Bauder, 10 ani de dezvoltare în România

01.09.2015

Clienții români au început, în ultimii ani, să se axeze pe produse de top. Hidrolațiile pentru fiecare al cincilea acoperiș terasă și pentru fiecare a cincea termoizolație pe căpriori sunt realizate, în Germania, de către Bauder. Cu aproximativ 700 de angajați care lucrează în cea mai mare fabrică a companiei, situată în Stuttgart, dar și în celelalte unități din Bochum, Landsberg, Achim, Bernsdorf şi Schwepnitz, compania este cel mai mare producător de sisteme de acoperiș din Europa.

Bauder pune la dispoziția clienților nu doar produse, ci și consultanță pentru toate materialele de hidroizolație, termoizolație și înveliere, cu scopul de a oferi doritorilor toate detaliile pentru o decizie cât mai informată.

Compania are peste 150 de ani de experiență la nivel global, în timp ce pe plan local Bauder sărbătorește anul acesta 10 ani de existență. ”De la înființare, în anul 2005, am fost martori la o creștere semnificativă de la an la an, au fost ani în care am dublat, chiar triplat, cifra de afaceri. Am reușit să introducem pe piața din România sistemul pentru acoperiș verde și, încet, încet, și spuma poliuretanică, am schimbat cerințele pentru membranele din bitum oxidat în membrane de calitate superioară”, ne-a declarat Abram Arpad, directorul general Bauder SRL.

„Oaza verde” de pe acoperiș

Acoperişul verde este un adevărat colţ din natură adus în propria casă, soluție pe care compania o oferă celor care vor să investească într-o casă nu doar funcțională, dar și cu un design special. Se poate realiza din vegetație intensivă sau extensivă, cu plante perene sau vegetație cu muguri de sedum, substrat pentru vegetație, strat de filtrare, un alt strat de dren și reținere a apei, unul de protecție și altul de separație și egalizare.

Pe lângă beneficiile legate de imaginea locuinței, o casă care se bucură de un acoperiș verde este mult mai valoroasă, oferind o serie de avantaje ecologice, de la răcirea aerului la producerea oxigenului, dar și adunarea prafului și reținerea apei din precipitații sau reglarea umidității. Mai mult decât atât, o plantare realizată în mod corect prelungește durata de viață a hidroizolației acoperișului și realizează o termoizolare mai eficientă.

Investiții

Pentru a ajunge pe primul loc în preferințele clienților de pe plan local, compania a realizat investiții de amploare. Printre cele mai recente se numără inovațiile care sunt aduse în mod constant, pentru a îmbunătăți performanța produselor, în funcție de cererile clienților și partenerilor de afaceri, dar și dezvoltarea echipei cu noi angajați, cu scopul de a asigura o acoperire națională. La toate acestea se adaugă și faptul că Bauder a fost prima companie care a introdus pe piață membranele pentru sistemul de acoperiș verde. “Avem planificate alte investiții de amploare, printre care se numără și dezvoltarea fabricii pentru membrane bituminoase din Austria, această nouă locație nu va fi doar pentru producție ci un centru logistic pentru Europa de Sud-Est”, explică oficialul companiei.

 

Bauder a fost prima companie care a introdus pe piață membranele pentru sistemul de acoperiș verde.

 

Toate aceste investiții susținute au drept rezultat proiecte finalizate, care nu mai au nevoie de nicio descriere, precum Palas Iași, Artifex Focșani, fabrica Schweighoffer din Reci, fabrica Aramis din Baia Mare, hala Deltha Pharm Cluj, Office Cluj, City-Gate Bucureşti, ansamblul rezidenţial Plopilor Cluj, Euro Tower Bucureşti, Business Incubator Craiova, magazine Kaufland sau unități Lidl. “Avem o gamă foarte variată de produse, de aceea putem să oferim soluții complete pentru orice fel de acoperiș. Calitatea produselor este calitate germană, de mai mult de 150 de ani pe piața europeană produsele sunt testate, având cele mai importante certificări de calitate”, declară Abram Arpad, directorul general Bauder.

Așteptările pieței din România

După o lungă perioadă în care clienții din România se îndreptă spre produsele cele mai ieftine, convinși fiind că o reducere a bugetului este o soluție pentru moment, cererea s-a schimbat. Astfel, ultimii ani au adus pentru piața internă o modificare a cererii, iar doritorii își îndreaptă atenția spre produsele de top, care oferă o calitate și o rezistență ce nu au nevoie de comparații.

Cu toate acestea însă, reprezentanții companiei spun că pentru moment cele mai bine vândute produse rămân cele care sunt de o calitate medie. “După criza din anii 2008, 2009, în 2010 a început din nou o creștere pe planul membranelor bituminoase și pe a celor plastice. Considerăm că această tendință de creștere va continua, dar se va pune accent tot mai mare pe membranele de calitate superioară”, este de părere conducerea Bauder.

 

Se va pune accent tot mai mare pe membranele de calitate superioarăAbram Arpad, directorul general Bauder

 

Mai mult decât atât, după ce Bauder, pionierii în acoperişul verde pe piaţa din România, a investit în promovarea și educarea consumatorilor cu privire la toate avantajele pe care le oferă un acoperiș verde, au început să crească și interesul, dar și vânzările față de acest inovativ tip de acoperiș. 

Strategia de dezvoltare 

În 2014, unitatea Bauder din țara noastră a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri cu 10% comparativ cu anul anterior, iar pentru 2015 conducerea companiei mizează pe o majorare de 15%. 

În ceea ce privește planurile de viitor ale Bauder, strategia de dezvoltare implică în primul rând o acoperire națională, motiv pentru care s-au și efectuat recent angajări în Banat și Moldova. “Ne dorim introducerea pe piață a și mai multe produse de top, în paralel cu dezvoltarea portofoliului de clienți. Planurile de viitor ale companiei includ acoperirea întregii Europe și o dezvoltare susținută a vânzărilor membranelor bituminoase”, ne-a declarant Abram Arpad, directorul general Bauder.

 

 

Citiți și despre: