Braşov – dezvoltare orientată spre turism, infrastructură şi afaceri

30.10.2013

Primarul Brașovului spune că prețurile accesibile sunt cheia turismului de success. Braşovul a fost menţionat documentar, pentru prima dată, în anul 1235. Menționarea face referință la o mănăstire a ordinului religios catolic premonstratens, iar numele localității menționat a fost Corona. Începuturile orașului sunt strâns legate de colonizarea germană în regiune şi de donaţia Ţării Bârsei, făcută de regele Andrei al II-lea al Ungariei cavalerilor teutoni, în 1211, localitatea fiind întemeiată imediat după aceea, cel mai probabil în 1213.

Brașovul este acum cunoscut ca fiind zona poate cea mai importantă din punct de vedere turistic mai ales în timpul sezonului rece, iar calitatea pârtiilor și serviciilor din Poiana Brașov fac ca orice turist să se gândească de două ori înainte să plece din țară pentru o sesiune de schi, asta mai ales dacă luăm în calcul faptul că la doar câteva minute de mers de Poiana Brașov turiștii sunt invitați să viziteze Centrul Vechi al Brașovului, să îi cunoască istoria prin casele vechi și bine întreținute și obiectivele turistice din zonă. Pe lângă Poiana Braşov, Centrul Vechi al oraşului rămâne astfel una dintre cele mai importante zone de interes turistic, cu Piaţa Sfatului, Biserica Neagră, Cetăţuia, prima Şcoală Românescă, Piaţa Unirii sau Şchei.

Principalele proiecte la nivel local

Potrivit autorităților locale din Brașov, principalele proiecte din ultimii ani au vizat mai ales o dezvoltare a infrastructurii, atragerea investitorilor privați mai ales cei externi și nu în ultimul rând dezvoltarea sectorului de turism și trecerea de la turism de weekend la cel de sejur pentru toată perioada anului. “Dacă este să vorbim despre proiecte finalizate sau începute, acestea se împart în două categorii: cele cu finanţare europeană şi cele cu finanţare din alte surse atrase (programe guvernamentale sau alte surse de finanţare externe). Cele mai multe dintre proiectele din ultimii ani au vizat o dezvoltare a infrastructurii pe toate palierele, pornind de la modernizarea din cartiere şi până la dezvoltarea infrastructurii din Poiana Braşov, a domeniului schiabil, a ofertei de facilităţi turistice şi de agrement în această staţiune. În toate acestea, urmărim două obiective: pe de o parte, atragerea de fonduri nerambursabile (începând cu anul 2008, Braşovul este un campion în atragerea de fonduri europene) şi crearea unei dezvoltări durabile, axată pe sprijinirea agenţilor economici care crează plus-valoare în oraşul nostru. Câteva exemple de proiecte finalizate: dezvoltarea şi modernizarea domeniului schiabil; tronsonul I parţial şi II al ocolitoarei Municipiului Braşov; Sala de concerte şi expoziţii –  Patria; Sala Sporturilor; Bazinul Olimpic de Înot; Patinoarul Olimpic; Infrastructură în cartiere – iluminat, locuri de joacă, trotuare, zone verzi; pasaje rutiere (Independenţei). Proiecte în curs de derulare: Centrul de Agrement Poiana Braşov; Pasajul Fartec; Tronsonul III al ocolitoarei; Continuarea tronsonului I al ocolitoarei; Parcare Poiana Braşov sau Parcare Spitalul Militar “Regina Maria”, ne-a declarat George Scripcaru, primarul Brașovului.

Planurile de viitor sunt unele îndrăznețe, edilul șef spune că vor continua proiectele de modernizare ale infrastructurii orașului, prin accesarea de fonduri nerambursabile. “Continuarea modernizării infrastructurii oraşului prin accesarea de fonduri nerambursabile, fie prin exerciţiul financiar al Uniunii Europene 2014 -2020, fie prin alte surse de finanţare, astfel încât Braşovul să ajungă la nivelul oricărui oraş din Europa”, spune George Scripcaru când se gândește la ce rezervă viitorul pentru oraș.

Destinație pentru turism de afaceri

Edilul Brașovului spune că orașul a fost întotdeauna o destinație preferată de cei care practică turismul de afaceri sau pentru cei care vor să facă team-building-uri în companii. “Serviciile hoteliere din această zonă, condiţiile geografice, obiectivele turistice şi oferta de activităţi de petrecere a timpului liber este foartă variată, astfel încât Braşovul este şi va rămâne zona montană cea mai potrivită din România pentru acest tip de turism”, ne-a declarat primarul Brașovului George Scripcaru.

Brașov vs. Valea Prahovei

De cealaltă parte însă, principala diferență dintre stațiunile de pe Valea Prahovei și Brașov este, potrivit autorităților locale, faptul că Brașovul a început să își extindă oportunitățile pentru cei care vor sejururi lungi sau familiile care sunt în căutarea vacanței perfecte. “Diferenţa între Braşov şi Valea Prahovei este că Braşovul a început să se orienteze, de câţiva ani, către turismul de sejur şi turismul pentru familie şi către oferirea de servicii cât mai complete şi moderne. Vorbim despre cel mai modern şi dezvoltat domeniu schiabil, cu serviciile aferente (transport pe cablu, sistem de înzăpezire artificială). În acest moment, construim un Centru de Agrement care va oferi facilităţi pentru petrecerea timpului liber (perete de căţărare, sală de jocuri, bowling, piste de biciclete şi skate-board, sală de expoziţii, etc.) în Poiana Braşov”, potrivit primarului.

Secretul atragerii turiștilor

Prețurile accesibile – asta spune primarul despre secretul numărului ridicat de turiști în orice perioadă a anului. “În ceea ce priveşte municipalitatea, noi am mers pe un principiu care până acum s-a dovedit de succes: oferirea de preţuri accesibile pentru a atrage câţi mai mulţi clienţi, ceea ce a făcut ca în ultimii ani Poiana Braşov să atragă un număr impresionant de turişti. De exemplu, într-un weekend au fost înregistrate peste 85.000 de treceri prin turnicheţii care asigură accesul la instalaţiile de transport pe cablu. Poiana Braşov este recunoscută drept cea mai importantă staţiune montană din România, care asigură servicii la cele mai înalte standarde şi la un preţ adaptat acestor servicii” ne-a declarat George Scripcaru, primarul Brașovului.

Și pentru că a mai rămas mai puțin de o lună până la Sărbătorile de Iarnă, edilul șef spune că turiștii vor fi întâmpinați “cu multă zăpadă, pe schiuri, patine sau la săniuş, participând la evenimentele în aer liber pe care Primăria Municipiului Braşov le organizează atât în Braşov cât şi în Poiana Braşov, la piscină ori SPA, iar seara în jurul unui foc de tabără sau în faţa unui şemineu“.

Cei care vor să participe la primul eveniment care marchează începutul Sărbătorilor de Iarnă din Brașov trebuie să știe că, an de an, pe 6 decembrie, se aprinde bradul de Crăciun din Piaţa Sfatului. Un alt eveniment important este inaugurarea Târgului de Crăciun care are loc tot de Sfântul Nicolae, ce este organizat chiar lângă brad şi unde se găsesc decoraţiuni, mâncăruri tradiţionale, vin fiert, ceai cald, castane, patiserii şi alte mărfuri specifice sărbătorilor de iarnă.

Centre de informare turistică

În Braşov funcţionează, pentru a veni în ajutorul turiștilor din țară și nu numai, patru centre de informare turistică. Acestea oferă gratuit hărţi, pliante, broşuri cu informaţii despre obiectivele turistice din Braşov şi din jur sau chiar programul şi traseele mijloacelor de transport în comun. Cel mai eficient şi accesat Centru de Informare Turistică este electronic (Info Touch) şi se găseşte în Piaţa Sfatului, în imediata apropiere a Casei Sfatului. Acesta oferă utilizatorilor, pe lângă informaţiile turistice, un sistem inedit care permite utilizatorilor să facă chiar rezervări la pensiunile şi hotelurile din oraş şi chiar să printeze hărţi.

  • Info Touch Piaţa Sfatului – Non Stop
  • Casa Sfatului – program zilnic între 9.00 şi 17.00 infoturismbv@yahoo.com
  • News Cafe – program zilnic între 10.00 şi 22.00
  • Gara Braşov (în faţa Gării) – program zilnic între 10.00 şi 22.00      e-mail: turism@brasovcity.ro

Business-uri puternice, cu sediul în Brașov

Deși un oraș foarte cunoscut pe plan turistic nu este de multe ori și unul care să atragă investiții puternice, Brașovul face excepție. Multe companii puternice la nivel național și nu numai își au sediul aici, făcând din oraș unul puternic și din punct de vedere al business-urilor aici. Companii precum Schaeffler România, Selgros Cash & Carry, Electrica Distribuție Transilvania Sud,  Ropharma sau Automobile Bavaria, Autoliv România, Țiriac Auto, Kronospan România, Silnef M.G., Remat Brașov, Preh ori Enchmark Electronics sunt doar câteva dintre companiile de succes, potrivit bilanțurilor oficiale depuse la ANAF.

 

Citiți și despre:

  • Perfect Tour – vacanțele se anunță perfecte Perfect Tour – vacanțele se anunță perfecte Perfect Tour, prima companie românească de Business Travel Management care furnizează serviciile la nivel regional. Perfect Tour a luat naștere în anul 2004 și de atunci a evoluat de la an la an, devenind în […]
  • CEZ România – Energie pentru bineCEZ România – Energie pentru bine Ajutor de viitor pentru comunități, cu susținerea CEZ România. Piața energiei este una dinamică, mereu schimbătoare și nu în ultimul rând una foarte competitivă, iar atunci când ne gândim la cei mai mari […]
  • Huawei – cotă de piață de 7%Huawei – cotă de piață de 7% Huawei vrea extinderea amprentei globale prin creșterea numărului de angajați și a bugetului alocat achizițiilor. Vrem să ajungem, până în anul 2018, la investiții totale de 100 de milioane de euro, au […]
  • Profil corporate – AQUILAProfil corporate – AQUILA Așa cum acvila este cunoscută pentru acuitatea vizuală şi pentru puterea sa, pentru noi aceste calităti se traduc prin: focus asupra nevoilor partenerilor, printr-o bună perspectivă asupra pieţei şi […]
  • Țiriac Auto a încheiat un parteneriat cu FratelliȚiriac Auto a încheiat un parteneriat cu Fratelli Începând cu luna noiembrie, Țiriac Auto, una dintre cele mai importante reţele de distribuţie a mărcii Mercedes-Benz pe piaţa din România, a încheiat un parteneriat cu locațiile Fratelli din Bucureşti şi […]