Business Days: Cât de interesaţi sunt managerii de HR de implicarea în proiecte sociale?

29.03.2017

Managerii de resurse umane sunt cei mai interesați de implicarea în proiecte sociale, arată primul studiu realizat în 2017 de platforma de afaceri Business Days, care a analizat, separat și per ansamblu, preocupările directorilor generali/CEO și ale managerilor de departament, cu focus special pe HR, Comercial, Marketing, Comunicare, Operațional și Financiar.

Cercetarea a relevat punctele de vedere ale unor diverse roluri dintr-o organizație legat de problemele cu care se confruntau la momentul derulării studiului și, de asemenea, legat de nevoile de dezvoltare ale acestora.

De asemenea, studiul a identificat zonele de interes şi preocupările managerilor din organizațiile românești, pentru a înțelege în ce direcţie se îndreaptă atenția și efortul lor.

„Este interesant de remarcat că există o discrepanță între interesul și focusul managerilor de marketing și HR manageri în ceea ce privește brandul de angajator, întrucât această componentă nu pare să fie deloc în atenția departamentelor de marketing și comunicare. Deși toate companiile se plâng de lipsa talentelor și de dificultăți de recrutare, în continuare construirea brandului de angajator intră aproape exclusiv în apanajul HR”, arată Laszlo Pacso, fondator și coordonator proiecte Business Days.

Un alt aspect interesant este interesul diferit pe care îl au managerii de departament legat de implicarea în proiectele sociale:

  • cel mai mare apetit și disponibilitate îl au managerii de HR;
  • pe locul 2 se situează managerii comerciali;
  • pe locul 3 se situează CEO/GM;
  • cea mai mică dorință de implicare se manifestă la cei din marketing și în cadrul
  • departamentelor financiare și operaționale.

„Încă de anul trecut, am reorganizat structura evenimentelor Business Days și am ordonat sesiunile din cadrul unei ediții pe 3 paliere. Primul se focusează pe inspirație și este centrat pe trenduri, tendințe și analize asupra factorilor care impactează mediul economic și societatea (aproximativ 25% din conținutul evenimentului). Al doilea se focusează pe dezvoltarea abilităților și competențelor profesionale, cu accent pe managementul resurselor umane, pe aspectele comerciale și a relațiilor cu clienții, pe aspectele de marketing și comunicare și pe aspectele de management strategic și operațional (aproximativ 40% din conținutul evenimentului). Al treilea se focusează pe dezvoltarea afacerii atât din perspectiva antreprenorilor, cât și din perspectiva managerilor care sunt factori de decizie, cu accent atât pe aspectele interne ale unei organizații (remodelare, restructurare, reorganizare, eficientizare, profitabilizare, reducerea riscurilor, creșterea productivității, creșterea nivelului de competență și a valorii organizației) cât și pe cele externe (dezvoltare pe piața existentă, acces pe piața externă, dezvoltare pe alte nișe sau piețe, diversificarea activității, creșterea competivității, acces la resurse pentru dezvoltare, parteneriate, business networking).” – Laszlo Pacso.

Ediția de anul acesta a Iași Business Days, cel mai mare eveniment de business din regiunea Nord-Est a României, organizat în colaborare cu Primăria Municipiului Iași și Palatul Culturii Iași, va avea loc în perioada 5-6 aprilie, la Congress Hall- Palas Iași și la Palatul Culturii.

În cadrul evenimentului, 100 de speakeri antreprenori, manageri și profesioniști de top vor lua parte la 40 de manifestări atent alese în urma concluziilor studiului mai sus amintit. Peste 600 de participanți din regiunea de Nord-Est, din țară și din Republica Moldova vor fi prezenți la eveniment.

 

 

 

Citiți și despre: