BOIRON, liderul mondial în domeniul homeopatiei

01.01.2016

În România, medicamentele homeopate se bucură de statutul legal al medicamentelor, care este reglementat de Legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, urmând acelaşi parcurs de la obţinerea autorizaţiei de punere pe piaţă până la eliberarea către pacient, ca orice alt medicament.

Un producător care astăzi vrea să rămână în relaţie cu pacientul trebuie să vină în întâmpinarea nevoilor acestuia. Românii sunt pacienţi bine informaţi, într-o continuă sete de cunoaştere, fiind din ce în ce mai obişnuiţi să se orienteze către cea mai bună variantă preţ-calitate.

„BOIRON România se implică constant în informarea pacienților asupra beneficiilor homeopatiei şi a remediilor acesteia, ne aşteptăm la extinderea şi rafinarea comportamentului pacientului prin educarea sa şi a abilităţilor de căutare a informaţiei şi diversificarea surselor folosite în informare”, declară Silvia Măinescu, directorul general BOIRON RO SRL.

Produse de succes

Pe piața farmaceutică din România, BOIRON este prezent cu 15 medicamente homeopatice, cu nume de marcă înregistrată, care se pot elibera fără prescripție medicală.

Oscillococcinum, ocupând *locul 5 în medicația OTC de răceala și gripă, Stodal cu *locul 4 în rândul medicamentelor OTC contra tusei și Sedatif PC *locul 1 în categoria medicamentelor OTC destinate stresului, anxietății și tulburărilor de somn, sunt printre cele mai cunoscute branduri de pe piaţă.

La acestea se adaugă gama de medicamente homeopatice unitare, cu denumiri științifice latinești, prescrise de medici şi utilizate sub supravegherea farmaciştilor. Aceste medicamente, ca orice produs al unui laborator homeopatic serios, se bucură de o calitate superioară, de norme de bună practică, de fabricaţie de un înalt nivel, de o rigoare exigentă a fabricaţiei, iar pentru pacient sau consumator prezintă beneficii multiple: : eficiență, absență sau număr redus de efecte secundare, rezultate rapide, sunt ușor de utilizat, au costuri reduse şi răspund nevoilor pacienților pentru un tratament cu medicamente netoxice şi sigure.

*Sursa: CEGEDIM 2014

Evoluţia pe piață

În prezent, homeopatia are o largă răspândire pe plan mondial și este practicată în cadru legal, organizat în mod oficial, de către medici cu drept de practică, în 17 țări și în mod curent în peste 100 de țări. În România, ea este recunoscută de Ministerul Sănătăţii şi practicată oficial de medici cu pregătire postuniversitară de specialitate.

„Observăm de la an la an un trend ascendent pentru cunoaştere medicală în rândul populației din România şi o creștere a gradului de conștientizare că homeopatia este o soluție viabilă și utilă de tratament. O reală dezvoltare, am putea-o localiza în anii 2002-2003. Trendul crescător s-a păstrat, iar în prezent gradul de deschidere al pacienților spre alte tratamente decât cele convenționale este mult mai mare, și nu numai pentru că medicii le recomandă aceste soluții, ci și în urma recomandărilor farmaciștilor”, spune Silvia Măinescu.

Homeopatia a intrat cu drepturi depline în arsenalul terapeutic al medicului şi al farmacistului. Prin urmare, evoluţia sa în viitor este firească, rămânând doar o chestiune de timp.

Beneficiile produselor homeopatice

Principalul atu al medicamentelor homeopatice este că prezintă mai puțină toxicitate, datorită compoziției diluate și controlate, de asemenea ele nu interacționează cu altă medicație și pot fi utilizate de la orice vârstă. Toate acestea se regăsesc la medicamentele BOIRON şi totodată aceasta este şi cea mai mare realizare a companiei, ca laborator farmaceutic specializat în homeopatie.

„Pacienţii trebuie să cunoască mai întâi că există homeopatia, ca metodă terapeutică, multiplele sale posibilităţi, dar şi limitele sale. Să cunoască de asemenea ce este medicamentul homeopatic, că el este reglementat de organismele autorizate din domeniu, că este prescris de medic sau recomandat de farmacist şi bineînţeles să cunoască beneficiul pe care îl aduce acest medicament sănătăţii”, susţine directorul general BOIRON.

Obiectivul companiei pentru piaţa din România este, în primul rând, educarea pacientului, respectiv a consumatorului, de a informa pentru ca aceştia să facă alegerile cele mai potrivite pentru îngrijirea şi menţinerea sănătăţii lor şi a familiei, indiferent că este vorba de tratament sau de prevenţie.

Paşii către succes

„Încă de la începuturi, ne-am bucurat de fiecare succes, de fiecare eşec poate, de fiecare realizare, de fiecare lansare şi de fiecare reacţie a pacientului faţă de noi şi faţă de homeopatie în sine. BOIRON, liderul mondial în domeniul homeopatiei, este prezent în România încă din 1997 prin produsele sale pe piaţă, iar filiala de promovare a fost înființată în anul 2000”, spune conducerea companiei.

BOIRON a făcut paşi imenşi în inovaţie în domeniul homeopatic, a demonstrat relevanţa homeopatiei în sistemul public de sănătate

Succesul îl reprezintă încrederea pe care numeroşii pacienţi le-o acordă şi specialiştii în sănătate care utilizează medicamentele homeopatice BOIRON şi care confirmă că acestea reprezintă un real ajutor pentru ei şi familiile lor.

În ultimii ani, compania a facilitat pătrunderea în România a mai multor volume dedicate homeopatiei, dintre care două foarte apreciate de publicul farmaceutic: “Homeopatie şi prescripţie oficială” şi “Homeopatie: Dosarele expertului: ORL”, ambele scrise de Farm. Michele Boiron, nume de rezonanţă la nivel mondial în ce priveşte homeopatia, la care au colaborat: Farm. Francois Roux şi Dr. Frederic Voirin. Cu ocazia lansării acestor lucrări de mare folos pentru farmaciști, s-au organizat şi evenimente cu farmaciştii care au avut menirea să-i familiarizeze cu utilizarea medicamentului homeopatic în medicină şi mai multe conferinţe de presă, în ideea de informare şi educare a publicului.

Planuri şi investiţii

În ultima perioadă, compania a investit în cercetare şi în demersurile pentru educarea publicului printr-o informare corectă către pacient. Laboratoarele BOIRON din Franţa au sprijinit şi iniţiat sute de studii medicale care să susţină valoarea şi eficienţa medicamentelor homeopatice, lucru pe care îl va face şi în continuare cu studii clinice care să răspundă celor mai actuale norme ale metodologiei de evaluare. Considerată o terapie medicală valoroasă, homeopatia îmbunătăţeşte calitatea vieţii pacienţilor şi nu în cele din urmă, este o ramură a medicinei de mare viitor.

În anul 2014, BOIRON România a avut o cifră de afaceri de 12 milioane de euro, iar anul trecut s-a înregistrat o creștere de aproximativ 16%. Cifra de afaceri a grupului BOIRON reprezintă aproximativ 610 milioane de euro la nivelul anului trecut, din piaţa farmaceutică mondială.

 

 

Citiți și despre: