BUSINESS CHALLENGE: Lumea iubește campionii, nu antreprenorii

21.11.2016

Antreprenorul trebuie să înțeleagă că lumea iubește campionii, nu antreprenorii, aceasta este una dintre concluziile evenimentului BUSINESS CHALLENGE, care a avut loc la Hotel Radisson Blu. De asemenea, următoarele întrebări și-au găsit răspunsul în cadrul conferinței:

  • Care sunt principalele dificultăți pe care le întâlnesc IMM-urile în procesul de dezvoltare?
  • Ce beneficii au în comparație cu concurența și cum le pot exploata?
  • Cum trecem de la business challenge la fast growing în cadrul companiilor antreprenoriale și cum echilibrăm creșterea rapidă cu sustenabilitatea?

În prima sesiune de discuții a evenimentului, vorbitorii invitați au fost: CLAUDIU VRÎNCEANU, Secretar de Stat, Ministerul Economiei, Comerțului și Relației cu Mediul de Afaceri, MIRELA IOVU, Vicepreședinte, CEC Bank, CRISTIAN PÂRVAN, Secretar General, Asociația Oamenilor de Afaceri din România și ALEXANDRU COVRIG, CEO, TerraBisco.

CLAUDIU VRÎNCEANU, Secretar de Stat, Ministerul Economiei, Comerțului și Relației cu Mediul de Afaceri, a vorbit despre metodele prin care companiile cu potențial de creștere din țara noastră pot fi ajutate.

”Discutăm despre competitivitate și există o strategie economică proaspătă, România Competitivă, care propune 90 de măsuri și analizează 17 domenii cheie pentru economia noastră. România Competitivă este o linie roșie a guvernării și o moștenire pentru viitor, o strategie. Încercăm să lăsăm ceva în urmă fără să ne mai concentrăm pe ”quick things”. România Competitivă are și un buget în spate și urmărește creșterea productivității. Foarte multe dintre măsurile sale se adresează susținerii IMM-urilor”, a declarat CLAUDIU VRÎNCEANU.

De asemenea, CRISTIAN PÂRVAN, Secretar General, Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), și-a început discursul citând un studiu realizat de Ninma Sanandaji, Președinte European Centre for entrepreunership și Per Stromback, editor Netopia.eu.

Printre concluziile studiului se numără:

  • Uniunea Europeană rămâne una dintre zonele cele mai competitive la nivel mondial.
  • Creşterea economică a zonei UE este la cel mai redus nivel în ultimele 21 luni.
  • Creşterea economică a UE este inferioară timp de mai mulţi ani creşterii economice globale.
  • La începutul anilor 2000, UE realiza 30% din producţia mondială; în 2015, realiza mai puţin de 25%.
  • Uniunea europeană necesită reforme rapide pentru pentru a asigura o creştere economică în  perioada următoare.
  • În anul 2005, în Forbes 500 erau 34% companii din UE, în 2015 ( 10 ani!), acestea reprezintă  doar  28%.

”Cerem o șansă pentru IMM urile inovative, atractive chiar pentru achiziţii  internaţionale ( IT) și o plafonare, cu risc de închidere pentru companii cu activitate strict locală/regională. Cele mai afectate sectoare sunt: comerţ, construcţii, producţie de tehnicitate redusă. Este necesară integrarea în lanţuri de producţie cu alte companii din UE şi creşterea gradului de  integrare locală a unor produse”, a concluzionat CRISTIAN PÂRVAN.

ALEXANDRU COVRIG, CEO, TerraBisco, și-a intitulat prezentarea “Identitate IMM în mediu competitiv”. El a pus accentul pe autenticitate.

”Lumea actuală este “flămândă”  după transparență, după real, după poveşti personale.  Social Media îi ajută pe consumatori să îşi exprime sinele autentic. Acest fenomen îi  face să îşi dorească să primească acelaşi tip de răspuns. Inclusiv de la firme şi branduri. Pentru  o firmă mică, aceasta este o oportunitate”, a punctat ALEXANDRU COVRIG.

Speakerii celei de-a doua sesiuni au fost: CRISTIAN CONSTANTINESCU, Founder, Noriel & Founding Partner, Go4Ventures, ALEXANDRU COVRIG, CEO, TerraBisco, SEBASTIAN ANGHEL, Director Vânzări, Multi Data Soft, MIHAI ROTARU, CEO, Clever Taxi, ADRIAN ANTOHI, General Manager, Depanero, CIPRIAN STANCU, Founder, Republica Bio și DEMIS GHINDEANU, Co-Founder, Pony Car Sharing.

CRISTIAN CONSTANTINESCU, Founder, Noriel & Founding Partner, Go4Ventures, a discutat despre antreprenoriatul în țara noastră.

”Susţine astăzi România dezvoltarea start-up-urilor? Răspuns: NU, eu nu am văzut absolut nici un program de susţinere a start-up-urilor cu real impact. Soluţie: legislaţie fiscală care să favorizeze investițiile în start-up-uri”, a declarat CRISTIAN CONSTANTINESCU.

În plus, MIHAI ROTARU, CEO, Clever Taxi, a făcut o introducere a companiei, punctând principalele realizări ale acesteia.

”CleverTaxi este cea mai mare aplicație de taxi din România, cu o echipă de 25 de persoane și 600.000 de utilizatori în 20 de orașe. A fost prima aplicație de taxi din România. Credem că am schimbat misiunea într-o companie în căutare de scop. Cea mai mare provocare pe care poți să o ai este să te trezești cu o competiție nouă, nu cu una pe care o cunoșteai. Asta ne-a făcut să ne schimbăm planurile și să ne concentrăm pe cel mai bun serviciu”, a declarat MIHAI ROTARU.

 

 

Citiți și despre: