Bunge, pe primul loc în lume la uleiul îmbuteliat

01.12.2014

Compania își consolidează poziţia de lider pe piaţă prin producţia sustenabilă și investiţiile constante. Bunge este una dintre cele mai cunoscute companii, care activează în industria alimentară și agribusiness, la nivel internațional. Prezentă în aproximativ 40 de țări, societatea are peste 35.000 de angajați, iar cel mai important obiectiv al companiei este furnizarea de hrană calitativă, pentru consum uman și pentru animale, spune conducerea Bunge România.

Johann Peter Gotlieb Bunge este cel care a înființat compania de import și export în anul 1818, în Olanda, în 1918 societatea dezvolta deja relații comerciale puternice cu Statele Unite ale Americii. În 2001, Bunge a fost listată la bursă, fiind una dintre cele mai vechi companii la Bursa din New York și, în același timp, susținând un ritm impresionant de dezvoltare, devenind unul dintre cei mai mari jucători din industria agribusiness şi alimentară la nivel internaţional. ”În România, Bunge este prezentă din 2002, fiind unul din cei mai importanţi traderi pe plan local şi lider pe piața de ulei îmbuteliat. În 2012, Bunge a realizat un joint venture cu Martifer Group, întărindu-şi astfel poziţia pe piaţă şi devenind o companie cheie pe segmentul agribusiness şi pe piața uleiului din România şi Bulgaria”, ne-a declarat Adela Vlăduţoiu, Food Director România și Bulgaria Bunge România.

Investiţii în România

Pe plan local, Bunge România S.R.L. a investit constant, în special în cele două unități integrate de producție, situate în Lehliu și Buzău.

Investițiile totale ale societății depășesc, de la lansare și până în prezent, suma de 130 de milioane de euro. “În fabrica din Buzău, unde este concentrată producţia de ulei comestibil, eforturile noastre s-au concentrat pe modernizarea liniilor de presare, rafinare şi îmbuteliere a uleiului. Unitatea de producţie din Lehliu a fost inaugurată în 2011 şi este una dintre cele mai moderne şi mai performante fabrici de procesare şi producţie din regiune. Aceasta este una dintre puţinele fabrici unde se produce bio-diesel şi este dotată cu 15 silozuri verticale, o capacitate de producţie de 316.000 tone de ulei şi 340.000 tone de şrot”, ne-a explicat Adela Vlăduţoiu, Food Director România și Bulgaria BungeRomânia.

Bunge în România își concentrează activitatea în două direcții importante. Prima este colectarea şi procesarea seminţelor oleaginoase, pentru a produce atât ulei comestibil, cât şi șrot, compania având o capacitate de procesare de peste un milion de tone de seminţe în cele două fabrici. Al doilea sector important pentru Bunge în țara noastră este producţia de bio-diesel, compania fiind unul dintre principalii producători din domeniu pe plan local, cu o capacitate anuală de peste 100.000 de tone. Producția se îndreaptă atât către export, cât şi către clienţii locali.

Lider pe piaţa uleiului îmbuteliat

În sectorul uleiurilor comestibile vegetale, Bunge are unul dintre cele mai performante şi mai complete portofolii de pe piaţă, cu branduri puternice, care acoperă toate segmentele şi o istorie cunoscută și respectată de consumatori. “Lider în inovaţie pe piaţa uleiului îmbuteliat, Floriol este marca de ulei ce deţine un portofoliu strategic, alcătuit din patru produse pentru o dietă variată şi echilibrată: Floriol ulei rafinat de floarea-soarelui, natural bogat în vitamina E şi potrivit pentru alegerile culinare de zi cu zi; Floriol Mediteran, un amestec de ulei rafinat de floarea-soarelui și 10% ulei de măsline, pentru rețete cu inspirație mediteraneană; Floriol Savor, ulei rafinat din germeni de porumb, cu conţinut natural de Omega 6 şi noul Floriol Vitality, un amestec echilibrat de uleiuri rafinate de rapiţă, germeni de porumb şi floarea-soarelui, cu conţinut natural de Omega 3 şi Omega 6”, declară Adela Vlăduţoiu.

Un alt produs puternic din portofoliul companiei este Unisol, ulei de floarea-soarelui obţinut doar din prima presare a seminţelor şi păstrând, astfel, savoarea autentică a acestora, după cum ne-au explicat reprezentanții Bunge. Raza Soarelui, Ulvex, Unirea şi Kaliakra, liderul pieţei de uleiuri de floarea-soarelui din Bulgaria, sunt alte branduri care întregesc portofoliul companiei.

Preferinţele consumatorilor

Misiunea Grupului Bunge este de a susţine şi de a ajuta la promovarea securităţii alimentare la nivel global, luând în considerare faptul că această evoluţie trebuie să fie realizată în contextul unei producţii sustenabile, atât din punct de vedere economic, cât şi al mediului înconjurător, explică oficialii companiei. „De aceea, pentru Bunge, orice inovaţie tehnologică care ne ajută să eficientizăm procesul de producţie, menţinând în acelaşi timp această promisiune globală, reprezintă o oportunitate ce merită investigată şi, în cele din urmă, implementată. De asemenea, securitatea şi calitatea alimentară sunt esenţiale pentru Bunge”, ne-a declarat Adela Vlăduţoiu, Food Director România și Bulgaria Bunge România.

Având în vedere faptul că uleiul este un produs de bază pentru români, dar și atenția companiei privind nevoile consumatorilor, perioada de criză economică nu a afectat dezvoltarea societății. „Am fost mereu atenţi la nevoile şi aşteptările consumatorilor noştri, astfel încât să construim un portofoliu relevant de produse pentru aceştia. Bunge oferă o gamă diversificată de produse destinată tuturor tipurilor de nevoi. În ultimii ani, am observat că a crescut interesul clienţilor către produsele noastre din gama premium, astfel încât le-am oferit mai multe opțiuni în acest sens, cu beneficii din zona alimentației sănătoase”, potrivit Food Directorul România și Bulgaria Bunge România.

În ultimii ani, am observat că a crescut interesul clienţilor către produsele noastre din gama premium – Adela Vlăduţoiu, Food Director România și Bulgaria Bunge România

Planuri pentru viitor

Planurile Bunge includ consolidarea poziției în industria agribusiness şi alimentară din România şi Bulgaria. “Desigur, plănuim să creştem portofoliul de produse pentru a ne menţine relevanţa în lista de nevoi a consumatorilor noștri, atât din segmentul de agribusiness, cât şi din cel alimentar. Nu în ultimul rând, investim substanţial în comunicarea beneficiilor pe care mărcile noastre lider din România și Bulgaria le oferă consumatorilor. Începând cu acest an, am implementat o nouă campanie integrată ce promovează întreaga gamă Floriol, subliniind promisiunea brandului de a susţine un stil de viaţă sănătos care are la bază o dietă echilibrată şi variată. Unisol a reluat, anul acesta, eforturile de comunicare cu consumatorii, bucurându-se de o campanie naţională ce are ca scop premierea echipelor implicate în procesul pregătirii conservelor, susţinând astfel o tradiţie românească autentică. În perioada următoare, vom continua acest efort de a ajunge la consumatorul final şi de a dezvolta în continuare un portofoliu de produse relevant pentru consumatori în categoria de ulei comestibil și nu numai”, ne-a declarat Adela Vlăduţoiu, Food Director România și Bulgaria Bunge România.

Plănuim să creştem portofoliul de produse pentru a ne menţine relevanţa – Adela Vlăduţoiu, Food Director România și Bulgaria Bunge România

 

 

 

Citiți și despre: