Beneficiile aduse de o strategie de marketing digital

19.03.2018

Peisajul de platforme, instrumente si indicatori de performanță din marketingul digital a devenit extrem de complex, în ultimii ani, iar diferențele de abordare și adecvare din fiecare industrie, sector de activitate, tip de campanie îl fac și mai dificil de gestionat. Din acest motiv, costurile unei campanii ineficiente nu sunt de neglijat nici ele. În plus, este esențial pentru companii să aibă o strategie clară pentru marketingul digital.

„Din păcate utilizarea marketingului digital fără o abordare strategică este încă o practică des întâlnită. Desigur există companii care folosesc cu succes mediile digitale fără a avea o strategie în acest sens, Acestea ar putea obține, însă, rezultate și mai bune dacă ar adopta o abordare strategică a marketingului digital”, a explicat Angela Calina, Director Executiv Mindshop.

Cele mai importante cinci beneficii ale unei astfel de abordări strategice:

1. Corelarea obiectivelor de business cu cele de marketing digital

De multe ori companiile fără o strategie de marketing digital nu au obiective strategice clare pentru ceea ce doresc să obțină în mediul online. Focusul lor diferă foarte mult de la o campanie la alta, în aceeaşi situaţie fiind şi rezultatele, mixul de platforme sau indicatorii urmăriți.

Cel mai important aspect este acela că, în lipsa unei strategii pentru marketingul digital, corelarea obiectivelor/rezultatelor din mediul online cu obiectivele/rezultatele de business este deficitară.

2. Construirea unei prezențe online relevantă și consecventă

„Numai printr-o abordare strategică, cu direcții clare și planuri de acțiune declinate apoi la nivel de tactici consecvente, se poate construi o prezență puternică a companiei în mediul online. Pe de alta parte, prin monitorizarea competitorilor și prin ascultarea clienților, compania poate înțelege dinamica comportamentelor acestor două categorii și poate face o propunere de valoare puternică”, a explicat Angela Calina.

3. Integrarea canalelor de marketing tradițional și digital

Se întâmplă frecvent ca activitățile de marketing digital să fie implementate separat de cele de marketing tradițional, fie că este vorba de un specialist în marketing digital, fie de o echipa separată. Este mai ușor de procedat în acest mod, dar este foarte puțin eficient. Însă, mediile digitale funcționează cel mai bine atunci când sunt integrate cu mediile tradiționale, când indicatorii urmăriți pe aceste canale se completează și mai ales cand mixul acestora este optim.

4. Măsurarea rezultatelor relevante pentru top management

Platformele de marketing digital pun la dispoziție o multitudine de indicatori și tabele întregi de rezultate în timp real. Însă directorii din echipele de conducere ale companiilor nu le înțeleg semnificația, nu au timp să le revizuiască și deci nici să ia decizii pe baza lor.

„O strategie de marketing digital permite identificarea indicatorilor de business relevanți pentru top management. Se poate face, apoi, translația acestora în planul indicatorilor de marketing specifici și raportarea acestora către directorii executivi ai companiei”, conform sursei citate.

5. Îmbunătățirea continuă a experienței consumatorilor

Explozia mediilor digitale a dat putere consumatorilor, aceştia având la dispozitie nenumărate canale de informare, comparare a ofertelor, selectare a furnizorilor, etc. Acordarea de review-uri și de feedback a devenit ceva foarte obișnuit pentru consumatorii digitali. Strategia de marketing digital face posibilă alocarea resurselor pentru punctele de contact (touchpoints) cele mai importante din experiența de cumpărare și implementare a unor campanii care să răspunda așteptărilor reale ale clienților.

„Chiar dacă o companie are resurse suficiente pentru marketing, acestea pot fi irosite, prin duplicare, lipsa de integrare, urmărirea unor indicatori irelevanți, implementarea ineficientă a campaniilor, etc. Modalitatea cea mai bună pentru a alinia obiectivele de business cu cele de marketing digital este elaborarea unei strategii. Astfel se va putea obține claritate în comunicarea cu conducerea companiei pe această temă, se va obține susținerea managerilor și directorilor executivi pentru inițiativele online și se vor atinge categoriile de clienți relevante, obținându-se rezulatele scontate cu o utilizare eficientă a resurselor”, a încheiat Angela Calina, Director Executiv Mindshop.

 

 

 

Citiți și despre: