BILLA România mizează pe mărci proprii și produse românești

23.12.2013

Peste 70% dintre produsele aflate pe rafturile BILLA România sunt românești. BILLA s-a lansat pe piața din România în luna februarie a anului 1999. Atunci a fost deschis primul supermarket din București. În timp, compania nu doar că și-a extins unitățile de la un singur magazin la 80, în multe localități din țară (Râșnov, Cernavodă, Pitești, Constanța, Brașov, Iași, Timioara și, desigur, București), dar prețurile reduse și varietatea produselor au adus noi clienți și i-au fidelizat pe cei vechi pe parcursul anilor. Strategia de dezvoltare BILLA a fost una încărcată cu provocări, iar momentul cel mai greu a fost anul acesta când compania a deschis nu mai puțin de șapte magazine noi într-o singură lună. “În prima parte a anului 2013 compania a investit în modernizarea locațiilor, iar acum la final de an, BILLA a adus o nouă premieră în strategia sa de expasiune: șapte magazine noi, în decursul unei singure luni. În momentul de față, BILLA operează 80 de magazine, dintre care 12 în București și 68 în restul tării. Strategia de dezvoltare a companiei BILLA se axează foarte mult pe inaugurarea de noi magazine. Astfel, în acest an, am deschis 10 supermarketuri în orașe precum: Cernavodă, Constanța, Brașov, București, Iași, Pitești, Râșnov și Timișoara”, ne-a declarat Sorana Georgia, director general BILLA România, care a adăugat că BILLA va menține același ritm accelerat al expansiunii și în anul 2014.

Prezența BILLA în România de peste 14 ani a creat o legătură puternică între consumatori și supermarket, clienții cunosc calitatea produselor, apreciază servirea rapidă, dar și dorința companiei de a veni tot timpul în întâmpinarea nevoilor lor, spun oficialii companiei. “Considerăm că principalele motive pentru care consumatorii aleg de fiecare dată magazinele BILLA sunt: varietatea produselor, prospețimea și calitatea, prețurile avantajoase și amenajarea magazinului”, a completat directorul general BILLA România.

Mărcile proprii: calitate, la preț mic

BILLA România oferă clienților și mărci proprii cu tradiție, mărci care atrag consumatorii nu doar prin calitatea ridicată, ci și prin prețuri reduse, comparativ cu alte produse din unități. “Astăzi, portofoliul BILLA România cuprinde trei mărci proprii: BILLA, Clever și My, dintre care peste 380 de articole Clever și aproximativ 120 de produse marca BILLA.  Ponderea acestora în cifra de afaceri este una double digit, cu creștere semnificativă a importanței acestora în cifra de afaceri, de la an la an. Marca BILLA oferă clienților produse similare cu brandurile consacrate, dar la prețuri cu 15% până la 20% mai ieftine, criteriu ce influențează foarte mult decizia de cumpărare a consumatorilor. Clever se deosebește prin prețurile extrem de avantajoase ale unei game variate de produse de larg consum, fiind întotdeauna prețul cel mai mic dintr-o anume categorie. Marca proprie MY, ce cuprinde produse cosmetice și de îngrijire personală, oferă cel mai bun raport calitate preț pentru produsele din acest segment. Clienții pot alege dintr-un  sortiment bogat – MY body, MY hair, MY face, MY for men și MY dent – oferind soluții de îngrijire personală de calitate”, ne-a explicat director general BILLA România. Cât despre extinderea și dezvoltarea acestor categorii de produse, oficialii companiei spun că sunt planuri puternice în acest sens. “În privința proiectelor de dezvoltare, pe segmentul de produse proaspete BILLA dorește să-și consolideze colaborarea cu producătorii români, iar în ceea ce privește brandul BILLA va dezvolta noi sortimente, cu accent pe produsele proaspete. De anul acesta, am început să dezvoltăm pentru gamele proprii produse în concordanță cu cerințele clienților. De exemplu, pentru gama BILLA am ales să dezvoltăm noi sortimente pe segmentul de produse proaspete, acestea fiind fabricate de către producători români”, a completat Sorana Georgia, director general BILLA România.

Încredere în produsele autohtone

Produsele românești sunt și ele în topul preferințelor consumatorilor, spune conducerea companiei. Tocmai de aceea, BILLA a decis asocierea cu producători români recunoscuți pentru calitatea produselor, iar proporția celor românești este acum de peste 70% în unitățile BILLA. “De anul acesta, am decis să avem cât mai multe produse românești în magazinele BILLA. Principalul motiv îl reprezintă interesul acordat de consumatori, dar și varietatea și calitatea excepțională a acestor produse. De asemenea, am continuat asocierea cu producători români ce oferă produse foarte bune calitativ precum carne, fructe sau legume. Astfel, investim și susținem economia românească și oferim furnizorilor români posibilitatea de a ajunge la clienți cu cât mai multe produse. Am ajuns să deținem în toate magazinele peste 70% produse românești în primul rând datorită calității și varietății produselor și, în al doilea rând, datorită interesului consumatorilor care caută și apreciază foarte mult produsele făcute în România”, ne-a declarat Sorana Georgia.

Românii, sensibili la preț

Situația economică dificilă din ultimii ani a condus la o mai mare atenție din partea consumatorilor privind prețurile produselor. Tocmai de aceea, promoțiile și ofertele au ajuns în timp în atenția cumpărătorilor. “În momentul de față, piața din România este extrem de sensibilă la preț, iar acest lucru a determinat apariția multor promoții. Astfel, promoțiile au ajuns să aibă un rol important în decizia de cumpărare a clienților. Dar fiind atât de multe, mesajul a ajuns să se dilueze astfel că, doar o campanie inedită mai poate atrage clienți. Clienții caută cea mai avantajoasă ofertă, raportul calitate – preț este foarte important pentru ei, dar în funcție de posibilități primează ori prețul ori calitatea”, ne-a declarat directorul general BILLA România.

Contextul economic pe care încă îl traversăm a continuat să îşi pună amprenta şi în anul 2013 pe evoluţia sectorului retail, dar, cu toate acestea, oficialii BILLA România spun că ultimele luni au fost unele bune și productive, lucruri care au adus o ușoară creștere a cifrei de afaceri față de anul anterior. “Cum era de așteptat, perioada de instabilitate economică a influențat mult comportamentul clienților și bugetul acordat cumpărăturilor de larg consum. Atenția sporită acordată prețului este principalul criteriu de cumpărare pentru majoritatea consumatorilor. Clienții sunt foarte atenți la promoțiile oferite de magazine și achiziționează produsele cu cel mai bun preț. De asemenea, o nouă categorie își face simțită prezența, este vorba de familiile cu un număr redus de membri ce preferă proximitatea pentru a cumpăra zilnic produse proaspete de cea mai bună calitate”, explică Sorana Georgia, director general BILLA România, care adaugă faptul că perioada Sărbătorilor de Iarnă este una care aduce an de an un număr mai mare de clienți, mai ales în zonele destinate produselor de sezon. “Ca în fiecare an, perioada Sărbătorilor de Iarnă aduce mulți clienți în magazine, mai ales în zona articolelor de sezon, a dulciurilor, a produselor tradiționale și a băuturilor alcoolice. Majoritatea clienților își păstrează bugete speciale pentru aceste sărbători și achiziționează o cantitate mai mare de produse pentru a avea sau a face toate bunătățile tradiționale românești”, ne-a declarat Sorana Georgia.

Branduri consacrate vs. mărcile proprii

“În ultimul an, clienții au început să aprecieze și să consume produse din mărcile proprii. Principalul motiv îl reprezintă diferența de preț considerabilă față de brandurile consacrate, deși calitatea este asemănătoare, în unele cazuri chiar identică. Astfel, clientii achiziționează produse de calitate, dar la prețuri mult mai accesibile. De asemenea, multe dintre mărcile proprii sunt făcute în colaborare cu producători români, iar acest lucru determină o mare parte dintre consumatori să prefere acest tip de produse”, ne-a declarat Sorana Georgia, director general BILLA România.

 

Citiți și despre: