Bucureștiul, pe locul 16 în topul piețelor vizate de retaileri

28.05.2014

Bucureștiul s-a situat pe locul 16 în clasamentul global al piețelor vizate de retaileri anul trecut, potrivit raportului anual asupra pieței de retail, realizat de către compania globală de consultanță imobiliară CBRE. Cea mai atractivă piaţa pe acest segment a fost Parisul, cu 50 de noi branduri atrase anul trecut, în timp ce Franța deține poziția de lider pentru noi intrări pe piață.

Raportul CBRE, care urmărește mișcările retailerilor de anul trecut, a constatat că 51% dintre aceştia sunt acum prezenți în toate cele trei regiuni majore la nivel global (America, EMEA – Europa, Orientul Mijlociu, Africa – și Asia Pacific), în ușoară creștere față de 2012.

„Retailerii s-au axat mai mult pe piețele mature în 2013, 18 dintre cele mai vizate orașe fiind considerate piețe mature, față de numai 14 anul anterior. 83% din orașele analizate au înregistrat cel puțin o nouă intrare pe piață în 2013 (comparativ cu 81% în anul precedent), piețele cele mai vizate înregistrând o creștere de 28% a noilor intrări”, au explicat autorii raportului.

Capitala – 21 de noi intrări

Capitala România se situează pe locul 16 în clasamentul global al piețelor vizate de retaileri în 2013, cu 21 noi intrări pe piață anul trecut. Acestea s-au înregistrat pe fondul deschiderii de noi centre comerciale, precum și al reamenajării sau semnării de noi contracte în centre deja existente.

„În timp ce unele dintre aceste intrări s-au realizat în zone centrală sau galerii comerciale în incinta hotelurilor, majoritatea noilor intrări pe piață s-au efectuat în cadrul centrelor comerciale”, se precizează în raportul CBRE.

Per total total, prezența retailerilor în București se situează la 28,2%, plasând Capitala pe poziția 49 a clasamentului global, dintr-un total de 189 orașe.

Tokyo este al doilea oraș ca nivel de atractivitate pentru retaileri, Hong Kong şi Abu Dhabi ocupând pozițiile trei și patru în clasamentul celor mai atractive piețe.

Studiul mai arată că Londra gazduiește mai multe branduri internaționale comparativ cu orice alt oraș și, cu toate acestea, a reușit să mai atragă 31 de noi retaileri anul trecut.

Alte orașe incluse în primele 10 poziții ale clasamentului sunt Beijing, Moscova, Shanghai, Frankfurt, Taipei și Singapore.

Retailerii se extind pe piețele mature

„Îmbunătățirea perspectivelor economice în Europa de Vest și America de Nord determină retailerii internaționali de top să își directioneze planurile de expansiune către piețele mature și principalele destinații de retail din lume, cele mai vizate orașe fiind Paris, Tokyo, Londra și Berlin. De asemenea, la nivel global, dezvoltarea segmentului de centre comerciale a atins un nivel record, oferind retailerilor oportunitatea de a pătrunde pe noi piețe, în special în Asia, America Latină și Europa de Est”, a afirmat Jose Luis Martin, Senior Director Cross Border retail CBRE pentru regiunea EMEA.

Pe de altă parte, retailerii americani au de departe cea mai mare prezență globală, cu o pondere de 80% în toate cele trei regiuni, față de cei europeni, cu 48% sau cei din Asia Pacific, cu 25%.

Citiți și despre: