Birocaţia şi taxele, principalele probleme ale IMM-urilor

20.10.2015

Principalele probleme cu care se confruntă IMM-urile sunt reprezentate de birocraţie, taxe multe şi acces dificil la finanţare. Aceasta a fost una dintre concluziile la care s-a ajuns în care evenimentului “Business Challenge. Dinamizarea sectorului IMM-urilor şi provocările antreprenoriatului”, organizat pe 15 octombrie la Hotel Radisson Blu din Bucureşti.

Conferinţa, organizată de BusinessMark, cu sprijinul CCI Francaise en Roumanie, a fost formată din două sesiuni de discuţii urmate de un workshop susţinut de Marius Ghenea, Antreprenor şi business angel şi Dragoş Popescu, Managing Partner, Diagma.

În ţara noastră, în prezent, sunt înregistrate aproape 51.000 de IMM-uri active, având o pondere de 9% din numărul total de firme şi contribuind la valoarea adăugată totală în proporţie de 24,5%. În acest context, sectorul reprezentat de Întreprinderile Mici şi Mijlocii reprezintă un punct fierbinte pe agenda politicilor guvernamentale şi europene de relansare a mediului de afaceri.

Sesiunea I i-a avut că invitaţi pe Anca-Laura Ionescu, Secretar de Stat, Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de afaceri, Florin Jianu, Preşedinte, Patronatul Tinerilor Întreprinzători, fost Ministru pentru IMM, mediu de afaceri şi turism, Cristian Pârvan, Secretar General, Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România, Ramona Ivan, Director, Direcţia Relaţii Externe şi Finanţări Structurale, CEC Bank şi Preşedinte, Comisia pentru Fonduri Europene, Asociaţia Română a Băncilor, Radu Ionescu, General Manager, Docentris, Peter Barta, Preşedinte, Fundaţia Post-Privatizare, antreprenor, business angel şi Alina David, Tax Manager, PKF Finconta.

”IMM-urile din România se confruntă cu probleme că birocraţie, concurenţa neloială, taxe multe, controale abuzive şi acesul dificil la finanţare. Nu este de ajuns să cunoaştem aceste probleme ci trebuie să venim în întâmpinarea lor. Probabil cunoaşteţi cele şapte programe pe care le implementăm cu bani de la bugetul de stat. Anul acesta mai avem de deschis numai programul Empretec. Există nişte probleme de înţelegere, dar cu siguranţă se vor lămuri. Era programat să îl deschidem pe data de 15, dar vom devansa cu câteva zile”, a declarat Anca-Laura Ionescu, Secretar de Stat, Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de afaceri.

Florin Jianu a subliniat faptul că în continuare este foarte grea obţinerea unei autorizaţii de construcţie.

”Pentru mine este important ca eforturile privind sprijinirea IMM-urilor să fie cât mai intense şi cu efecte vizibile. Am oferit şi o idee. Cred că trebuie să luăm clasamentele (competivitate, doing business etc) şi să vedem ce indicatori avem şi în funcţie de aceştia să îmbunătăţim competitivitatea României”, a declarat preşedintele Patronatului Tinerilor Întreprinzători.

Ramona Ivan, Director, Direcţia Relaţii Externe şi Finanţări Structurale, CEC Bank, a prezentat statistici privind fondurile europene alocate ţării noastre în perioada 2014-2020, în valoare de peste 40 miliarde de euro.

Alina David, Tax Manager, PKF Finconta a vorbit despre impactul noului Cod fiscal asupra firmelor mici.

”Cota de impozitare pe veniturile microîntreprinderilor este 3%. Excepţie: persoanele juridice române nou-înfiinţate, care au cel puţin un salariat şi sunt constituite pe o durată mai mare de 48 de luni, iar actionarii/asociaţii lor nu au deţinut titluri de participare la alte persoane juridice – cota de impozitare este 1% pentru primele 24 de luni de la data înregistrării persoanei juridice române. Cota de impozitare se aplică până la sfârşitul trimestrului în care se încheie perioada de 24 de luni”, a explicat Alina David Tax Manager, PKF Finconta.

Cea de-a doua sesiune i-a avut că speakeri Bogdan Tudor, Founder & CEO, Class IT Outsourcing, Tudor Constantinescu, Antreprenor, fondator Chocolat, Octavian Bădescu, Fondator, SameDay Courier, Doina Vilceanu, CMO, ContentSpeed, Mike Costache, Business angel, CEO, Chargeback Armor şi Dragoş Popescu, Managing Partner, Diagma.

”ContentSpeed este o platformă pe care rulează unele dintre cele mai mari magazine online din România. Le facem clienţilor transmiterea viziunii lor despre businessul clasic în online. E-commerce-ul este în creştere. România este codaşă la procentul cumpărăturilor online versus cele clasice, dar suntem printre primele trei ţări din UE că şi creştere a comerţului electronic. Acesta a crescut cu 15-35% în ultimii 5 ani”, a declarat Doina Vilceanu, CMO, ContentSpeed.

Acest lucru se traduce în provocări pentru companie, programatorii necesari fiind o resursă greu de găsit pe piaţă locală.

Dragoş Popescu, Managing Partner, Diagma, a vorbit despre posibilitatea de a duce firmele din România pe piaţă din America, unde accesul la finanţare este mult mai facil.

”Sunt antreprenor. Am avut câteva proiecte pornite de la zero. Am în prezent un proiect în zona tehnologică. Este un fel de uber pentru curierat. Am de gând să îl dezvolt regional în mai multe oraşe. Este integrat cu Food Panda şi procesăm în jur de 5.000 de comenzi lunar. SameDay Courier este o companie care în acest an va ajunge la 2 milioane de euro cifra de afaceri. Este prima companie din România listată pe AeRo şi prima companie de curierat listată la BVB”, a declarat Octavian Bădescu, Fondator, SameDay Courier.

 

 

 

Citiți și despre:

  • IMM-urile din România nu au o productivitatea prea mareIMM-urile din România nu au o productivitatea prea mare IMM-urile din România nu au o productivitatea prea ridicată în condiţiile în care valoarea adăugată adusă de întreprinderile mici şi mijlocii din ţara noastră este sub media Uniunii Europene, potrivit EY […]
  • IMM-urile europene se bazează pe exporturiIMM-urile europene se bazează pe exporturi Cea mai mare parte a IMM-urilor europene (9 din 10) estimează o creştere a afacerilor în 2016, în condiţiile în care plănuiesc extinderea activităţilor de export în industrii precum: auto, îngrijire a […]
  • 3TS Capital intră în acţionariatul firmei care operează Vola.ro3TS Capital intră în acţionariatul firmei care operează Vola.ro 3TS Capital intră în acţionariatul firmei care operează Vola.ro printr-o investiţie de 5 milioane euro. Astfel, cea mai mare agenție de turism online din România și FRU.pl, firmă care operează pe piața din […]
  • Companiile, afectate de schimbările fiscale din acest anCompaniile, afectate de schimbările fiscale din acest an Codul Fiscal, Normele de Aplicare ale Codului Fiscal și Codul de Procedură Fiscal au suferit în primele şapte luni ale anului, în total 23 de modificări, cele mai importante trei modificări fiind reprezentate […]
  • Cele mai periculoase zone de business din RomâniaCele mai periculoase zone de business din România Să faci afaceri în ţara noastră este, în continuare, un adevărat "sport" extrem: trebuie să îţi alegi cu mare atenţie partenerii, să gândeşti business-ul pornind de la realităţi şi nu de la promisiuni, […]