Barleta – soluții pentru ambalaje de calitate

01.11.2014

Compania își dezvoltă producția, pentru extinderea portofoliului de clienți. Barleta Bacău este una dintre cele mai mari companii din țară, specializată în producerea de ambalaje. Societatea este exemplul viu că o afacere din România se poate dezvolta și poate crește susținut, dacă cei implicați sunt atenți la oportunități și iau deciziile corecte.

Florin Dimofte, marketing managerul Barleta, își amintește că totul a pornit de la o firmă de transport, societate pe care a înființat-o alături de un bun prieten, Horațiu Damșa. Odată ce comenzile au început să crească pentru transportul hârtiei, cei doi s-au gândit la noi oportunităţi de dezvoltare, motiv pentru care au luat în considerare posibilitatea de a cumpăra şi de a vinde hârtie tipografică. De aici și până la înființarea unei companii specializate în acest domeniu au mai urmat câţiva paşi. “Am pornit la drum alături de doi colaboratori, specialiști în industria hârtiei: Gigel Farcaș și Leontin Podoiu, alături de care am pus bazele companiei Barleta. Ulterior, a apărut ideea de producţie și, odată cu ea, am achiziţionat şi prima mașină, care transforma hârtia din bobină în coală. A fost un moment care a generat multă satisfacţie, pentru că în felul acesta am atras clienţi noi, din domeniul tipografic. În încercarea noastră de a identifica nevoile existente în piaţă, ne-am lărgit orizontul şi am intrat pe piaţa din Europa, în căutarea potenţialilor colaboratori”, ne-a declarat Florin Dimofte, marketing manager S.C. Barleta S.R.L..  Lucrurile s-au dezvoltat și atenția la detalii și la activitățile solicitate de piață au condus la o extindere a activității. “Trei colegi s-au alăturat echipei Barleta. Este vorba de Constantin Boboc, Gheorghe Enache şi Dorian Rafiroiu. Împreună am văzut prima dată cum se produc plicurile şi ce utilaje sunt necesare. În Franța am intrat în legatură cu o firmă producătoare de plicuri şi pungi de hârtie şi, după mai multe discuţii, am hotărât să facem o companie mixtă. Ulterior, trei dintre noi,au plecat în Franța pentru specializare în producție și pentru a definitiva acel contract de colaborare. Partea bună e că am învățat ce înseamnă producția de plicuri și pungi. Partea rea a fost că, după două luni, această firmă franceză era declarată în faliment. 1996 a fost unul din cele mai importante momente pentru noi, deoarece atunci ne-am hotărât să achiziţionăm  prima maşină pentru producţia de pungi. Acest lucru ne-a adus faţă în faţă cu o mare oportunitate, şi anume: realizarea primei colaborări cu o companii de top, din industria de morărit şi panificaţie,  Dobrogea din Constanța și Pambac din Bacău”, își amintește Florin Dimofte. 

Oportunități și dezvoltare

În timp, compania a încheiat parteneriate şi cu alte societăți din industria morăritului și panificației, precum Titan, Băneasa sau Boromir și nu s-au oprit aici, întrucât Barleta a țintit și clienți de peste granițele României. Primii parteneri externi au fost companii cunoscute prin intermediul târgurilor şi expoziţiilor de specialitate la care societatea a participat. “Cererea pentru ambalaje era în creştere, motiv pentru care am deschis puncte noi de lucru la Târgu Mureş, Timişoara și Bucureşti, formând o reţea de distribuţie la nivel naţional. De asemenea, am reuşit să ne facem cunoscute produsele şi peste hotare, şi am deschis reprezentanţe în Moldova, Spania, Rusia, Belgia, Grecia şi Germania. Din 1999 ne-am mutat activitatea de producţie şi depozitare, într-un sediu nou din Bacău, care corespundea cerinţelor şi necesităţilor de la acel moment. Am urmărit în continuare diversificarea portofoliului de produse şi În 2001, am înființat compania Bofipack România care este singurul producător de ambalaje din hârtie stratificată, folosite în industria de ciocolată, furnizând ambalaje pentru firme de prestigiu cum ar fi: Kraft, Heidi sau Kandia. Odată cu intrarea României în Uniunea Europeană, cererea pentru ambalajele de hârtie a înregistrat creşteri semnificative, atât pe piaţa internă, cât şi pe cea externă. De aceea, începând cu 2007, ne-am concentrat atenţia spre noutate şi progres, astfel că Barleta a trecut prin diverse transformări şi înnoiri”, declară marketing managerul Barleta.

Calitate demonstrată

Cu echipamente performante, experiență valoroasă și o echipă calificată, compania reușește mereu să fie flexibilă și să ofere partenerilor produsele de care aceștia au nevoie. În prezent, Barleta are o gamă diversificată de produse şi oferă soluții de ambalare pentru numeroase industrii, cele mai multe solicitări fiind din partea sectoarelor precum industria farmaceutică, morărit şi panificaţie, fast-food, dar şi nutreţuri, construcţii, confecţii sau încălţăminte. “Începând cu 2007, chiar înainte de criză, am realizat cele mai mari investiţii de până atunci, care se ridică la circa 6 milioane de euro şi care ne-au ajutat să transformăm Barleta într-o fabrică modernă care produce ambalaje de cea mai înaltă calitate, folosind utilaje de ultimă generaţie. Cel mai performant utilaj pe care l-am achiziţionat şi care ne-a deschis calea spre segmente noi din piaţa ambalajelor, îl folosim în producerea sacilor şi sacoşelor de hârtie cu mâner. Clienţii cu care colaborăm pentru acest tip de ambalaje sunt reprezentanţi ai industriei de confecţii, încălţăminte, zootehnie, morărit şi din multe alte domenii”, ne-a declarat Florin Dimofte, marketing manager Barleta. Calitatea produselor Barleta este dovedită prin certificările și standardele de calitate pe care compania le deține. “Produsele Barleta sunt făcute de profesioniști, cu respectarea strictă a normelor de calitate. În 2001, managementul firmei a fost certificat conform cerințelor ISO 9001, care ne-a ajutat foarte mult la îmbunătăţirea managementului şi a organizării producției. Deoarece partenerii noştri externi impuneau cerințe stricte pe partea de siguranță alimentară, în 2014 am implementat standardul internaţional FSSC 22000,  o schemă completă de certificare pentru sistemele de management a siguranței alimentare, care a servit drept rampă de lansare în licitațiile pentru Uniunea Europeană. Deoarece în România au dispărut fabricile din industria de celuloză şi hârtie , suntem nevoiţi să importăm materia primă din Finlanda, Rusia, Suedia, Austria şi Italia”, explică Florin Dimofte.

Proiecte de amploare

La 20 de ani de la înfiinţare, ambalajele Barleta ajung, pe teritoriul României, în ţările vecine cât și in mare parte din Uniunea Europeană, şi nu numai.În prezent, compania colaborează cu reprezentanţii lor din Bulgaria, Italia, Franța, Anglia, Germania, Belgia, Spania, Estonia, Rusia, Ungaria şi Republica Moldova. Noi întotdeauna am considerat că toate proiectele în care ne-am implicat au fost importante, şi acest fapt ne-a ajutat să lucrăm mereu cu aceeaşi motivaţie. Dintre toate aceste proiecte de amploare, cel mai recent se referă la intrarea ambalajelor noastre pe piaţa din Rusia. Prin intermediul reprezentanţilor noştri din Rusia, am obţinut aceasta colaborare, care ne-a deschis noi orizonturi”, ne-a povestit marketing managerul Barleta.

Creșterea cifrei de afaceri 

Anii de criză economică au fost resimțiți din plin de Barleta, mai ales că societatea luase decizia de a moderniza utilajele folosite, ceea ce a condus la o investiție semnificativă, implementată chiar înainte de recesiune. „Cu credite bancare şi acces la fonduri europene, am făcut achiziții importante între 2007 și 2009, care au depăşit şase milioane de euro. Ulterior, datorită experienţei şi coeziunii echipei, am reuşit să luăm deciziile potrivite care ne-au ajutat să supravieţuim în acele condiţii şi chiar să progresăm. Producţia a crescut considerabil, cifra de afaceri a crescut şi ea, însă de profit nu a putut fi vorba în urmatorii trei ani”, își amintește Florin Dimofte. În prezent, Barleta mizează pe creşterea eficienţei proceselor de muncă şi dezvoltarea producţiei, dar și pe creșterea semnificativă a cifrei de afaceri. “După criză, 2013 a fost primul an în care am reuşit păstrând competitivitatea şă înregistrăm o cifră de afaceri de 9,3 milioane de euro. Previziunile pentru acest an sunt bune, estimând o creştere de circa 10%. Planurile noastre pe termen lung se concentrează în jurul clienților noștri, cărora vrem să le demonstrăm faptul că suntem în continuare un partener de încredere, şi totodată, vom acţiona în direcţia consolidării poziţiei ca principal furnizor de ambalaje, atât în România cât şi în Europa”, ne-a declarat Florin Dimofte, marketing manager Barleta.

Barleta există de 20 de ani pe piaţa din România, unde ne-am consolidat poziţia ca principal furnizor de ambalaje şi am câştigat încrederea clienţilor noştri. În cei 20 de ani de activitate, Barleta a trecut prin numeroase transformări şi înnoiri, şi asta pentru că noi am fost mereu în căutarea schimbărilor. Progresul înregistrat în toată această perioadă se traduce printr-un portofoliu mare de clienţi, prin dezvoltarea ofertei de ambalaje, achiziţionarea utilajelor de ultimă generaţie, formarea unei echipe de oameni competenţi şi talentaţi şi prin eficientizarea procesului de producţie.

Citiți și despre: