezente astăzi și este, practic, imposibil pentru companii să evite orice fel de plată electronică.

Pe măsură ce companiile sunt tot mai prezente în mediile digitale, asigurarea continuității activității și protejarea lor împotriva amenințărilor cibernetice vor deveni cruciale. Nivelul fraudelor online crește direct proporțional cu numărul tranzacțiilor online, 50% dintre organizațiile de servicii financiare intervievate fiind de părere că frauda financiară online este în creștere. Prin urmare, instituțiile financiare trebuie să facă toate eforturile pentru a se proteja pe ele și clienții lor de infractorii cibernetici.

Cercetarea precizează că 41% dintre companii au implementat o soluție de securitate cibernetică in-house, iar 45% se bazează pe o soluție de la banca lor, pentru a face față riscurilor. În același timp, 46% dintre companii au implementat fie doar parțial o soluție împotriva fraudei financiare, fie nu au implementat nimic. Dintre organizațiile financiare, doar 57% au o soluție de securitate anti-fraudă specializată.

În plus, rezultatele arată că aproximativ jumătate dintre companiile care își desfășoară activitatea în domeniul plăților electronice folosesc soluții care nu sunt specializate și care, conform statisticilor, dau un procent mare de alarme fals pozitive. Folosirea incorectă a unor sisteme de securitate poate duce și la blocarea tranzacțiilor. În plus, trebuie remarcat că problemele de funcționare a plăților pot determina pierderea clienților și, implicit, a profitului. Frauda în sine nu este singura problemă, instituțiile financiare trebuie să reducă numărul de alarme false în sistemele lor și să ofere cele mai bune servicii posibile pentru clienții lor.

“Având în vedere competiția acerbă pe piața de servicii financiare, o relație de încredere între clienți și instituția lor este un factor decisiv pentru prosperitatea pe termen lung a oricărei companii. Interdependența relațiilor digitale între toți jucătorii de pe piața de servicii financiare mai are o implicație, aceea că, dacă o organizație are o problemă cu un serviciu digital (din cauza unei fraude, a unei scurgeri de date, a unui atac cibernetic etc.) efectele se pot răspândi la toate celelalte organizații din domeniu. Pentru că volumul, și așa mare, de cereri din partea clienților, pentru tranzacții online, continuă să crească, toate companiile (clienții care interacționează cu platforme digitale, infrastructura, datele și angajații lor) ar trebui să fie sigure și pregătite. Este foarte important, prin urmare, să folosească soluții specializate de prevenire a fraudelor care să le asigure clienților cel mai convenabil și sigur serviciu posibil”, declară Ross Hogan, Kaspersky Lab Global Head of Fraud Prevention.

Experții Kaspersky Lab le recomandă băncilor și serviciilor de plată să utilizeze soluții complexe de securitate împotriva fraudelor online, pentru a-și proteja clienții, pe mai multe niveluri.

 

 

 

Citiți și despre: